Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjøpe eller lease E-golf nå

Startet av FFS, tirsdag 10. september 2019, klokken 20:10

« forrige - neste »

FFS

Vurderer å kjøpe e-golf exclusive nå. Fått tilbud på 323.000 evt 50' i startleie og 3190 i mnd leie. 3 år med leasing blir jo da ca 180.000 over 3 år med 15.000 km årlig. Selger mente de har en restverdi på ca 65% på E-golf nå. Hva tenker dere om verdien av en golf fremover mtp. ID og konkurrenter med bedre rekkevidde til samme pris? Har mest lyst til å kjøpe kontant, men vil ikke sitte med skjegget i postkassen med en uselgbar bil om noen år, derav leasing alternativet
Y LR 19" Svart/Svart 18.05 Drammen/Oslo

FFS

Ser ut som de regner med en restverdi på 60%..
Y LR 19" Svart/Svart 18.05 Drammen/Oslo

arthur

Basert på hvilken effektive rente? Leasing i dag fratar selger risikoen ved at leier betaler (i mine øyne) en blodpris for en slik avtale. For egen del ville jeg da heller kjøpt en nesten ny bil.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

FFS

3,5 I effektiv rente. Snakk om lån på 200k
Y LR 19" Svart/Svart 18.05 Drammen/Oslo

arthur

Det var renten som leasingavtalen er basert på som jeg egentlig spurte om.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Vidar1979

Personlig så ville jeg kjøpt en brukt E-Golf for inntil 143k og kost meg med å vite hver dag med at jeg sparer penger i forhold til leasing.

323-180=143k

Ronnyponny

Det går an å få kjempepris på ny toppspekket e-golf nå. 2020 model.
Fikk pris på 320.000,- hos Erik Arnesen Bryn, og det var på en bil med utvidet garanti og nesten alt utstyr. Det som mangler på den er bare telefongreiene, baklysa og parkeringassistenten. I tillegg fikk jeg ned renta til 1,99 der også.

Nå kjøpte ikke jeg bilen der siden jeg fikk til en avtale med min lokale forhandler, men her er det mye å spare. På en mer ribba utgave blir det jo enda billigere.

Ronnyponny

Hvis man skulle kjøpe brukt så ble det for dyrt for meg med bortimot 180.000,- for en 2016 med lite kilometer og toppspekket slik som jeg vil ha den.

Her gir jeg altså 140.000,- mer for en bil med det store batteriet som er helt ny. Det er for meg ikke så mye å lure på. Med et prisfall pr år på 10-15.000,- og 50.000,- for differansen mellom lite og stort batteri, samt at på en fire år gammel bil må du kanskje kjøpe 8 nye dekk for 15.000,- og bytte bremser for 10-15.000,- så blir regnestykket helt klart fordelaktig for en helt ny bil. I hvertfall i mine øyne.

((15*4)+50+25 = 135.000,-) dvs 180+135=315.000 i sammenlignbar pris for en 2016 mod

Så kan du se på at renta ved nybilkjøp er 1,99% nom...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA