Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøp av Model S Performance "Raven" - galskap?

Startet av emphezis, onsdag 11. september 2019, klokken 09:33

« forrige - neste »

GOS

Sitat fra: emphezis på torsdag 12. september 2019, klokken 23:30
Men kommer 3-motordesign'et til både Standard Range, Long Range og Performance, eller kommer 3 motorer bare til å være på "Plaid"-utgaven?


Er rimelig sikker å at du får versjoner med kun 2 motorer og at du må betale kraftig for å få 3 moterer.

Personlig så tror jeg kun 3 motorer kommer på PLudi+
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

emphezis

Sitat fra: GOS på fredag 13. september 2019, klokken 07:02
Sitat fra: emphezis på torsdag 12. september 2019, klokken 23:30
Men kommer 3-motordesign'et til både Standard Range, Long Range og Performance, eller kommer 3 motorer bare til å være på "Plaid"-utgaven?
Dypt svar... eller skrevet med blankt? ;-)
Etter hva jeg har funnet ut kommer 3-motorsløsningen bare til "Plaid"-utgaven. Forsåvidt litt greit om jeg kjøper "Long Range", at denne fortsetter med 2-motorsløsning, så er den ikke helt utdatert...
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

Newbee

Sitat fra: GOS på fredag 13. september 2019, klokken 07:04
Sitat fra: emphezis på torsdag 12. september 2019, klokken 23:30
Men kommer 3-motordesign'et til både Standard Range, Long Range og Performance, eller kommer 3 motorer bare til å være på "Plaid"-utgaven?


Er rimelig sikker å at du får versjoner med kun 2 motorer og at du må betale kraftig for å få 3 moterer.

Personlig så tror jeg kun 3 motorer kommer på PLudi+

For min del ble det Raven Ludicrouse Performance nå. Rabatten på 99.000 (hadde mod s fra før)  før omstrukturering av prisene er fremdeles verdt 77.000 i dag, så med denne rabatten er galskapen «litt» redusert :)
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

emphezis

Sitat fra: Newbee på fredag 13. september 2019, klokken 08:56
For min del ble det Raven Ludicrouse Performance nå. Rabatten på 99.000 (hadde mod s fra før)  før omstrukturering av prisene er fremdeles verdt 77.000 i dag, så med denne rabatten er galskapen «litt» redusert :)
Jeg hadde punget ut for en Performance "Raven" hvis Model S ikke var 7 år gammel. Det plager meg mer enn at det kommer en "Plaid".

Hvis det kommer en "Raven Performance" på bruktmarkedet eller som inventory, med kampanjerente, fri lading og kanskje 50-100 000' i redusert pris ift. dagens pris (er jo blitt et halvår gammel når jeg skal kjøpe i januar), så kan jeg vurdere det, ellers blir det nok en "Long Range"...
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

Klykken

"Fri lading" er meget lite verdt. I alle fall om du bor såpass til at du kan lade hjemme hver gang du parkerer bilen. Det burde ikke være noe som veier veldig tungt i alle fall, da det kanskje ikke er snakk om mer enn et par-tre tusinger i året - gjerne mindre.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

emphezis

Sitat fra: Klykken på fredag 13. september 2019, klokken 09:39
"Fri lading" er meget lite verdt. I alle fall om du bor såpass til at du kan lade hjemme hver gang du parkerer bilen. Det burde ikke være noe som veier veldig tungt i alle fall, da det kanskje ikke er snakk om mer enn et par-tre tusinger i året - gjerne mindre.
Enig i at det betyr minimalt. Kommer til å bruke det på 3-4 turer i året, med 2 ganger lading pr. tur. (Alternativt begynne med bilferie i Europa om sommeren da! Kan jo da kjøre gratis (drivstoffmessig..) til Spania og Italia osv.)

Kampanjerente utgjør derimot ganske mye. Og et godt tilbud... Kan jo være håp på slutten av året at de skal booste salget eller noe for å få registrert flest mulig Tesla i 2019? Ser jo ikke ut til at det blir noen kampanje på slutten av dette kvartalet, vi er jo inn i siste del av det nå...
2020 Tesla Model S Performance Ludicrous «Raven» med FSD
2020 SEAT Mii electric Launch Edition
2021 Tesla Model Y Performance med FSD - selges (leveres 24. juni)
2017 Volkswagen Passat GTE - levert inn 06/20
2014 Nissan Leaf Tekna - solgt 2017

Cobos

Mitt personlige tips er at det kommer 2 nye utgaver av Model S i det neste året.
En "Nurbergring edition" av Raven P100DL, kalt P100DL+ med dyrere og bedre bremser, kanskje litt bedre kjøling, racing dekk og Track Mode. Den koster ca $20k mer enn P100DL idag. Den tror jeg er tilgjengelig om en måned i USA.
Så om et år kommer Plaid utgaven som i praksis blir Roadster 2 i sedan utgave. Litt dårligere ytelse enn Roadster 2 og uten mulighet for SpaceX package, og priset omtrent som en Roadster 2, altså $200k eller mer. Men naturligvis veldig mye bedre familiebil enn Roadster 2.
Raven som sådan kommer til å være meget gode innstegsmodeller fortsatt og Raven Performance vil i for alt annet enn banekjøring være meget raske familiebiler.

Hva dette betyr for verditap derimot det tør jeg ikke spå :)
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

JorEl

Cobos; Hva dette betyr for verditap derimot det tør jeg ikke spå :)

Om det kommer nyere og bedre, men også dyrere versjoner, over 100D og Performance, så trenger det vel ikke skje så mye. Kan kanskje skape litt positiv blest.
Men blir de nyere versjonene satt opp med en billig pris...men ting tyder vel på det første.
Håper en ny refresh i S, kommer først i de nye dyre versjonene. Passer vel egentlig greit for alle som har en S, og som må ha nytt interiør.

Selv har jeg billigste versjon av S75D, og føler vel ikke så alt for mye på verditap :-\

Hadde forresten med en kar noen hundre meter i bilen i går. Gav gass og fikk en "fin respons" fra passasjeren :D Når jeg fortalte at bilen hadde 8-kameraer og overvåkningsystem, utbrøt han "drømmebilen". Han hadde aldri vært i en Tesla før, og var skikkelig imponert. Sèn er fin på en klassisk, avansert måte som holder seg over tid. Men når man eier en blir man jo vant med den. Selv om jeg kun har hatt bilen i snart et år, drømmer jo jeg også om noe nytt. Litt som oppgraderingspøkelse fra pc og AV-verden. Vanskelig å være fornøyd før man har det beste..og når man har det beste, så lurer man på om det var lurt med alle oppgraderingene. Kunne jo klart meg med mindre..Men som lyd og bilde, i stua eller kino; å gå tilbake til laver kvalitet er ikke lett..det lar seg ikke gjøre ;)


Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

turfsurf

Sitat fra: Cobos på lørdag 14. september 2019, klokken 13:43
En "Nurbergring edition" av Raven P100DL, kalt P100DL+ med dyrere og bedre bremser, kanskje litt bedre kjøling, racing dekk og Track Mode.
Den kan jo ikke hete "D", står jo for dual. Og L står for Ludicrous, og dette er jo plaid. Må jo bli  Performance Tripple Motor Plaid. TMS P TP
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Cobos

Sitat fra: turfsurf på lørdag 14. september 2019, klokken 19:06
Sitat fra: Cobos på lørdag 14. september 2019, klokken 13:43
En "Nurbergring edition" av Raven P100DL, kalt P100DL+ med dyrere og bedre bremser, kanskje litt bedre kjøling, racing dekk og Track Mode.
Den kan jo ikke hete "D", står jo for dual. Og L står for Ludicrous, og dette er jo plaid. Må jo bli  Performance Tripple Motor Plaid. TMS P TP
Det er det som er poenget mitt, en track spesialisert Raven P+ er nivå 2 i min imaginære performance gruppe. Nivå 1 er "vanlig" Ludicrous Performance, Nivå 2 er PL med noen bane oppgraderinger og nivå 3 er full Plaid, med 3 motorer og hele pakka.
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA