Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

VW ID.3 når er første bil til salgs? Noen som vet?

Startet av Elbilensrekkevidde, tirsdag 10. september 2019, klokken 16:54

« forrige - neste »

Elbilensrekkevidde

Dette blir lettsolgte biler for VW Norge, trur eg...  :+1:

Lible

Jeg ble oppringt av selger hos Møller forleden, siden jeg står på venteliste. Akkurat tidspunktet for når bilen kommer for salg, ble ikke vektlagt under diskusjonen, det som jeg heftet meg mest ved, var at jeg måtte foreta en kontraktinngåelse antagelig innen ca 1 måned, uten å ha sett eller prøvekjørt bilen. Selger sa at det ikke lot seg gjøre å prøvekjøre fordi bilen ikke kom til Norge før i mai måned neste år. Mulig dette er ca salgstidspunkt for de første på lista.

anorway

Jeg snakket med Harald Edvardsen-Eibak (Direktør, Volkswagen Norge) han kunne fortelle at de første forhandlerne mest sannsynlig fikk inn noen ID3 før jul, slik at kunder kunne ta en nærmere kikk på de osv.

Men kunne ikke love noe rundt prøvekjøring.

Amatøren

Første offisielle har i hvert fall rullet ut av samlebåndet.

Sitat fra: tv2.no - BroomHer er den – bilen flere tusen nordmenn venter på


Her ruller det første eksemplaret av VW ID.3 av samlebåndet i Tyskland. Den markerer starten på litt av en satsing fra VW.

Nå er verdens største elbil-offensiv i gang.
Knut Skogstad

Volkswagen er verdens største bilprodusent. De har også en veldig klar ambisjon om å bli verdens største på elbiler. Og nå er den store offensiven i gang.

I dag rullet nemlig den første elbilen ut fra fabrikken deres i Zwickau. Den markerer starten på den største elektrifiseringsoffensiven i verden.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

haraldjo

Har forhåndsbestilt, og fikk en mail fra Volkswagen Norge i går. Der står det blant annet:

Endelig bestilling av bilen og signering av kontrakt for deg som har forhåndsbestilt ID.3 1ST planlegges i første kvartal 2020.

Det er mange som venter på endelige priser på de tre ulike utstyrsversjonene ID.3 1ST, ID.3 1ST Plus og ID.3 1ST Max. Så snart de tekniske dataene er bekreftet kan vi offentliggjøre endelige priser og åpne for at du kan signere din kontrakt.

Utleveringene starter, som tidligere kommunisert, fra sommeren 2020, og alle som har forhåndsbestilt en ID.3 1ST vil få sin bil innen utgangen av 2020.

Egentlig ikke så mye nytt i den meldingen bortsett fra at det ikke er snakk om kontraktskriving før en gang i første kvartal neste år. Jeg har nr 40xx så det kan vel hende de med lave nummer må signere tidligere for å holde plassen.
2020 Hyundai Ioniq solgt mars 2022
TM3 2022 mars 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA