Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Spikeren i kisten for Leaf 62?

Startet av EV-FTW, mandag 09. september 2019, klokken 20:54

« forrige - neste »

EV-FTW

Nei, stemmestyringen lar jeg meg ikke begeistre over, normalt virker aldri dette.  Men, kan jo være denne gang, hmm.

Hengerfeste hadde vært ok, men da venter jeg heller til Id4 kommer. Da får en også mulighet for taklast, mest sannsynlig.

For noen er dette en dealbreaker, for andre ikke.

Jeg er fortsatt sikker på at ID3 blir den mest solgte elbilen neste år, så lenge VW klarer å levere.

Akkurat nå er det Tesla som dominerer på markedet, de knuser alle andre.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

navyelsen

Sitat fra: Øyst1 på onsdag 02. oktober 2019, klokken 18:28
Jeg er fortsatt sikker på at ID3 blir den mest solgte elbilen neste år, så lenge VW klarer å levere.

Hvis de klarer å levere ja. Det er fortsatt spørsmålet.
De bør vel levere over 10.000 eksemplarer for å bli norges mest solgte bil. Såvidt jeg har skjønt starter ikke utlevering før til sommeren, da har de drøyt 6 mnd på å levere dette antallet.

1st skulle komme i 30.000 eksemplarer totalt, men hvor mange ender opp i Norge? Er det reellt at 1/3 ender med norske skilter? Og hvordan blir fordelingen av de ulike utstyrsnivåene?
Hva om f.eks. Norge bare får 1000 stk. standardutgaver til 330k, er kundene villige å betale seg opp til MAX dersom prisen kryper opp mot 400k?

Her er det mange potensielle skjær i sjøen, og jeg er svært skeptisk til antallet leveringer. Tror derfor ikke at ID3 blir mest solgte bil i 2020, det tipper jeg blir TM3 nok en gang...
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Håvar

Ifølge denne artikkelen skal minst 15k av de 30k hit.
https://www.tek.no/artikler/her-er-volkswagen-id-3-endelig-uten-kamuflasje/473569

"Frankfurt / Tek.no: Volkswagen åpnet for forhåndsbestilling av e-Golf-arvtageren ID.3 allerede i mai, og nylig ble det klart at de hadde fått reservasjoner på de 30.000 bilene i serien.

Over halvparten av disse skal til Norge, som i ytterste konsekvens kan gjøre at Teslas enorme leveringsrekord fra mars i år ryker i en av sommermånedene i 2020."
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

Cowboystrekk

Mangelen på takstativ, litt mindre bagasjerom og ikke ryggekamera på laveste utstyrsnivå trekker ned med ID3 for vår del. Litt lengre rekkevidde, flere uavhengige verksted å velge mellom, litt lavere pris, bedre lademuligheter og litt mindre ytre mål selv med ganske like indre mål trekker opp.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA