Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

hjelp, betaler plutselig for sc

Startet av Jehelm, tirsdag 10. september 2019, klokken 18:19

« forrige - neste »

martinho89

Har dere kjørt en factory reset?
Jeg kjøpte brukt TMS 2017 i sommer, kjørte factory reset og mistet gratis superlading (som skulle følge bilen) og mulighet til autopilotoppgradering online. I tillegg viser bilen "feil farge" i appen.

Har kontaktet kundeservice 5 ganger siste uken (etter factory reset) og de sier de er på saken med å gjenopprette innstillingene mellom min konto og bilen.
Er visst et kjent problem etter factory reset...

Muffinman


jkirkebo

Sitat fra: GOS på onsdag 11. september 2019, klokken 06:42
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 10. september 2019, klokken 23:47
Sitat fra: Sense på tirsdag 10. september 2019, klokken 22:06
Av nysgjerrighet: Noen som husker hva gratis SC kostet som "ekstrautstyr"?

Med forbehold om at jeg kan huske helt feil; 12.000,- eller 12.500,-.

På S60, etter prisstigningen i november 2013 så er jeg ganske så sikker på at det var 16900. (Alle S85 hadde det jo inkludert)

Det kan godt være, jeg tenkte på prisene slik de var når jeg bestilte (jeg fikk bilen levert september 2013).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Jehelm

Virker som at det er Tesla som har gjort det selv men kun disse bilene i det tidsrommet det gjelder. Men de gjør det jo ikke lenger har eg forstått det som?!? Så da må de vel ta tilbake de få de har gjort det på, ellers så må de gjøre det på alle fra den datoen og fremover i evig tid.. ikke lett å bli klok på de, vurderer å kontakte advokat. Har advokat hjelp gjennom bil forsikringen. Skal se om vi kommer til enighet med forhandler først.
Skulle gjerne visst helt sikkert hva det kostet med superlading ut bilens levetid i slutten av 2013. Vår bil ble registrert første gang på eier november 2013!


Sitat fra: martinho89 på onsdag 11. september 2019, klokken 08:13
Har dere kjørt en factory reset?
Jeg kjøpte brukt TMS 2017 i sommer, kjørte factory reset og mistet gratis superlading (som skulle følge bilen) og mulighet til autopilotoppgradering online. I tillegg viser bilen "feil farge" i appen.

Har kontaktet kundeservice 5 ganger siste uken (etter factory reset) og de sier de er på saken med å gjenopprette innstillingene mellom min konto og bilen.
Er visst et kjent problem etter factory reset...
Tesla mod s85 2013
Nissan Leaf 30kw 2016

Jehelm

Må også legge til at vi har ladet gratis fra vi kjøpte bilen i sommer frem til 15 august.... så det skjedde plutselig uten at Tesla hadde bilen inne! De mener det skjedde da bilen skifte eier i deres system
Tesla mod s85 2013
Nissan Leaf 30kw 2016

El-boy

#20
Sitat fra: Jehelm på onsdag 11. september 2019, klokken 17:14
Skulle gjerne visst helt sikkert hva det kostet med superlading ut bilens levetid i slutten av 2013. Vår bil ble registrert første gang på eier november 2013!
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Vedlagt faktura fra 27.08.2013 kostnad for "Supercharging Hardware" 12.750,- n.kr.

Ser forøvrig gratis superladning har vært diskutert for noen år siden også. Att Tesla "inndrar" gratis superlading ifra inventory-biler synliggjør jo at kostnaden med gratis superlading er blitt tung å bære for Tesla. (Jeg spekulerer i også at det er grunnen til at Tesla nylig har strupet ned ladeeffekten på superlading, og at det ikke har sin grunn i tekniske begrensninger i batteriet...)

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,25663.msg436503.html#msg436503

Muffinman

Nåja. Tar man i betraktning at man også må ha betydelig høyere temperatur på batteriet for å få optimal effekt går det nok ikke i hop med at de skal "spare". Det bidrar jo til at folk må stå lenger på superchargerene slik at kapasiteten går ned, og at det kan bidra til økt kødannelse. Det er nok ikke noe Tesla ville gjort for å "spare" noen få kroner i energi på de få bilene som ikke uansett må stå der til de har ladet nok. Superchargernettverket MÅ fremstå som attraktivt for å bidra til bilsalg.  Når endringen i tillegg gjøres samtidig med at vMax reduseres fra nær 4,2v til 4,075 (og senere 4,078) er nok også reduksjonen i ladeeffekt en del av batteriproblematikken og ikke noe annet.

For å oppsummere: Teknisk empiri og teori, logikk og markedsteori taler i mot din hypotese ;)

Kim-

Sitat fra: Muffinman på søndag 15. september 2019, klokken 14:40
Nåja. Tar man i betraktning at man også må ha betydelig høyere temperatur på batteriet for å få optimal effekt går det nok ikke i hop med at de skal "spare". Det bidrar jo til at folk må stå lenger på superchargerene slik at kapasiteten går ned, og at det kan bidra til økt kødannelse. Det er nok ikke noe Tesla ville gjort for å "spare" noen få kroner i energi på de få bilene som ikke uansett må stå der til de har ladet nok. Superchargernettverket MÅ fremstå som attraktivt for å bidra til bilsalg.  Når endringen i tillegg gjøres samtidig med at vMax reduseres fra nær 4,2v til 4,075 (og senere 4,078) er nok også reduksjonen i ladeeffekt en del av batteriproblematikken og ikke noe annet.

For å oppsummere: Teknisk empiri og teori, logikk og markedsteori taler i mot din hypotese ;)
Er det de 85 versjonen som har fått redusert cellespenningen?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

El-boy

Til trådstarter. Verdien av gratis superlading er nok verdt mer enn 12.750,- kr i verdi på bilen.
Gitt du trenger å superlade ett par ganger i uken gjennom året er nok dette inntjent igjen på ett år eller to, og ganske sikkert etter tre år  ...
Du får få forhandleren til å levere bilen med den funksjonalitet som annonsert ellers ville jeg vurdert å heve kjøpet  :o

Muffinman

Sitat fra: Kim- på søndag 15. september 2019, klokken 15:12
Sitat fra: Muffinman på søndag 15. september 2019, klokken 14:40
Nåja. Tar man i betraktning at man også må ha betydelig høyere temperatur på batteriet for å få optimal effekt går det nok ikke i hop med at de skal "spare". Det bidrar jo til at folk må stå lenger på superchargerene slik at kapasiteten går ned, og at det kan bidra til økt kødannelse. Det er nok ikke noe Tesla ville gjort for å "spare" noen få kroner i energi på de få bilene som ikke uansett må stå der til de har ladet nok. Superchargernettverket MÅ fremstå som attraktivt for å bidra til bilsalg.  Når endringen i tillegg gjøres samtidig med at vMax reduseres fra nær 4,2v til 4,075 (og senere 4,078) er nok også reduksjonen i ladeeffekt en del av batteriproblematikken og ikke noe annet.

For å oppsummere: Teknisk empiri og teori, logikk og markedsteori taler i mot din hypotese ;)
Er det de 85 versjonen som har fått redusert cellespenningen?
En ukjent andel av 85-bilene ja, og sannsynligvis av 60`ene med samme cellekjemi.

Jehelm

Ja vi har kontaktet advokat nå så venter på svar derfra på hva som er lurt å gjøre. Men er enig med deg, vi ville ha gratis superlading da vi hadde tenkt til å bruke bilen til bilferier med familien.
Sitat fra: El-boy på søndag 15. september 2019, klokken 15:41
Til trådstarter. Verdien av gratis superlading er nok verdt mer enn 12.750,- kr i verdi på bilen.
Gitt du trenger å superlade ett par ganger i uken gjennom året er nok dette inntjent igjen på ett år eller to, og ganske sikkert etter tre år  ...
Du får få forhandleren til å levere bilen med den funksjonalitet som annonsert ellers ville jeg vurdert å heve kjøpet  :o
Tesla mod s85 2013
Nissan Leaf 30kw 2016

RonnyØ2


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA