Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55

Startet av Trond.m, søndag 08. september 2019, klokken 19:39

« forrige - neste »

Urbs72

#630
Prøv lukeparkering i bil uten servo... Jeg hadde en Volvo 142 med rallyratt som vel var halvparten av original. Der snakket vi muskelservo.

hemi

jeg hadde en 1969 camaro RS med over 10 liter motor, uten servo... så ja. Kompisen min, sånn som trener på studio  7-10 ganger i uka mente jeg var en svekling, så fikk han prøve... ;)

men NORMAL parkering med jukking trenger du ikke ha noe dårlig samvittighet for å rotere hjul stillestående, men ikke la ungen sitte og spille ala det man gjør med tesla.

ThomasEL

Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

tromsø

Vet ikke hvis noen lagt opp vekten på sin etron tidligere men fikk min e50 launch ed veid idag. Resultat, 2400 kg etter avtrekk for fører, barn og bagasje.
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

ThomasEL

Er det noen som et hva disse to idiotiske hullene i «motorrommet» er til..? Kommer jo bare sand, graps og salt opp av de når man kjører🤬
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Electric cars in Norway

Merkelig! Har jo ikke noen drenering heller. Trenger jo ikke det i motorrommet. Kan det tenkes annet utstyr du ikke har skulle vært festet der. 

Truls Antonsen

Jeg bruker disse til å ha tape over...da slipper jeg problemet..


Sent from my iPhone using Tapatalk

hemi

noen av de er vel kanaler for ting bare? og har små tapelapper over seg?

Trond.m

Får ikke helt følelsen av 2020 modell når jeg ser disse bildene fra motorrommet. Ser faktisk litt hjemmegjort ut 😏, men det er kanskje sånn på alle biler ?

Oddaa

Synes ikke at e-tron skiller seg ut nei.

Men denne løsningen fra en annen stor produsent er nok mer uvanlig:



Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

turfsurf

Sitat fra: Oddaa på søndag 27. desember 2020, klokken 09:43
Men denne løsningen fra en annen stor produsent er nok mer uvanlig:
Whataboutism i beste form. At noen annen gjør noe dårligere / værre gjør jo ikke feilene til etron noe bedre. Avsporing heter det...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Oddaa

Sitat fra: turfsurf på søndag 27. desember 2020, klokken 09:58
Sitat fra: Oddaa på søndag 27. desember 2020, klokken 09:43
Men denne løsningen fra en annen stor produsent er nok mer uvanlig:
Whataboutism i beste form. At noen annen gjør noe dårligere / værre gjør jo ikke feilene til etron noe bedre. Avsporing heter det...
Spørsmålet var om løsningene Audi har valgt i motorrommet er uvanlige i 2020. Tenker du får tåle denne ;-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

ThomasEL

Det er jo for så vidt en smal sak å tette disse to hullene da...
- Men jeg kan bare ikke fatte og begripe hvorfor de er der i utgangspunktet...

Er det noen med 2021 modell som gidder å sjekke om det fortsatt er slik? Eller om Audi har satt i gummipropper eller har fjernet disse to hullene på nyeste utgave...?
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

ihaal

Sikkert spurt om mange ganger før, men hvis man kjøper en E-Tron 55 Advanced Business med ønske om å holde utgiftene litt nede, er det noe essensielt ustyr man bør legge på utover hengerfeste, ryggekamera, rattvarme og blindsonevarsling?
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

Sør

Av utstyr jeg ikke ville vært foruten ut over det du nevner, må det være 360-kamera. På trange parkeringsplasser er det gull verdt.
Audi e-tron 55
BMW i3 94Ah

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA