Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55

Startet av Trond.m, søndag 08. september 2019, klokken 19:39

« forrige - neste »

Wendel

Sitat fra: elektro på lørdag 02. januar 2021, klokken 00:25
Noen som har testet, eller sett en god test av Digital Matrix lysene? For 55.000 bør de være bra..

Har saumfart nettet etter tester av disse, da jeg selv skal bestille ny E-tron til Mandag og har per nå tatt med disse, men finner ingen real world tester av de.. Og det stusser jeg litt på. For prisen man må betale for de hadde jeg gjerne likt å vite hva man egentlig får.. Hvis alt man får er litt fancy lyssetting når man kommer til og reiser fra bilen, så er det jo helt hinsides :P

turfsurf

Digital Matrix gir vel mulighet for mere presis kontroll av lysbildet. Tror nok pengene er bedre investert i night vision + ledbar. Men kule er de...

Til sammenligning kostet vel active Matrix 70k på A6 når de kom.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Individual


Wendel

Sitat fra: Individual på søndag 03. januar 2021, klokken 05:48
Her er vel litt info, men kanskje du har sett den før?:

https://youtu.be/hDJi240E_ZA

Hehe ja, har vel sett på alt på youtube om de :) Men skulle gjerne sett en sammenligning mellom vanlige Matrix LED og DML når det gjelder kun lys og ikke alle de ekstra funksjonene. Om de gir bedre lys i mer ordinære situasjoner osv :)

Contango

10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Wendel

Sitat fra: Contango på søndag 03. januar 2021, klokken 10:30
Sitat fra: Wendel på søndag 03. januar 2021, klokken 10:06
Om de gir bedre lys i mer ordinære situasjoner osv :)
+1

Var å skrev kontrakt på ny bil i dag, og fikk selger til å ringe importøren for å få prate med noen som hadde testet lysene for litt info om hverdags bruk. Han selgeren fikk prate med kunne fortelle at lysbildet i det daglige ikke var noe veldig merkbart bedre enn ordinære Matrix LED lys. De nye funksjonene fungerte dog meget godt og han synes teppelegginga av veien hadde sin funksjon.. Jeg bestemte meg da for å gå for ordinære lys.. Men når kontrakten skulle signere endte jeg alikevel opp med DML   :o Fikk diskutert pris nok til at jeg ville ha de alikevel :)

Contango

Flott 😊 Er nysgjerrig på hva du sier om lysene når du har fått bilen.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Wendel

Sitat fra: Contango på mandag 04. januar 2021, klokken 20:46
Flott 😊 Er nysgjerrig på hva du sier om lysene når du har fått bilen.

Skal komme med tilbakemelding :) Men bilen kommer vel ikke før i April-ish, så blir vel ikke så mye klokere før vi går mot mørkere tider igjen :P

PF

Tok noen piruetter på en islagt parkeringsplass her om dagen, etter noen få runder så kommer det feilmeldinger på dempere, og alle assistent systemer, noen andre som har opplevde dette?
Må skru av bilen og la den være litt av før det blir borte igjen.

Tåler ikke bilen litt morsomheter?

Tony Rofstad

Gjorde dert samme selv på min sb50.....ingen feilmeldinger her...
Kan legge til for de som ikke vet det at man må holde inne esp knappen 5 sek for og deaktivere systemet helt....Da blir bilen vanvittig leken og kontrollerbar med "frie tøyler" ;)

orodreth

Hei, har en 21 modell uten sim kort slot. Noen som vet on vi kan koble esim opp mot eget abonnement?

Er det også noen som vet om bilen kan settes på laveste høydenivå når parkert så hunden kan lettest hoppe inn bak? Får bare nivå 2 på alle drive modes...

charliefoxtrot

Er det noen som har oversikten over hvilke hardwaremessige endringer/forbedringer Audi har gjort på e-tron siden den første rullet ut av fabrikken for ca. 20 måneder siden ift. de som ruller ut i dag.

daktari

Sitat fra: charliefoxtrot på torsdag 14. januar 2021, klokken 18:29
Er det noen som har oversikten over hvilke hardwaremessige endringer/forbedringer Audi har gjort på e-tron siden den første rullet ut av fabrikken for ca. 20 måneder siden ift. de som ruller ut i dag.
-lidar nede i fronten borte.
-Nytt infotainment men ganske identisk software men noen nye features.
-E-sim som er dyrt, ikke vanlig sim
-usb-c kontakter,ikke vanlige lenger.
-virker som om mange bugs og svakheter forøvrig ikke er fikset, så der kan man heller kjøpe en ferdig reparert bil.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Urbs72

Ref esim i 2021 så er man vel ikke nødt til å bruke Cubic? Jeg venter på bil som skal leveres uke 4, men jeg sjekket med Telia og i følge han jeg snakket med på kundeservice så kan man skaffe data tvilling og registrere dette på bilen. Esim skal ikke være låst til en operatør.

Roy

Sitat fra: Urbs72 på fredag 15. januar 2021, klokken 18:13
Ref esim i 2021 så er man vel ikke nødt til å bruke Cubic? Jeg venter på bil som skal leveres uke 4, men jeg sjekket med Telia og i følge han jeg snakket med på kundeservice så kan man skaffe data tvilling og registrere dette på bilen. Esim skal ikke være låst til en operatør.

Følger :) Jeg har mobil abonnement via jobben med 300gb inkludert hver mnd, så når det som følger med bilen ikke lenger er gratis vil jeg gjerne bytte til tvilling fra jobbens abonnement.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA