Skrevet av Emne: Er modelX vanntett?!  (Lest 1202 ganger)

JorEl

• Gold Member
    • Vis profil
Er modelX vanntett?!
« på: Fredag 13. ſeptember 2019, klokken 15:26 »

OhmPaPa

• Hero Member
    • Vis profil
Sv: Er modelX vanntett?!
« Svar #1 på: Fredag 13. ſeptember 2019, klokken 16:25 »
Nei den er nok ikke det selv om batteriet og motorene er det.

Kan nok fort dukke opp gremlins både her og der på denne bilen.

gr

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #2 på: Fredag 13. ſeptember 2019, klokken 17:22 »
Hadde vært interessant å se oppi frunken etter den turen.. ;)
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Vhagar

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #3 på: Fredag 13. ſeptember 2019, klokken 18:09 »
Absolutt ikke vanntett. Den leker som en sil i regnvær.
Tesla Model X 75D, 2017

DagfinnN

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #4 på: Fredag 13. ſeptember 2019, klokken 18:12 »
Aldri sett en sil leke i regnvær jeg.
Men fra spøk til alvor: En sil slipper gjennom alt vann. Jeg har ikke X men har sittet på i torden vær og fikk ikke en vanndråpe på meg.
Følgelig: Toskete kommentar.
S100D Levert 29.11.2017
S85D solgt 12.10-2017
Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017
Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
Tesla S85D hentet 9. november 2015, Drammen
Nissan Leaf solgt 28.07.2015

jkirkebo

• Gold Member
    • Vis profil
    • Ladespesialisten
« Svar #5 på: Fredag 13. ſeptember 2019, klokken 18:41 »
Aldri sett en sil leke i regnvær jeg.
Men fra spøk til alvor: En sil slipper gjennom alt vann. Jeg har ikke X men har sittet på i torden vær og fikk ikke en vanndråpe på meg.
Følgelig: Toskete kommentar.

Det har aldri kommet en vanndråpe inn i min heller, ihvertfall ikke så lenge dørene var igjen ;)
Samme gjelder min gamle Model S. Så da har jeg 165kkm i to Teslaer uten vannlekkasjer.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017

gr

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #6 på: Fredag 13. ſeptember 2019, klokken 19:48 »
Da bør du ta en tur til et servicesenter, vår holder seg tørr. Skal være sagt at pakningene på bakdørene var limt feil (for tett) slik at det kunne komme vann i den ved åpning av FWD med mye vann på taket, det rant over pakningene i stedet for ned mellom, men det ble rettet fint opp i av Tesla. e-Niroen vår har vært 4,5 uke på verksted nå som følge av vannlekkasje, og temmelig ny Zoe 40, som jeg kjører jevnlig, lekker i forkant av begge fremdørene når det regner godt. Ikke helt overbevist av nye biler og vanntetthet..  :o

Edit: ehh.. glemte e-Golfen også, som lakk inn begge bakdørene, og måtte skifte hele gulvisolasjonen og gulvteppet.  :o
« Siste redigering: Fredag 13. ſeptember 2019, klokken 21:42 av gr »

Plan B

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #7 på: Lørdag 14. ſeptember 2019, klokken 09:31 »
Da bør du ta en tur til et servicesenter, vår holder seg tørr. Skal være sagt at pakningene på bakdørene var limt feil (for tett) slik at det kunne komme vann i den ved åpning av FWD med mye vann på taket, det rant over pakningene i stedet for ned mellom, men det ble rettet fint opp i av Tesla. e-Niroen vår har vært 4,5 uke på verksted nå som følge av vannlekkasje, og temmelig ny Zoe 40, som jeg kjører jevnlig, lekker i forkant av begge fremdørene når det regner godt. Ikke helt overbevist av nye biler og vanntetthet..  :o

Edit: ehh.. glemte e-Golfen også, som lakk inn begge bakdørene, og måtte skifte hele gulvisolasjonen og gulvteppet.  :o
Du må ha vært veldig  heldig med Tesla og ekstremt uheldig med alle andre biler. Vet ikke om jeg tror helt på det, men kan ikke helt utelukkes :)

Øyvind.h

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #8 på: Lørdag 14. ſeptember 2019, klokken 10:07 »
Ingen vannlekkasjer på noen av bilene siden 2013. Derimot helt nydelig å stå med døren som tak over meg selv når unger spennes fast i baksetet i regnvær. Trenger hverken bli våt eller stå krokbøyd. Å slippe vann i nakken/på ryggen i regnvær er det ingen andre biler som har fikset for meg før, annet enn kanskje i buss....
Tesla Model X 90D
Mercedes EQC bestilt
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Vhagar

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #9 på: Lørdag 14. ſeptember 2019, klokken 14:12 »
Har hatt den inne flere ganger og pakninger skiftet. Men grunnet ett eller annet så leker det enda. Det er første bilen jeg har opplevd at leker så mye helt ny. Så min kommentar om at den leker som en sil står seg når noen mener at den er så tett som i første posten. Ytterkanter begge to så klart så min kommentar er ikke mer fjasete enn å si at den er potte tett under vann.

Jeg er for høy til å stå under FWD så de gir lite/ingen beskyttelse for min del. Kjekt at andre har nytte av dørene.

Edit: leker/lekker, pokkers autokorrektur på mobilen.
« Siste redigering: Lørdag 14. ſeptember 2019, klokken 14:23 av Vhagar »
Tesla Model X 75D, 2017

Øggen

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #10 på: Lørdag 14. ſeptember 2019, klokken 20:34 »
Bilen e vel forsåvidt tett når dørene e igjen, man faen kor dritlei ej e av å tørke vatn av seta når føkkwing dørene åpnast i regn. Vatnet hoppa jo over pakningane.
P85, pearl white, alle ekstra/u barneseter...     Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......

gr

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #11 på: ſøndag 15. ſeptember 2019, klokken 09:36 »
Bilen e vel forsåvidt tett når dørene e igjen, man faen kor dritlei ej e av å tørke vatn av seta når føkkwing dørene åpnast i regn. Vatnet hoppa jo over pakningane.
Lest innlegget mitt over? Kan høres ut som du har samme feil som jeg hadde. Ble kjapt fikset da jeg meldte det inn. Se om det er glipe i midten på pakningen i toppen (på bjelken i taket), der skal vannet renne ned mellom, men på min var det ikke åpning og da kommet vannet over, så det ble en dusj inn i bilen (som oftest mellom 2. og 3. seterad) da FWD ble åpnet med vann på taket. Kommer ingenting inn nå, kun det av regn som eventuelt blåser inn. FWD er topp.  :+1:

Øggen

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #12 på: ſøndag 15. ſeptember 2019, klokken 13:37 »
🤔
Skal nevne det når den skal inn neste veke.
Takk👍🏻
P85, pearl white, alle ekstra/u barneseter...     Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......

fredsjo

• Full Member
    • Vis profil
    • Skadedyr.net
« Svar #13 på: ſøndag 15. ſeptember 2019, klokken 15:25 »
Lest innlegget mitt over? Kan høres ut som du har samme feil som jeg hadde. Ble kjapt fikset da jeg meldte det inn. Se om det er glipe i midten på pakningen i toppen (på bjelken i taket), der skal vannet renne ned mellom, men på min var det ikke åpning og da kommet vannet over, så det ble en dusj inn i bilen (som oftest mellom 2. og 3. seterad) da FWD ble åpnet med vann på taket. Kommer ingenting inn nå, kun det av regn som eventuelt blåser inn. FWD er topp.  :+1:

Opplevde dette på en splitter ny TMX lånebil. Kom ganske mye vann inn, men bare på en siden... Den andre siden kom det ikke en dråpe. Så tyder på at noe skulle vært justert på denne og
2014 Nissan Leaf Tekna hvit av farge
Innehaver av https://Skadedyr.net

Kim-

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #14 på: Mandag 16. ſeptember 2019, klokken 08:17 »
Har hatt lekkasje fra begge falkevingene og ned i bilen. I dag var det kliss vått på førersiden. Ser tydelig at det har rent inn fra oppsiden av pakningen, så muligens vann som renner fra vinduet eller noe. Hadde dette på passasjersiden for noen uker siden også..