Skrevet av Emne: Bilen akselererte ukontrollert i revers og krasjet i en steinmur.  (Lest 5065 ganger)

xyzzy

• Sr. Member
    • Vis profil
Sv: Bilen akselererte ukontrollert i revers og krasjet i en steinmur.
« Svar #45 på: mandag 13. mai 2019, klokken 23:18 »
Tror xyzzy mener når han stopper bilen i den forstand at han trykker på park.
Jeg har heller aldri trykket på parkeringsbremsen, da den er auto når du skrur av bil/velger park.
I en bakke når bilen er i drive derimot, holder jeg inne bremsen , selvom jeg også hadde likt at den automatisk stod stille.

Ja, jeg mener når jeg står med giret i "P".

daktari

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #46 på: mandag 13. mai 2019, klokken 23:19 »
Det må være en bug at de ikke har fått autohold til å fungere. Trykker man hardt på bremsen i et kryss kommer "ready" tilsyne I displayet, men så starter den å krype etter et sekund eller 2, allikevel.
Da må du vel bestemme deg hva du ønsker, creep mode eller autohold...

Jeg har aldri brukt creep og autohold fungerer de gangene jeg har hatt behov for den. Samme når du setter bilen i park så går brekket på automatisk, og av når man setter den i drive eller revers.
Har opplevd at den kan være litt treg med å slippe brekket hvis du starter bilen og så setter den direkte i drive før alt er boota opp, som kan ta litt tid noen ganger.
hadde en gang en annen elbil og de fikk til dette. Funket glimrende.

olavxxx

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #47 på: tirsdag 14. mai 2019, klokken 21:02 »
Det må være en bug at de ikke har fått autohold til å fungere. Trykker man hardt på bremsen i et kryss kommer "ready" tilsyne I displayet, men så starter den å krype etter et sekund eller 2, allikevel.
Da må du vel bestemme deg hva du ønsker, creep mode eller autohold...

Jeg har aldri brukt creep og autohold fungerer de gangene jeg har hatt behov for den. Samme når du setter bilen i park så går brekket på automatisk, og av når man setter den i drive eller revers.
Har opplevd at den kan være litt treg med å slippe brekket hvis du starter bilen og så setter den direkte i drive før alt er boota opp, som kan ta litt tid noen ganger.
hadde en gang en annen elbil og de fikk til dette. Funket glimrende.
Ja, liker den type Hold. Det er jo ikke som en fossil sin "bakkestartshjelp" som bare holder bilen en kort tid.
Jeg bruker den ofte når jeg skal snu foran garasjen, siden jeg ikke gidder å ta bilen i revers, setter jeg den i H og så klikker jeg vekk H med å touche bremsen igjen, så går H av og da kan jeg rulle bak, så kan jeg gasse frem uten å bytte gir.

Dette gjør jeg selvsagt da kontrollert og "forsiktig", så jeg bremser på en måte bilen med gassen før jeg gasser fremover.  (er for krapp sving for å rygge inn i garasjen).

torlie

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #48 på: mandag 09. september 2019, klokken 14:26 »
Fattet noen konklusjon her?

2018 Zoe Bose Edition
2016 Zoe Intens (Solgt!)
Reservert: 2020 Zoe (Kansellert)
Reservert: Skoda Vision IV

Ingeniøren

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #49 på: mandag 09. september 2019, klokken 17:09 »
Har og opplevd at det er vanskelig å kontrollere hastighet ved rygging et par ganger, men ukontrollert akserasjon er det ikke.  Er det noe idet burde vi ha hørt noe nå...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Nordlands

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #50 på: torsdag 12. september 2019, klokken 17:41 »
Greit å være obs på forskjellen på de første ~10 sekundene etter start av bilen, hvor gassrespons er betydelig dempet, og normal modus. Selvfølgelig også stor forskjell på ned-/oppoverbakke.