Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

ID3 presenteres mandag 9. september kl. 20

Startet av Gnist, torsdag 29. august 2019, klokken 00:32

« forrige - neste »

oarnoe

#60
Siterer bare Autofil, trodde kanskje de satt på riktig informasjon.

Se vedlagte bilde

Edit:
Ser nå at samme artikkelforfatter som i Autofil skriver nå på sidene til elbil24.no at id.3 ikke får takstativ.
https://www.elbil24.no/nyheter/vw-id3-endelig-avduket/71581485
2018 - Nissan Leaf Tekna 40kWh
2022 - Skoda Enyaq 80X

Up_&_Away

spennende utvikling/innvikling...

leste en nettavisartikkel i går - etter presentasjonen - som sa det motsatte.

Her avviste de taklast, samtidig som de sa at 50 kg på kroken var feil - det var nå 75 kg på kroken.

Finner dessverre ikke igjen denne artikkelen...
VW e-Up! nybil fra august 2018

Magnus Hansen

Elbil24

Sitat

Sammenlignet med en ordinær Golf er det altså tre elementer som er fraværende.

Hengerfeste, firehjulsdrift og mulighet for takstativ eller skiboks.

Når det er sagt, så er det en ting VW har lovet, og det er at alle modeller i det norske markedet skal få varmepumpe. Dessuten kommer den neste utgaven i ID-serien til å tilfredsstille alle de nevnte behov, og den er ikke langt unna.

Vi kan nå bekrefte at bilen kommer i 2020, er en SUV-modell, og skal hete ID.4.



ID.4 i 2020 kan jo åpenbart ikke stemme. Kan presentasjon i 2020?

DeepFu

Sitat fra: Up_&_Away på tirsdag 10. september 2019, klokken 14:44
spennende utvikling/innvikling...

leste en nettavisartikkel i går - etter presentasjonen - som sa det motsatte.

Her avviste de taklast, samtidig som de sa at 50 kg på kroken var feil - det var nå 75 kg på kroken.

Finner dessverre ikke igjen denne artikkelen...
Det er det de sier på Dinside ser jeg.  Det er egentlig utrolig hvordan alle fabrikkene (og da inkluderer jeg Tesla) klarer å rote det til for seg selv med det jeg mener er idiot-avgjørelser.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Spajderman

Ikke taklast, det bekrefter VW selv på ID3-sidene under FAQ:

"Nei, Volkswagen ID.3 1ST vil ikke komme med hengerfeste eller mulighet for montering av takstativ. Det vil imidlertidig være mulighet for transport av ski gjennom skiluke i baksetet samt en løsning for transport av sykler og andre gjenstander på en anordning for dette bak på bilen."

Up_&_Away

nordmenn er kjent for å være verdensmestre i oppussing. Den tittelen virker å forvitre med elbilens inntog. Ikke kan vi frakte ting på taket, ikke på henger og så å si ikke i bagasjerommet i de nye kjøretøyene :-)  -  er klar over at det finnes noen dyre alternativer som kan - og en billig Nissan.

Det er nok dessverre bare vi i nord som elsker å dra hengere og å laste taket fult med forskjellige ting, og dermed er ikke markedet stort nok til at de gidder å produsere dette.

Mulig de vil svare seg å starte leiebilfirma som tar seg av slike transportoppdrag for fremtiden nå når bilen til Ola Nordmann ikke lenger klarer det selv  :D
VW e-Up! nybil fra august 2018

OhmPaPa

Sitat fra: Up_&_Away på tirsdag 10. september 2019, klokken 17:12
Mulig de vil svare seg å starte leiebilfirma som tar seg av slike transportoppdrag for fremtiden nå når bilen til Ola Nordmann ikke lenger klarer det selv  :D

Eller mange av de med elbiler som kan ta med last kjører for deg bare du legger ut en jobb på Nimber. Gig economy etc.

kodax

Mye (det meste?) kan vel allerede bestilles hjemlevert, og det er vel relativt sikkert at det kommer det til å bli mere av framover.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Gnist

Sitat fra: kodax på tirsdag 10. september 2019, klokken 18:06
Mye (det meste?) kan vel allerede bestilles hjemlevert, og det er vel relativt sikkert at det kommer det til å bli mere av framover.

Ja, faktisk kan man i dag få el-bil MED sjåfør levert hjem på døren! 

(NB: Dette var humoristisk ment)

DeepFu

Sitat fra: Up_&_Away på tirsdag 10. september 2019, klokken 17:12
Det er nok dessverre bare vi i nord som elsker å dra hengere og å laste taket fult med forskjellige ting, og dermed er ikke markedet stort nok til at de gidder å produsere dette.
Jeg tror dette er en myte. Kjører man nedover Tyskland kryr det av biler med hengere, combicamper, seilfly og båter på slep,  og alt mulig rart på taket. Stasjonsvogner er det i bøtter og spann også. Så jeg skjønner ikke hvorfor INGEN elbil-produsenter er interessert i det markedet.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Gnist

#70
Sitat fra: DeepFu på tirsdag 10. september 2019, klokken 21:15
Sitat fra: Up_&_Away på tirsdag 10. september 2019, klokken 17:12
Det er nok dessverre bare vi i nord som elsker å dra hengere og å laste taket fult med forskjellige ting, og dermed er ikke markedet stort nok til at de gidder å produsere dette.
Jeg tror dette er en myte. Kjører man nedover Tyskland kryr det av biler med hengere, combicamper, seilfly og båter på slep,  og alt mulig rart på taket. Stasjonsvogner er det i bøtter og spann også. Så jeg skjønner ikke hvorfor INGEN elbil-produsenter er interessert i det markedet.

Når VW velger å ikke ha hengerfeste eller taklast på ID3, så er jeg sikker på det er for å skape større marked for ID4. ID3 kommer til å bli en rimelig bil, men med innvendig plass som biler en klasse høyere. Hadde den hatt hengerfeste ville den passet som eneste familiebil for mange etablerte familier.

ID4 kommer til å ha hengerfeste og mulighet for taklast samt et noe større bagasjerom. Dette blir en bil som kan dekke de aller fleste behov for en familie både til hverdag og ferie. Jeg forventer at den har et mer påkostet interiør enn det vi nå har sett på ID3.

Her er en teaser for ID4 fra VW som det virker som om noen har lekket på YT:

https://www.youtube.com/watch?v=fWYUaFU6VD0

Tonen i videoen mer voksen enn vi har sett i de lekne teaservideoene for ID3. Synes det ser ut som denne retter seg mot et annet marked enn ID3.

Jeg hører for øvrig fra VW selgere at ID4 kommer tidlig høst 2020.


DeepFu

Ja men ID4 ser ut til å bli en småfeit kombikupe på stylter, eller "SUV"  som det kalles nå for tiden. Jeg vil ha ei stasjonsvogn.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

gak

ID3 1st er dyrere enn jeg trodde. Må opp på nivå 2 for å få ryggekamera. I tillegg ser skjermen ut som om det er biltema som har levert og montert. Skuffende! Jeg venter til det er mulig å prøve bilen. Mistenker at den ikke er like bra og forseggjort som e-golfen.
Polo 2.5

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA