Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

[NY] Vellykket oppgradering av nærlys fra halogen til LED (Acenta 2019)

Startet av torgeirp, torsdag 12. september 2019, klokken 15:47

« forrige - neste »

torgeirp

Hei, kom dessverre to innlegg da jeg kom borti publiser og ikke fikk slettet den forrige...

Etter litt inspirasjoner fra YouTube har jeg nå oppgardert nærlysene på min Nissan Leaf Acenta 2019 fra halogen til LED. Prisen er ca. 300 kr på Amazon og resultatet ble utrolig bra! Å bytte pærene var svært enkelt: bare å åpne panseret, vri om plastdekselet forran pæren, vri så om den gamle H11-pæren og dra den ut. Derretter kobler du den av og kobler til LED-pæren - sett den inn og vipps ferdig! :+1: Som vi ser på bildene (vedlegg) er lysstrålen samme høyde som den gamle, og dermed vil vi ikke blende motkommende bilister. Tenkte å dele dette da jeg mener halogenpærer IKKE hører hjemme i en elbil fra 2019 da de både trekker med strøm og gir bilen en eldre look.

Inspirasjon YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=5vaaM7MBj74
LED-pærene på Amazon: https://www.amazon.com/Auxbeam-Headlight-Headlights-Brightness-Conversion/dp/B074GX852M

Desti

Too bad the lamps have no type certification and they are illegal to use on public roads.  :(

torgeirp

Sitat fra: Desti på torsdag 12. september 2019, klokken 20:02
Too bad the lamps have no type certification and they are illegal to use on public roads.  :(

It's just to change to the halogen when the car is going to EU-control ;) Takes only 5 minutes. However, the reason for why it isn't 100% legal to just replace with LED bulbs is because it exists some very bad bulbs that dazzle others, but this one fits perfectly!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA