Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forsikring Nissan Leaf 62kw

Startet av elall, torsdag 26. september 2019, klokken 15:06

« forrige - neste »

elall

Hei,
jeg har for øyeblikket if-forsikring som følger med bilen (gratis i en mnd). De skal vel ha rundt 8000,- i året, så det er selvsagt uaktuellt. Gjensidig kan gi meg et tilbud på 4700,- (20000km, 75%, over 23år, 6000 egenandel).

Kan jeg få enda lavere forsikrigspris? noen tips til hvordan jeg bør gå frem?

(Jeg har for øyeblikket ingen andre forsikringer)

TJV

Forsikringssummen varierer hvor du bor i landet, om du parkerer på egen tomt/ garasje osv. Siden du kun har én forsikring, så synest jeg det hørtes ut som en bra pris hos Gjensidige. Som oftest betaler Gjensidige ut kundeutbytte rett før sommeren visst jeg husker riktig. Pleier vel være bortimot 10% av summen du har betalt i forsikring hos de året før. Kan være greit å ha i bakhodet.
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

lrhanssen

Du burde sjekke ut elbilforsikringen gjennom Storebrand som er utviklet for elbil i samarbeid mellom Storebrand og Elbilforeningen. Den skal jeg ha til min nye Nissa Leaf Tekna 62 kWh.

https://elbil.no/medlemsfordeler/elbilforsikringen/


Sent from my iPhone using Tapatalk

elall

#3
Takk for svar. Summen ble forresten på 5400,- for Gjensidige når jeg legger inn bilen der (20000km, 6000 egenandel, over 23år, 75%). Noen tips til hvordan jeg kan forhandle den ned..? om mulig?
Storebrand sin ble et par tusen dyrere for min bil.

Lyse Tanker

Sjekket Frende, mitt nåværende selskap, 420 kr mnd. Kr.5040,- i året, dette med 6000 i egenandel, 75% bonus, ingen under 24 år og parkering i garasje. Kjørelengde 20.000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA