Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla P100D+

Startet av OhmPaPa, torsdag 12. september 2019, klokken 01:10

« forrige - neste »

emphezis

Så de bruker ikke den nyeste Performance-utgaven av Model S (Raven) altså. Snodig!

Men noen sier jo at Raven er blitt noe strupet i aks'n så..
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

TeslaK

Plaid is coming, men du må vente et år ca og det blir dyrere.
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

fonberg

Sitat fra: OhmPaPa på torsdag 12. september 2019, klokken 01:10
https://www.autoblog.com/2019/09/11/tesla-model-s-p100d-spied-near-nurburgring/#slide-2168663

Står en + sist i modellbetegnelsen. Ca bilde nr. 8.

Ser denne «Autoblog» bruker mye plass på at Teslaen ikke er stock (med skjermbreddere, cup-dekk og større luftinntak), og at den derfor ikke kan sammenlignes med Taycan som Autoblog altså påstår var stock på ringen. Skjønt det er vel kjent at Taycan manglet alle passasjerseter mm.

Finnes det noen offisielle regler for hva som defineres som stock oppsett?
Noen som har sett en full oversikt over hva som var modifisert på Taycan?

Jeg synes eksempelvis det virker rart om man ikke kan bruke de dekkene man vil så lenge de er godkjent for bruk på veg, men dette kan jeg ikke noe om.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

mthoring

#4
Den er jo "stock", på samme måte som Taycan var det, hvis Tesla velger å selge p100d+ med disse specsene etterhvert. Er vel ingen som har mottatt Taycan enda heller. Veltebur må være lov uansett da.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Stikkkontakt

Sitat fra: fonberg på torsdag 12. september 2019, klokken 07:43

Jeg synes eksempelvis det virker rart om man ikke kan bruke de dekkene man vil så lenge de er godkjent for bruk på veg, men dette kan jeg ikke noe om.

Ifølge info på Michelin sine sider er dette dekket kun tillatt på vei på Porsche 911 GT2 RS.
Det kommer i 2 dimensjoner. 265/35R20 og 325/30R21.
Dekket er helt ekstremt. Michelin påstår 911 går 0,5 sek raskere pr km på Nordschleife enn med konkurrerende dekk.

Strøm Tycoon

Sitat fra: fonberg på torsdag 12. september 2019, klokken 07:43
Sitat fra: OhmPaPa på torsdag 12. september 2019, klokken 01:10
https://www.autoblog.com/2019/09/11/tesla-model-s-p100d-spied-near-nurburgring/#slide-2168663

Står en + sist i modellbetegnelsen. Ca bilde nr. 8.

Ser denne «Autoblog» bruker mye plass på at Teslaen ikke er stock (med skjermbreddere, cup-dekk og større luftinntak), og at den derfor ikke kan sammenlignes med Taycan som Autoblog altså påstår var stock på ringen. Skjønt det er vel kjent at Taycan manglet alle passasjerseter mm.

Finnes det noen offisielle regler for hva som defineres som stock oppsett?
Noen som har sett en full oversikt over hva som var modifisert på Taycan?

Jeg synes eksempelvis det virker rart om man ikke kan bruke de dekkene man vil så lenge de er godkjent for bruk på veg, men dette kan jeg ikke noe om.

Seter blir tatt ut for å kompensere for ekstra vekten av buret i bilen.

fonberg

Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 12. september 2019, klokken 09:16
Sitat fra: fonberg på torsdag 12. september 2019, klokken 07:43

Jeg synes eksempelvis det virker rart om man ikke kan bruke de dekkene man vil så lenge de er godkjent for bruk på veg, men dette kan jeg ikke noe om.

Ifølge info på Michelin sine sider er dette dekket kun tillatt på vei på Porsche 911 GT2 RS.
Det kommer i 2 dimensjoner. 265/35R20 og 325/30R21.
Dekket er helt ekstremt. Michelin påstår 911 går 0,5 sek raskere pr km på Nordschleife enn med konkurrerende dekk.

Tja, det finnes i hvert fall også for Ferrari 488 (med 245-bredde foran).

Uansett var poenget mitt å høre om noen har kunnskap om hvorvidt det finnes etablerte retningslinjer (på tvers av bilprodusenter) for hva man kan justere på innenfor det som kan kalles en stock bil.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

OhmPaPa

#8
Tilbake til trådens tema!

Elon har twitret om P100D+ i natt:  https://twitter.com/elonmusk

Plaid vil komme med tre motorer slik som Roadster 2.

Den vil ikke komme på markedet før om et år. (Og det er vel Elon-tid).

Teslaen som skal kjøre ringen er en 7-seter.  :laugh:

Til neste år skal den nye Roadsteren besøke ringen.

Counterpointer

Hvis trådstarter tillater, så synes jeg det er litt dumt at Elon ikke går for + utgave på Model 3 (ellerY).

Dette har sikkert med plass til tre motorer å gjøre, men det er litt tung vei å få en så stor og tung bil som S til å bli den heftigste bilen i lineupen. Det hadde vært lettere med Model 3.

For å gå tilbake til tema.

Hva tror vi prisen på P100D+ blir?

Den skal jo over nåværende P (950k) men under Taycan turbo S (1,6 mill).

Kanskje startpris på 1,1 mill ? Uansett over min terskel for en bil, så det er litt akademisk.

JorEl

Tenk om S og X får nye batteripakker, tre motorer, og blir kanskje de første bilene til å få en interiør refresh. Da er kanskje 1,1mill billig? Ikke billig nok for meg dog, uten negativ rente :P I så fall imponerer Tesla med nok en god rente-kampanje ;D
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

OhmPaPa

Akademisk med prisnivå for min del også. Men hadde sikkert slått til hvis jeg fant den som leiebil eller noe.  :police:


Tror vel Tesla kun lager Plaid av S/X fordi de ønsker at det skal være forskjell på luksusklassen og mellomklassen. Kanskje de har et regneark som sier det vil lønne seg.

Klykken

Hvis Plaid S slår Porsche på ringen tror jeg prisen blir rett under innstegsmodellen av Taycan.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

JorEl

Om Tesla ikke slår tiden til Taycan, med bedre motorer, så tar jeg hatten av for Porsce..
Hva er en god margin i denne sporten/løypa? Om "Tesla Plaid" slår Taycan med et sekund, hvor bra er det, egentlig? Teller man sekund, tideler, hundreteler, tusendeler?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

turfsurf

Sekunder holder stort sett. F.eks Panamera ehybrid gruser Taycan med titalls sekunder.

Selv blir jeg overrasket om Tesla slår Porsche. Husk at Porsche og har to gir, som hjelper mye med varme i motorer.

Men mest av alt så har Porsche racing i blodet fra mange tiår tilbake.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA