Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Andre Tesla-er blinker med lysene når min fob er i nærheten

Startet av kodax, torsdag 12. september 2019, klokken 14:53

« forrige - neste »

kodax

Noen ganger når jeg har gått forbi panseret til andre Tesla-er med min fob i lomma, så har frontlysene gitt et blink. Andre som har opplevd dette?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

zbk

2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Thorvald

De har Sentry mode aktivert på bilen sin. Slår ut på at du går «for» nære bilen. Det har ingen ting med din fob å gjøre.:)

k1


kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Handyman

Sitat fra: kodax på torsdag 12. september 2019, klokken 16:10
Ah, skremmelys altså:)
Jepp, og skulle vært mulig slå av noe av disse lysene under settings/Sentry. Skulle også vært mulig å stille avstand som trigger reaksjon (antar at det er "parkeringssensorene" som benyttes, kanskje i kombinasjon med kameraene.
Parkerte på en trafikkert parkeringsplass i sommer med Sentry på, og bilen blinket i ett kjør da folk gikk forbi. Dustete, men bilen blir jo lagt merke til ;)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

S4e

Sitat fra: Handyman på torsdag 12. september 2019, klokken 17:07
Sitat fra: kodax på torsdag 12. september 2019, klokken 16:10
Ah, skremmelys altså:)
Jepp, og skulle vært mulig slå av noe av disse lysene under settings/Sentry. Skulle også vært mulig å stille avstand som trigger reaksjon (antar at det er "parkeringssensorene" som benyttes, kanskje i kombinasjon med kameraene.
Parkerte på en trafikkert parkeringsplass i sommer med Sentry på, og bilen blinket i ett kjør da folk gikk forbi. Dustete, men bilen blir jo lagt merke til ;)

Vil jo tenkt at en nøler med å herpe bilen eller bryte seg inn når det tydelig viser at "den" følger med?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Handyman

#7
Sitat fra: S4e på lørdag 14. september 2019, klokken 21:36
Sitat fra: Handyman på torsdag 12. september 2019, klokken 17:07
Sitat fra: kodax på torsdag 12. september 2019, klokken 16:10
Ah, skremmelys altså:)
Jepp, og skulle vært mulig slå av noe av disse lysene under settings/Sentry. Skulle også vært mulig å stille avstand som trigger reaksjon (antar at det er "parkeringssensorene" som benyttes, kanskje i kombinasjon med kameraene.
Parkerte på en trafikkert parkeringsplass i sommer med Sentry på, og bilen blinket i ett kjør da folk gikk forbi. Dustete, men bilen blir jo lagt merke til ;)

Vil jo tenkt at en nøler med å herpe bilen eller bryte seg inn når det tydelig viser at "den" følger med?
Helt klart, det er jo poenget, og sentryopptakene mine viser at det er avskrekkende på nærgående personer.
Jeg rygger alltid inn når jeg parkerer, og bilen blinker som et diskotek på alt som passerer opp til 3m foran bilen, og da avtar effekten. "Ulv Ulv". På en trafikkert parkeringsplass ser det jo ut som et "mobilt diskotek", og generer mange rare blikk. I tillegg er det irriterende forstyrrende om fronten står mot eksempelvis en restaurant. Det er mer enn nok med blinklysene tenker jeg.
Jeg mener at det skulle være mulig å justere trigger-avstanden, på samme måte som man kan justere avstanden i Summon, slik at den kun varsler på "nærgående" personer.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA