Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor stor er en SUV?

Startet av eivhelle, tirsdag 10. september 2019, klokken 09:35

« forrige - neste »

eivhelle

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 11. september 2019, klokken 13:24
Model S har ikke 900 liter.
I 2013 når den hadde enorm frunk hadde den 890 liter. Tipper minst 100 liter er borte av den, så kanskje 750l. Som må pakkes litt mer effektivt enn det hakket mer firkantede rommet i E-tron. Så lenge man har kombo av div bagasje er dog ikke banantesten så relevant for praktisk bruk.

Men det er også et poeng hvordan man måler bagasjeplassen. I europa gjelder bare høyden opp til toppen av bakseteryggen. I USA bruker man hele lasterommet. Man kan ha mange oppfatninger om banankasse testen til Bjørn Nyland, men den beviser hvertfall at etron er en stor bil og ikke en mellomklasse bil som visse andre påstår.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Øyvind.h

Tror ikke jeg ville fått med særlig mer i en Model S enn en E-Tron. Kanskje litt pga det store rommet under gulvet om jeg kun pakket i bag`er, men ikke nevneverdig. Og jo mer firkantet jo mer praktisk i mange situasjoner.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Kårepåsporet

Kan jo like godt kjøpe Kia eNiro, bare en bananeske mindre en eTron med nedlagte seter, og like mange (8) i bagasjerommet. Er jo bortkasta penger å kjøpe eTron da.😉

Amatøren

#18
Sitat fra: Kårepåsporet på onsdag 11. september 2019, klokken 16:55
Kan jo like godt kjøpe Kia eNiro, bare en bananeske mindre en eTron med nedlagte seter, og like mange (8) i bagasjerommet. Er jo bortkasta penger å kjøpe eTron da.

4WD (quattro)...  ;D

Har alle motorene til e-tron væskekjøling?
Var en del skepsis hos folk (inkludert meg selv) med tanke på holdbarhet.

Væske inn i aksling som roterer ekstremt raskt. Pakninger og slitasje...  :o

Kona begynner å lure på e-tron igjen til tross for enda kortere rekkevidde på e-tron 50. Det er prisen som gjør det.

Må ha bil med mulighet for taklast!

Må leveres før utgangen av 2020.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

eivhelle

Sitat fra: Kårepåsporet på onsdag 11. september 2019, klokken 16:55
Kan jo like godt kjøpe Kia eNiro, bare en bananeske mindre en eTron med nedlagte seter, og like mange (8) i bagasjerommet. Er jo bortkasta penger å kjøpe eTron da.😉
Med den leveringstiden som er på eNiro skal man ikke se bort fra at det er innført både moms og avgifter før du får bilen. Og da blir det ikke mye spart.  ;)
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Kårepåsporet

Sitat fra: eivhelle på onsdag 11. september 2019, klokken 18:37
Sitat fra: Kårepåsporet på onsdag 11. september 2019, klokken 16:55
Kan jo like godt kjøpe Kia eNiro, bare en bananeske mindre en eTron med nedlagte seter, og like mange (8) i bagasjerommet. Er jo bortkasta penger å kjøpe eTron da.😉
Med den leveringstiden som er på eNiro skal man ikke se bort fra at det er innført både moms og avgifter før du får bilen. Og da blir det ikke mye spart.  ;)
Blir vel bare moms da, og eTron fåes vel i praksis ikke under 7-800.000, så noen hundretusen er det da.😊

eivhelle

Sitat fra: Kårepåsporet på onsdag 11. september 2019, klokken 19:46
Sitat fra: eivhelle på onsdag 11. september 2019, klokken 18:37
Sitat fra: Kårepåsporet på onsdag 11. september 2019, klokken 16:55
Kan jo like godt kjøpe Kia eNiro, bare en bananeske mindre en eTron med nedlagte seter, og like mange (8) i bagasjerommet. Er jo bortkasta penger å kjøpe eTron da.😉
Med den leveringstiden som er på eNiro skal man ikke se bort fra at det er innført både moms og avgifter før du får bilen. Og da blir det ikke mye spart.  ;)
Blir vel bare moms da, og eTron fåes vel i praksis ikke under 7-800.000, så noen hundretusen er det da.😊
699999 for etron 50 Avanced sport, med alt ekstrautstyr jeg hadde lyst på. Så her bommer du grovt. :laugh: :laugh:
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

jkirkebo

Sitat fra: eivhelle på onsdag 11. september 2019, klokken 22:27
Sitat fra: Kårepåsporet på onsdag 11. september 2019, klokken 19:46
Sitat fra: eivhelle på onsdag 11. september 2019, klokken 18:37
Sitat fra: Kårepåsporet på onsdag 11. september 2019, klokken 16:55
Kan jo like godt kjøpe Kia eNiro, bare en bananeske mindre en eTron med nedlagte seter, og like mange (8) i bagasjerommet. Er jo bortkasta penger å kjøpe eTron da.😉
Med den leveringstiden som er på eNiro skal man ikke se bort fra at det er innført både moms og avgifter før du får bilen. Og da blir det ikke mye spart.  ;)
Blir vel bare moms da, og eTron fåes vel i praksis ikke under 7-800.000, så noen hundretusen er det da.😊
699999 for etron 50 Avanced sport, med alt ekstrautstyr jeg hadde lyst på. Så her bommer du grovt. :laugh: :laugh:

Og jeg endte på 583k for Launch + det utstyret jeg hadde lyst på når jeg bygde en for moro skyld. Så det er fint mulig ja :)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

turfsurf

Sitat fra: eivhelle på onsdag 11. september 2019, klokken 13:39
men den beviser hvertfall at etron er en stor bil og ikke en mellomklasse bil som visse andre påstår.
Prøv å still etron ved siden av en GLS eller en Range Rover så skjønner du hva jeg mener. Disse er store SUVer, og da har vi ikke en gang tatt med noen av de amerikanske. Plasserer du etron i samme klasse som disse bør du få deg briller.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Vidar1979

Sitat fra: turfsurf på torsdag 12. september 2019, klokken 06:50
Sitat fra: eivhelle på onsdag 11. september 2019, klokken 13:39
men den beviser hvertfall at etron er en stor bil og ikke en mellomklasse bil som visse andre påstår.
Prøv å still etron ved siden av en GLS eller en Range Rover så skjønner du hva jeg mener. Disse er store SUVer, og da har vi ikke en gang tatt med noen av de amerikanske. Plasserer du etron i samme klasse som disse bør du få deg briller.
Det svaret kunne du satt to streker under.

eivhelle

Sitat fra: turfsurf på torsdag 12. september 2019, klokken 06:50
Sitat fra: eivhelle på onsdag 11. september 2019, klokken 13:39
men den beviser hvertfall at etron er en stor bil og ikke en mellomklasse bil som visse andre påstår.
Prøv å still etron ved siden av en GLS eller en Range Rover så skjønner du hva jeg mener. Disse er store SUVer, og da har vi ikke en gang tatt med noen av de amerikanske. Plasserer du etron i samme klasse som disse bør du få deg briller.
Feil. SUV'ene du sammenligner er i størrelse XL. Og de igjen vil se små ut om du velger en enda større bil.En stor bil blir ikke liten bare fordi det er noen andre som har laget en som er litt større. For BMW har X3 vært mellomklasse og X5 stor i mange år. Men har X5 plutselig blitt en mellomstor SUV fordi BMW nå har laget X7 som er enda større?
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Vidar1979

Sitat fra: eivhelle på torsdag 12. september 2019, klokken 09:17
Sitat fra: turfsurf på torsdag 12. september 2019, klokken 06:50
Sitat fra: eivhelle på onsdag 11. september 2019, klokken 13:39
men den beviser hvertfall at etron er en stor bil og ikke en mellomklasse bil som visse andre påstår.
Prøv å still etron ved siden av en GLS eller en Range Rover så skjønner du hva jeg mener. Disse er store SUVer, og da har vi ikke en gang tatt med noen av de amerikanske. Plasserer du etron i samme klasse som disse bør du få deg briller.
Feil. SUV'ene du sammenligner er i størrelse XL. Og de igjen vil se små ut om du velger en enda større bil.En stor bil blir ikke liten bare fordi det er noen andre som har laget en som er litt større. For BMW har X3 vært mellomklasse og X5 stor i mange år. Men har X5 plutselig blitt en mellomstor SUV fordi BMW nå har laget X7 som er enda større?
Nei, han beskriver fullsize. XL har økt akselavstand.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA