Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Alternativer til audi e-tron - er det verdt å vente?

Startet av ottokrag, søndag 08. september 2019, klokken 20:30

« forrige - neste »

tromsø

Sitat fra: ottokrag på søndag 08. september 2019, klokken 22:07
Sitat fra: knut.aulie på søndag 08. september 2019, klokken 21:54
Du har jo EQC, den er temmelig likeverdig til E-tron og litt billigere. Men blir nok ventetid på denne.

Det er ikke noen store biler med lang rekkevidde når du utelukker X/S.

Kommer nok noen etterhvert, men da kommer nok avgifter på elbil også.

EQC er, så vidt jeg forstod, en del mindre. Med e-tron så har vi jo også muligheten til å velge 50-utgaven, som ligger en del under i pris. Så derfor har vi landet på e-tron som "elbil-kandidaten" foreløpig. Og litt av problemet er jo at Mercedes også er i premium-segmentet, og at det altså uansett at det mangler alternativer fra rimeligere merker. Typisk Skoda eller VW i stedet for Audi. Når de kommer på banen, er det kanskje mer håp.

Men hvor lenge må vi vente da i så fall?

ID Crozz fra Volkswagen kommer jo også, vil sikkert passe deg godt! Men igjen den blir nok ikke levert Norge inntil 2021 noen gang...
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

elpharaoh

Jeg er i litt tilsvarende dilemma, i allefall mtp plass.
I dag har jeg en Leaf 30kWh og en gammel Touran. Leafen blir brukt til det meste av daglige turer og jeg må evt bruke Touranen når Leafen er opptatt eller når hele familien skal på tur over litt distanse. Jeg har 3 barn så det blir trangt på langtur med Leafen. Jeg forventer at det kommer store verkstedkostnader på Touranen fremover så jeg ønsker ikke å beholde den.
Planen min nå er å bytte ut Touranen med en e-NV 200 24kWh og så leie meg en Model X på nabobil.no til de ekstra lange turene. De leies ut til 7-800 kroner døgnet her i Bergen. For mitt bruk blir dette det rimeligste, men om du har mange langturer i året så blir vel regnestykket litt verre.
Kjører Nissan Leaf og Ford S-Max.
Drømmer om Tesla.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA