Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Produksjonsutgaven av M-Byte

Startet av lirekassa, tirsdag 10. september 2019, klokken 13:23

« forrige - neste »

lirekassa

https://www.byton.com/products/m-byte

Ser bra ut. Gjenstår å se når den blir satt i produksjon, når den kommer hit til lands - samt pris naturligvis.

telcontar

https://www.tek.no/artikler/na-vet-vi-alt-om-bytons-m-byte/473480

Produksjon/levering er utsatt. Ikke i Europa før 2021, da kan det være forsent hvis det blir mva på tyngre elbiler, siden denne definitivt havner i den kategorien.

batterimannen

Blir den bredere enn e-tron og model x? Ser ikke ut som speilene går så mye lenger ut enn karosseriet.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

batterimannen

Er det en SUV eller en stasjonsvogn?

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

lirekassa


ProsjektX

Sitat fra: lirekassa på tirsdag 10. september 2019, klokken 19:43
Den må vel kunne kalles en SUV.
Nå er det jo hverken tilhengerfeste eller takrails her, så hvor er "U" for utility..? Blir det en "SV"?  ???
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

Lynkjapp

Sitat fra: batterimannen på tirsdag 10. september 2019, klokken 15:15
Blir den bredere enn e-tron og model x? Ser ikke ut som speilene går så mye lenger ut enn karosseriet.

Hvis du ser på hjulene så ser du at bilen er tegnet med perspektiv. Det vil si at den er tegnet smalere ved speilene enn ved hjulbuene, siden speilene er lengre bak. Så jeg tipper at de stikker ut helt normalt mye. :)

Electric cars in Norway

Har Byton appen og sett på nøye på M-Byte bilen der og jeg synes den ser veldig tøff ut.

Tenker det blir prisbilde samt leverings kapasitet som blir avgjørende for om den blir en suksess her i Norge. Hvis den blir billig nok sammenlignet med de mer tradisjonelle etablerte bilmerkene så tror jeg ikke vi nordmenn er skeptiske til å kjøpe et helt nytt bilmerke som Byton. Se bare på alle de andre Kina elbil merkene som kommer nå fremover. Ser at RSA bil i Drammen har startet opp med et helt nytt Kina elbilmerke. Det er pris og kvalitet som gjelder nå fremover.

Cral

Er ikke prisen satt til 45000 euro for den minste utgaven med bakhjulstrekk?

Er det ink mva i tyskland, så kan det jo bli aktuelt, men er det prisen den havner på inn til Norge, så blir den ikke fult så rimelig som vi har håpet.
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

telcontar

Sitat fra: Cral på fredag 13. september 2019, klokken 08:10
Er ikke prisen satt til 45000 euro for den minste utgaven med bakhjulstrekk?

Er det ink mva i tyskland, så kan det jo bli aktuelt, men er det prisen den havner på inn til Norge, så blir den ikke fult så rimelig som vi har håpet.

45000 euro er pris uten avgifter, så den blir ikke særlig rimelig til 450k når Model Y vil lande på under 500k med AWD og lenger rekkevidde. Skoda Vision iV, VW id. 4 og sikkert flere kommer med bra el-suv'er på den tiden.

M-byte med AWD og største batteri har ingen sett priser på enda, minste med RWD til 450000 euro er pris som har vært kjent omtrent fra lansering ifjor. Så ikke mye nytt som har skjedd mtp på pris estimat der i gården.

Elbilensrekkevidde

Mye bra Byten info her :+1: :+1: men han er jo også sponset av Byton.
Is Byton for Real?.. Getting a Second Opinion  6,689 views •Published on Sep 14, 2019



https://youtu.be/1zt-M6Zml-k

Trond.m

#11
Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 12. september 2019, klokken 17:40
Hvis den blir billig nok sammenlignet med de mer tradisjonelle etablerte bilmerkene så tror jeg ikke vi nordmenn er skeptiske til å kjøpe et helt nytt bilmerke som Byton.
Jeg tror det er mange grunner til å ikke kjøpe 1.st edition fra en anerkjent biiprodusent med et godt servicenettverk. Å kjøpe 1. edition til nærmere en halv million fra et helt nytt bilmerke virker helt uaktuelt for meg. Polestar er kanskje aktuelt grunnet koblingen til Volvo. Nå er jeg på vei til Frankfurt, så da kan jeg i det minste se på den. Om de klarer å overbevise meg tviler jeg på  8)

Trond.m

Snakket med de på Byton standen på IAA. Prisen var slik jeg forstod det 45.000 eks. mva for modellen med 71 kwh batteri. Det er ikke spesielt billig, selv med 48 tom display  ;)

Electric cars in Norway


Electric cars in Norway

TM, hva vet du om batteri typen? Merke og prod type? Var det noe info om dette på messa?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA