Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nøkkel med fjernkontroll til Peugeot iOn - mangler chip

Startet av kje, torsdag 12. september 2019, klokken 11:56

« forrige - neste »

kje

Nøkkelen med fjernkontroll til Peugeot iOn mangler chip. Hva kan jeg gjøre for å få den til å fungere?

espenri

Ta den på nøkkelforsikring hos NAF eller forsikringsselskap.

Ny nøkkel på iMiev kom på i overkant av 3500kr, men forsikringen tok den med 500kr egenandel
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

TB

KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

kje


TB

Chip innholder kode for startsperren. Uten den vil bilen "tro" du forsøker å stjele den, og følgelig ikke starte.

Nøkkel uten chip kan brukes for å låse opp døren, men ellers har den ingen verdi.

Om det er mulig å få tak i en annen nøkkel og flytte chip over, samt programmere bilen vet jeg ikke om er mulig.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

kje

Sitat fra: TB på søndag 15. september 2019, klokken 19:13
Chip innholder kode for startsperren. Uten den vil bilen "tro" du forsøker å stjele den, og følgelig ikke starte.

Nøkkel uten chip kan brukes for å låse opp døren, men ellers har den ingen verdi.


Jeg får startet bilen selv om nøkkelen mangler chip...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA