Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Usb port.

Startet av snurre100, søndag 05. februar 2012, klokken 20:38

« forrige - neste »

snurre100

Er det noen som har greid å lade mobiltelefon med USB porten.
2020 Kia E-Niro

Mortenmann

Lader Iphonen. Funker toppers det
SølvLeaf

ravn

Ikke bare lader den iphonen, får opp alle sangnavn osv på skjermen også om jeg bruker usb istedenfor bluetooth.

Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

erikf

Har ikke prøvd enda, men jeg har hatt problemer tidligere med at diverse Sony Ericsson ikke har latt seg lade fra vanlig usb-kontakt, blant annet i bil. Er litt kresen, trenger egen omformer eller ledning. (Les: de vil tjene noen ekstra kroner på å selge merkeutstyr som ikke følger usb-standarden?)
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

jkirkebo

Sitat fra: ravn på søndag 05. februar 2012, klokken 22:26
Ikke bare lader den iphonen, får opp alle sangnavn osv på skjermen også om jeg bruker usb istedenfor bluetooth.

Går fint med Bluetooth også det. I alle fall så lenge du har oppgradert til IOS 5.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

gbzdoc

Tenk om den ladet via BT også, det hadde vært kjekt. ;-)

Får opp sanginfo fra både iPod, Wimp og Spotify via BT. (Med iOS 5)

snurre100

Har Sony Ericson,Får den bare opp som masselagrings enhet.Og da lader den ikke...
2020 Kia E-Niro

cra

Sitat fra: snurre100 på søndag 05. februar 2012, klokken 23:07
Har Sony Ericson,Får den bare opp som masselagrings enhet.Og da lader den ikke...

Kan det være fonen som er instilt til å opptre som masselager? Mulig en justering i fonens innstillinger kan bøte på dette?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

snurre100

2020 Kia E-Niro

gbzdoc

Lader den når du plugger den i en PC da? Skal jo være "same shit" egentlig.

bno

#10
Er det Android telefon må du antagelig velge "kun lading" i telefon menyen. Ingen forskjell på PC eller navi. Det er computere begge ;D

ravn

Sitat fra: jkirkebo på søndag 05. februar 2012, klokken 22:55
Går fint med Bluetooth også det. I alle fall så lenge du har oppgradert til IOS 5.

Det ante meg, men har gammel iphone som jeg ikke har giddet å oppgradere, men siden usb kontakten er plassert så hendig så funker det fint for meg.

Men hvordan er det å få inn kontaktene fra telefonen inn i bilen slik at navn står når noen ringer inn?
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

erikf

@snurre100 Jeg tror feilen ligger hos Sony Ericsson. Min erfaring med dem er at telefonene (stort sett) ikke lar seg lade fra umerket usb-kilde.
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

gbzdoc

Kontaktene kan enkelt synces inn via BT. Mener å huske det er egen knapp for dette på telefonmenyen.

bno

Har synkronisert via BT.  Kan synke opptil 5 kontaktbaser.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA