Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Er modelX vanntett?!

Startet av JorEl, fredag 13. september 2019, klokken 15:26

« forrige - neste »

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

OhmPaPa

Nei den er nok ikke det selv om batteriet og motorene er det.

Kan nok fort dukke opp gremlins både her og der på denne bilen.

geear

Hadde vært interessant å se oppi frunken etter den turen.. ;)

Vhagar

Absolutt ikke vanntett. Den leker som en sil i regnvær.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

DagfinnN

Sitat fra: Vhagar på fredag 13. september 2019, klokken 18:09
Absolutt ikke vanntett. Den leker som en sil i regnvær.
Aldri sett en sil leke i regnvær jeg.
Men fra spøk til alvor: En sil slipper gjennom alt vann. Jeg har ikke X men har sittet på i torden vær og fikk ikke en vanndråpe på meg.
Følgelig: Toskete kommentar.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

jkirkebo

Sitat fra: DagfinnN på fredag 13. september 2019, klokken 18:12
Sitat fra: Vhagar på fredag 13. september 2019, klokken 18:09
Absolutt ikke vanntett. Den leker som en sil i regnvær.
Aldri sett en sil leke i regnvær jeg.
Men fra spøk til alvor: En sil slipper gjennom alt vann. Jeg har ikke X men har sittet på i torden vær og fikk ikke en vanndråpe på meg.
Følgelig: Toskete kommentar.

Det har aldri kommet en vanndråpe inn i min heller, ihvertfall ikke så lenge dørene var igjen ;)
Samme gjelder min gamle Model S. Så da har jeg 165kkm i to Teslaer uten vannlekkasjer.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

geear

#6
Sitat fra: Vhagar på fredag 13. september 2019, klokken 18:09
Absolutt ikke vanntett. Den leker som en sil i regnvær.
Da bør du ta en tur til et servicesenter, vår holder seg tørr. Skal være sagt at pakningene på bakdørene var limt feil (for tett) slik at det kunne komme vann i den ved åpning av FWD med mye vann på taket, det rant over pakningene i stedet for ned mellom, men det ble rettet fint opp i av Tesla. e-Niroen vår har vært 4,5 uke på verksted nå som følge av vannlekkasje, og temmelig ny Zoe 40, som jeg kjører jevnlig, lekker i forkant av begge fremdørene når det regner godt. Ikke helt overbevist av nye biler og vanntetthet..  :o

Edit: ehh.. glemte e-Golfen også, som lakk inn begge bakdørene, og måtte skifte hele gulvisolasjonen og gulvteppet.  :o

Plan B

Sitat fra: gr på fredag 13. september 2019, klokken 19:48
Sitat fra: Vhagar på fredag 13. september 2019, klokken 18:09
Absolutt ikke vanntett. Den leker som en sil i regnvær.
Da bør du ta en tur til et servicesenter, vår holder seg tørr. Skal være sagt at pakningene på bakdørene var limt feil (for tett) slik at det kunne komme vann i den ved åpning av FWD med mye vann på taket, det rant over pakningene i stedet for ned mellom, men det ble rettet fint opp i av Tesla. e-Niroen vår har vært 4,5 uke på verksted nå som følge av vannlekkasje, og temmelig ny Zoe 40, som jeg kjører jevnlig, lekker i forkant av begge fremdørene når det regner godt. Ikke helt overbevist av nye biler og vanntetthet..  :o

Edit: ehh.. glemte e-Golfen også, som lakk inn begge bakdørene, og måtte skifte hele gulvisolasjonen og gulvteppet.  :o
Du må ha vært veldig  heldig med Tesla og ekstremt uheldig med alle andre biler. Vet ikke om jeg tror helt på det, men kan ikke helt utelukkes :)

Øyvind.h

Ingen vannlekkasjer på noen av bilene siden 2013. Derimot helt nydelig å stå med døren som tak over meg selv når unger spennes fast i baksetet i regnvær. Trenger hverken bli våt eller stå krokbøyd. Å slippe vann i nakken/på ryggen i regnvær er det ingen andre biler som har fikset for meg før, annet enn kanskje i buss....
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Vhagar

#9
Har hatt den inne flere ganger og pakninger skiftet. Men grunnet ett eller annet så leker det enda. Det er første bilen jeg har opplevd at leker så mye helt ny. Så min kommentar om at den leker som en sil står seg når noen mener at den er så tett som i første posten. Ytterkanter begge to så klart så min kommentar er ikke mer fjasete enn å si at den er potte tett under vann.

Jeg er for høy til å stå under FWD så de gir lite/ingen beskyttelse for min del. Kjekt at andre har nytte av dørene.

Edit: leker/lekker, pokkers autokorrektur på mobilen.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Øggen

Bilen e vel forsåvidt tett når dørene e igjen, man faen kor dritlei ej e av å tørke vatn av seta når føkkwing dørene åpnast i regn. Vatnet hoppa jo over pakningane.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

geear

Sitat fra: Øggen på lørdag 14. september 2019, klokken 20:34
Bilen e vel forsåvidt tett når dørene e igjen, man faen kor dritlei ej e av å tørke vatn av seta når føkkwing dørene åpnast i regn. Vatnet hoppa jo over pakningane.
Lest innlegget mitt over? Kan høres ut som du har samme feil som jeg hadde. Ble kjapt fikset da jeg meldte det inn. Se om det er glipe i midten på pakningen i toppen (på bjelken i taket), der skal vannet renne ned mellom, men på min var det ikke åpning og da kommet vannet over, så det ble en dusj inn i bilen (som oftest mellom 2. og 3. seterad) da FWD ble åpnet med vann på taket. Kommer ingenting inn nå, kun det av regn som eventuelt blåser inn. FWD er topp.  :+1:

Øggen

🤔
Skal nevne det når den skal inn neste veke.
Takk👍🏻
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

fredsjo

Sitat fra: gr på søndag 15. september 2019, klokken 09:36
Sitat fra: Øggen på lørdag 14. september 2019, klokken 20:34
Bilen e vel forsåvidt tett når dørene e igjen, man faen kor dritlei ej e av å tørke vatn av seta når føkkwing dørene åpnast i regn. Vatnet hoppa jo over pakningane.
Lest innlegget mitt over? Kan høres ut som du har samme feil som jeg hadde. Ble kjapt fikset da jeg meldte det inn. Se om det er glipe i midten på pakningen i toppen (på bjelken i taket), der skal vannet renne ned mellom, men på min var det ikke åpning og da kommet vannet over, så det ble en dusj inn i bilen (som oftest mellom 2. og 3. seterad) da FWD ble åpnet med vann på taket. Kommer ingenting inn nå, kun det av regn som eventuelt blåser inn. FWD er topp.  :+1:

Opplevde dette på en splitter ny TMX lånebil. Kom ganske mye vann inn, men bare på en siden... Den andre siden kom det ikke en dråpe. Så tyder på at noe skulle vært justert på denne og
2021 Tesla Model Y
2018 Tesla Model X
(S) 2014 Nissan Leaf Tekna
Innehaver av https://skadedyr.net og https://sprengkiler.no

Kim-

Har hatt lekkasje fra begge falkevingene og ned i bilen. I dag var det kliss vått på førersiden. Ser tydelig at det har rent inn fra oppsiden av pakningen, så muligens vann som renner fra vinduet eller noe. Hadde dette på passasjersiden for noen uker siden også..
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA