Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TM3 vs ID.3

Startet av JorEl, tirsdag 10. september 2019, klokken 11:10

« forrige - neste »

JorEl

E-golfen var god å kjøre, det blir sikkert ID.3 også. Men det som skuffer meg er at E-golf og ID.3 er jo nesten det samme, bare at ID.3 minner meg om  den nye Leafen bakfra. Interiøret er forskjellig dog.
Men kjekt at VW kommer i gang med en skikkelig elbil. I følge Electek er ID.3 å regne som en kompliance-car siden den vist nok bare kommer til europa og ikke usa. Har vel med straffegebyrene/co2.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

OhmPaPa

Den mest iøynefallende forskjellen er jo sedan vs hot hatch.

Fasongen til ID.3 er jo veldig populær her i Europa.

jonnyjb

Tesla Model 3 er for stor (lang) for min del, så dermed vurderer jeg ikke den i det hele tatt - jeg ønsker elbil i Polo- eller Golf-størrelse, noe som gjør biler som Peugeot e-208 og VW ID.3 svært interessante. Om Tesla etterhvert kommer med en modell i denne størrelsen stiller saken seg annerledes selvfølgelig.
2022 Polestar 2 Standard Range Single Motor (2022)
2020 VW ID.3 1st (2021) - solgt
2019 Opel Ampera (2013) - solgt
2007 Opel Corsa (2007) - vraket
2002 Mitsubishi Galant (1995) - solgt

Daniel_0007

Sitat fra: JorEl på tirsdag 10. september 2019, klokken 11:10
E-golfen var god å kjøre, det blir sikkert ID.3 også. Men det som skuffer meg er at E-golf og ID.3 er jo nesten det samme, bare at ID.3 minner meg om  den nye Leafen bakfra. Interiøret er forskjellig dog.
Men kjekt at VW kommer i gang med en skikkelig elbil. I følge Electek er ID.3 å regne som en kompliance-car siden den vist nok bare kommer til europa og ikke usa. Har vel med straffegebyrene/co2.

Og ev rabatten i statene, går vel på merke og de skal hoppe rett over på id4 i statene slik at de får mer rabatt på den istedenfor at rabatten blir brukt opp på id3. Tviler på egolf selges noe særlig i statene nå uansett.
Model 3 2019 LR Rwd

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA