Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dette er S-visjonen til Mercedes Av Thomas Hildonen- 11/09/2019

Startet av Electric cars in Norway, torsdag 12. september 2019, klokken 07:27

« forrige - neste »

Electric cars in Norway


Electric cars in Norway

#1
Bilde fra bil24 artikkelen. Jeg har prøve kjørt EQC og dersom S holder samme høye kvalitet så har vi nok en vinner :+1: :+1:

Kopi:
Den har over 470 hestekrefter og et dreiemoment på 760 Nm, og Vision EQS kan akselerere fra 0-100 km/t på under 4,5 sekunder. Ikke verst for en S-klasse.

Men ikke det mest imponerende.

Det er rekkevidden, som er oppgitt til minst 700 kilometer. Og ladingen går unna med 350 kW, og dermed kan den lades opp til 80 prosent på 20 minutter.

Trond.m

700 km er imponerende, men jeg vet ikke hva jeg skal med det. Da ville jeg heller kjøpe en utgave med mindre batteripakke med lavere forbruk og bedre kjøreegenskaper på kjøpet. Synes det Audi gjør ned e-tron 50 er interessant, og den ser ut til å selge godt. De premierer de som kan ta seg tid til litt flere ladepauser, i bytte mot lav pris og lavere forbruk. Å få ned vekten på elbilene er viktig både av hensyn til miljø og trafikksikkerhet.

Counterpointer

Conseptbilen er virkelig lekker. Men den blir jo ikke seende slik ut i produksjonsmodell.

Trond.m

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 12. september 2019, klokken 13:28
Conseptbilen er virkelig lekker. Men den blir jo ikke seende slik ut i produksjonsmodell.
Nettopp, av den grunnen har jeg aldri latt meg begeistre av konseptbiler. Det føles på en måte som bortkastet   :)

daktari

Si ikke det. Det har vært overraskende lite forskjell på konsept og produksjon av både e-tron, EQC, I-pace X m.fl.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Counterpointer

Sitat fra: daktari på torsdag 12. september 2019, klokken 16:13
Si ikke det. Det har vært overraskende lite forskjell på konsept og produksjon av både e-tron, EQC, I-pace X m.fl.
Der er jeg temmelig sterkt uenig i 50%.

E-tron og EQC mistet viktige elementer fra prototypen og er bare en liten utvikling fra sine fossile brødre.
I-Pace og X er forholdsvis like konseptbilen.

Så det er lov å leve i håpet. Pluss at det er tydelig at folk vektlegger elementer forskjellig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA