Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Pris 30.000km service.

Startet av Braute, mandag 09. september 2019, klokken 20:35

« forrige - neste »

Braute

Må nå ta 30.000km service før bilen er 1 år gammel ( service nr 2) Hyundai ville ha 2.950 kr. for servicen. Når jeg spurte hva servicen innebar fikk jeg beskjed om at det bare var teknisk gjennomgang av bilen..Noen andre som har fått bedre pris?

ca119

Jeg kjøpte "kona" mi med 3x service når jeg tegnet kontrakt og det er prisene forhandlern nevnte:
1 år / 15 000 km                              1188kr
2 år / 30 000 km                              3556kr
3 år / 45 000 km                              2449kr
4 år / 60 000 km                              3881kr
5 år / 75 000 km                              2449kr
Som du ser er service 2. 4. 6. gang dyrere en 1. 3. 5. osv

tugit

Jeg skal ha bilen på 30.000 km service nå, og har fått "tilbud" fra BNH på 4215,-

andy99

Du kan få  billigere service om du dropper bremseservice. Som er bortkastet for min bil da skivene bak ruster uansett og må byttes på første EU kontroll uansett.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

ID4

Sitat fra: tugit på tirsdag 18. august 2020, klokken 10:05
Jeg skal ha bilen på 30.000 km service nå, og har fått "tilbud" fra BNH på 4215,-

Skal inn med bilen til BNH i morgen. Fått samme pris. Sjekket priser en rekke steder. Ikke noe rimeliger innenfor times reisetid fra Oslo. Dette inkludert bremseservice (tar det siden jeg hoppet over det på 15000 km service)

tugit

Sitat fra: HelEl på tirsdag 18. august 2020, klokken 10:44
Sitat fra: tugit på tirsdag 18. august 2020, klokken 10:05
Jeg skal ha bilen på 30.000 km service nå, og har fått "tilbud" fra BNH på 4215,-

Skal inn med bilen til BNH i morgen. Fått samme pris. Sjekket priser en rekke steder. Ikke noe rimeliger innenfor times reisetid fra Oslo. Dette inkludert bremseservice (tar det siden jeg hoppet over det på 15000 km service)

Jeg har også fått tilbud fra et uavhengig verksted på 2050,- uten bremseservice, så det spørs om jeg dropper merkeforhandler denne gangen.

RJK

Sitat fra: tugit på tirsdag 18. august 2020, klokken 12:35
Sitat fra: HelEl på tirsdag 18. august 2020, klokken 10:44
Sitat fra: tugit på tirsdag 18. august 2020, klokken 10:05
Jeg skal ha bilen på 30.000 km service nå, og har fått "tilbud" fra BNH på 4215,-

Skal inn med bilen til BNH i morgen. Fått samme pris. Sjekket priser en rekke steder. Ikke noe rimeliger innenfor times reisetid fra Oslo. Dette inkludert bremseservice (tar det siden jeg hoppet over det på 15000 km service)

Jeg har også fått tilbud fra et uavhengig verksted på 2050,- uten bremseservice, så det spørs om jeg dropper merkeforhandler denne gangen.

Min første service kom på 2500,- inkludert skifter av kupéfilter. Bremseservice ville blitt ca 1500,- i tillegg. Den inneholdt dessuten kartoppdatering og annen programvareoppdatering.

Bremseservice foretar jeg nok neste år ved ca 30 K, selv om jeg mistenker min kjørestil tilsier at bremsene holder seg greit. Men "better safe than sorry".
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ID4

Sitat fra: tugit på tirsdag 18. august 2020, klokken 12:35
Sitat fra: HelEl på tirsdag 18. august 2020, klokken 10:44
Sitat fra: tugit på tirsdag 18. august 2020, klokken 10:05
Jeg skal ha bilen på 30.000 km service nå, og har fått "tilbud" fra BNH på 4215,-

Skal inn med bilen til BNH i morgen. Fått samme pris. Sjekket priser en rekke steder. Ikke noe rimeliger innenfor times reisetid fra Oslo. Dette inkludert bremseservice (tar det siden jeg hoppet over det på 15000 km service)

Jeg har også fått tilbud fra et uavhengig verksted på 2050,- uten bremseservice, så det spørs om jeg dropper merkeforhandler denne gangen.

Det er nok fristende. Men ser at på min (og en rekke andre) så ligger det inne en ganske stor kampanje inne, og den blir da ikke tatt om det velges uavhengig.

ID4

Etter å fått bilen tilbake fra service ser jeg at i tillegg til kampanjer som blir tatt på merkeverksted så har navigasjon fått en del ny funksjoner. Layout på kart har også blitt mye bedre (sikkert en smak sak).

RJK

Sitat fra: HelEl på torsdag 20. august 2020, klokken 12:56
Etter å fått bilen tilbake fra service ser jeg at i tillegg til kampanjer som blir tatt på merkeverksted så har navigasjon fått en del ny funksjoner. Layout på kart har også blitt mye bedre (sikkert en smak sak).

Dessverre ser det ut til å bare være layout/visualisering som er mindre fargerikt men ellers bedre, kartet/bilen er like dårlig på navigasjon av det lille jeg har fått testet. Og nå må jeg klikke på "NAV" selv om jeg står i selve kartet, for å få plotte inn adressen jeg vil til. Før holdt det med touchknappen nede i venstre hjørne på skjermen. Det synes jeg ikke var noe positivt
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ID4

Ser ut som det er klar forbedring når du deler wifi og får inn live trafikkdata. Grafikken som viser trafikken er nå mye bedre. Jeg synes grafikken generelt er bedre nå. Flere hurtigtaster får ting du ofte bruker. Så også at det var mulig med gps hastighet på kartet (tror det er nytt). 

RJK

Sitat fra: HelEl på fredag 21. august 2020, klokken 09:06
Ser ut som det er klar forbedring når du deler wifi og får inn live trafikkdata. Grafikken som viser trafikken er nå mye bedre. Jeg synes grafikken generelt er bedre nå. Flere hurtigtaster får ting du ofte bruker. Så også at det var mulig med gps hastighet på kartet (tror det er nytt).

Nå har jeg ikke testet veldig godt, for har ikke fått kjørt så mye etter oppgraderingen. Men det som irriterer meg mest, er at den ikke klarer å lagre offline de nye stasjonene den finner ved søk. Man må altså søke på nytt og på nytt og på nytt.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ID4

Sitat fra: RJK på fredag 21. august 2020, klokken 09:45
Sitat fra: HelEl på fredag 21. august 2020, klokken 09:06
Ser ut som det er klar forbedring når du deler wifi og får inn live trafikkdata. Grafikken som viser trafikken er nå mye bedre. Jeg synes grafikken generelt er bedre nå. Flere hurtigtaster får ting du ofte bruker. Så også at det var mulig med gps hastighet på kartet (tror det er nytt).

Nå har jeg ikke testet veldig godt, for har ikke fått kjørt så mye etter oppgraderingen. Men det som irriterer meg mest, er at den ikke klarer å lagre offline de nye stasjonene den finner ved søk. Man må altså søke på nytt og på nytt og på nytt.

Ja det burde den klare. Har ikke testet det. Bruker app for å finne ladesteder. Legger så inn adresse, om jeg ikke da bruker google maps funksjonen for å finne laderen og da ikke innebygd gps. Google maps har jo nå også fått bedre funkjson for å finne ladere. Funker til og med med talestyring.

RJK

Sitat fra: HelEl på fredag 21. august 2020, klokken 10:52
Sitat fra: RJK på fredag 21. august 2020, klokken 09:45
Sitat fra: HelEl på fredag 21. august 2020, klokken 09:06
Ser ut som det er klar forbedring når du deler wifi og får inn live trafikkdata. Grafikken som viser trafikken er nå mye bedre. Jeg synes grafikken generelt er bedre nå. Flere hurtigtaster får ting du ofte bruker. Så også at det var mulig med gps hastighet på kartet (tror det er nytt).

Nå har jeg ikke testet veldig godt, for har ikke fått kjørt så mye etter oppgraderingen. Men det som irriterer meg mest, er at den ikke klarer å lagre offline de nye stasjonene den finner ved søk. Man må altså søke på nytt og på nytt og på nytt.

Ja det burde den klare. Har ikke testet det. Bruker app for å finne ladesteder. Legger så inn adresse, om jeg ikke da bruker google maps funksjonen for å finne laderen og da ikke innebygd gps. Google maps har jo nå også fått bedre funkjson for å finne ladere. Funker til og med med talestyring.

Lånte 2020-Kona, riktignok med gammel software, og den var dessverre like dårlig på det, til tross for at denne er online. Den skiller fremdeles på innebygget NAV og liste over ladestopp, så du må velge aktivt å lete etter ladestopp etc via live-funksjonen. Utrolig nok er det som om det er 2 separate programmer, og ikke bakt inn som ett "levende" system.

Nav via Google Maps er langt bedre, men da må man koble telefonen til via kabel, som er litt hassel når man ellers bruker magnetisk kabel, og må ta ut kontakten/pluggen for å få inn vanlig lade/datakabel. Dessuten "mister" man da litt av integrasjonen med resten av programvaren, og rekkeviddeberegning etter faktisk SoC.

Foretrekker derfor å bruke den innebygde NAV-løsningen, så lenge den ser ut til å vite hvor den er, selv om jeg har blitt lurt noen ganger, og måtte bytte over til Google Maps for å finne frem.

Her er dessverre veldig lite integrasjon og samhandling mellom bil og Android Auto. De er liksom to separate, konkurrerende systemer. Og den er sånn passelig bra hver for seg, mens et integrert system burde utnytte fordelene til hverandre. Det skjer ikke her.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Baresorgen

Fikk pris på 30.000 km service på 5000,- på Sulland Lillehammer...synes det er veldig mye! Er det andre som har tatt denne servicen nylig?  :o
Tesla X100D - bestilt 5. oktober 2017
Nissan Leaf 24 kWt - 2013 - 2017 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA