Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Produksjonsutgaven av M-Byte

Startet av lirekassa, tirsdag 10. september 2019, klokken 13:23

« forrige - neste »

Trond.m

Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 19. september 2019, klokken 08:09
TM, hva vet du om batteri typen? Merke og prod type? Var det noe info om dette på messa?
Nei, det må jeg innrømme at jeg glemte å spørre om. Jeg fikk heller ikke komme helt nær bilen eller å sitte i den. Det som var positivt i forhold til veldig mange av de andre utstillerne var at personen jeg snakket med kunne en god del om elbil. Så vidt jeg husker så var det først i 2021 bilen skulle komme på det europeiske markedet. Jeg er jo en liten evighet til, og da kan det være mange andre interessante alternativer. Polestar 2 må jeg si framstår som langt mer interessant alternativ (for meg personlig) enn M-Byte, men da får man som kjent ikke 48 tom heldekkende display ;) Slik bilen ble vist med gigantskjermer med hvit belyst bakgrunn på IAA, så er det neppe noe som øker sjåførens oppmerksomhet om trafikken, men representanten fra Byton kunne forsikre at de hadde lagt inn sperre mot å se video mens man kjørte. Det var jo betryggende å vite ;)

Amatøren

Sitat fra: TU.noBYTON M-BYTE

Byton har startet produksjonen av elbilen rundt 16.000 nordmenn venter på



Fremvisning av Byton M-Byte under IAA-messen i Frankfurt tidligere i år. (Foto: Paal Kvamme)

Har signert de første intensjonsavtalene – prioriterer særlig det norske markedet, sier salgssjef Andreas Schaaf.

I en pressemelding fredag skriver Byton at de nylig har startet preproduksjonen i Kina av elbilen Byton M-Byte. Rundt 16.000 nordmenn har allerede reservert bilen, ifølge selskapet.

De er i startfasen hva gjelder å forhandle avtaler med potensielle partnere rundt om i verden. I meldingen uttaler salgssjef Andreas Schaaf at de første intensjonsavtalene er skrevet under, og at de særlig prioriterer det norske markedet.

De første bilene vil bli levert i Kina i 2020. Innen midten av 2021 forventes de første leveransene i Europa og Nord-Amerika. Startprisen ligger på 45.000 euro, som tilsvarer rundt 457.000 kroner med dagens kurs.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID


Electric cars in Norway

Veldig høyt nivå på denne bilen.... det er bare å glede seg...


batterimannen

M Byte skal bli levert til Europa i slutten av 2021. Kan reserveres fra andre halvdel av 2020, reservasjonsbeløp blir 500 euro.

https://www.google.no/amp/s/insideevs.com/news/401825/byton-details-m-byte-launch-europe/amp/
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA