Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lang gjenstand i bilen ... er det plass?

Startet av DCDriver, fredag 06. september 2019, klokken 09:21

« forrige - neste »

DCDriver

Banalt spørsmål, begrunnet med at bilen (eGolf 2018) og jeg ikke er på samme sted og ettermiddagens logistikk er under planlegging.

Jeg har behov for å frakte en gjenstand på 204 x 6 x 37 cm. Er det plass til denne inne i bilen uten at det går ut over trafikksikkerheten? Ingen passasjer er med på turen.

Det hadde vært til enorm hjelp dersom noen kunne bidra med et svar på dette. Jeg har prøvd å finne målsatte tegninger av bilen, men finner ikke et definitivt svar uten å ha bilen i nærheten. Enn så lenge håper jeg på det beste.

geear

Har ikke e-Golf lenger, men kjørte med noe aluskinner inni der en gang, la ned baksete og la passasjersetet helt bakover, så kunne de stå ned i fotbrønnen til passasjer foran, opp mot taket bakover. 204cm burde gå helt fint på samme vis...

DCDriver

Takk, gjør et forsøk. Får fasiten om et par timer. I beste fall effektiv transport, i verste fall en erfaring rikere.

DCDriver

Med fare for å bli upopulær blant andre som risikerer å bli sendt til IKEA for å hente varer ... bilen er mer enn stor nok. Det hadde også vært uproblematisk å ha med passasjer i bilens forsete samt i det smale baksetet.

geear

 :+1:

Hatchbackformatet er overraskende praktisk sammen med delt nedleggbar seterygg. Så det i e-Golf og det er samme i e-Niro. Ufattelig nok gikk til og med et helt solcellepanel på 165x100cm inni e-Niroen, og den er kun ti centimeter lenger enn e-Golf.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA