Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TMX riper i frontruten forts.

Startet av nie, torsdag 12. september 2019, klokken 11:01

« forrige - neste »

nie

Makki skrev i den opprinnelige tråden.
"Igår merket jeg at frontruteren(fører siden) har fått riper(når solen skinner, er det irriterende) trolig fra vindusviskerne, lure på er det mulig å fikse det?"


Siden den andre tråden var låst og ikke kunne kommenteres fortsetter jeg her:
Jeg opplevde det samme på min X fra september -17.
Den korte viskeren på høyre siden visket med svært ulik kraft langs dekningsområdet. På førersiden og bak speilet (ca 30cm lengde) lå den så hardt mot ruten at den lagde riper i ruten mens den på passasjersiden var så slapp at den ikke fikk vekk alt vannet. Viskerne lagde også merkelige lyder når de ble kjørt.

...og JA, jeg har brukt mye spylervæske og JA, jeg har byttet viskere ofte nok til at dette ikke skulle skje, og NEI bilen var ikke kjørt så langt at dette var "normal" slitasje på en frontrute. Jeg har heller aldri opplevd lignende på noen av mine tidligere biler (heller ikke Tesla Model S som hadde tragisk dårlige viskere)

Hvis du vil vite mer om hvordan dette endte, ta kontakt på pm.

Vhagar

Hvordan kan myk gummi lage striper i glass?

Og hvorfor undergrave meningen med et forum ved å ta løsningen på privaten?

Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

nie

Sitat fra: Vhagar på torsdag 12. september 2019, klokken 12:06
Hvordan kan myk gummi lage striper i glass?

Og hvorfor undergrave meningen med et forum ved å ta løsningen på privaten?
Når myk gummi presser hardt nok, senkes nok terskelen for hvilken mengde dritt som skal til for å lage riper i glasset :-)


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA