Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55

Startet av Trond.m, søndag 08. september 2019, klokken 19:39

« forrige - neste »

tromsø

Sitat fra: el-H på onsdag 07. oktober 2020, klokken 16:39
Jeg har skvettlapper både foran og bak og er meget fornøyd med det det blir klart mindre sprut ved kjøring i saltsuppe spesielt effektfullt ved veldig skitten vei og ikke så altfor bløtt, jeg fikk montert foran først, og så at bakluka ble veldig skitten, så jeg monterte også bak og det ble klart forbedring mindre sprut, men fortsatt ble det noe for mye sprut etter min mening midt på luka så jeg monteret en gummilist på plastvinkelen som går på tverrs under bak på bilen, slik at den stikker et par cm under denne, det også fungerte det ble mindre sprut mot midten på luka.

Kan du legge ved bilde på hvordan dette ser ut?
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

el-H

Sitat fra: tromsø på onsdag 07. oktober 2020, klokken 17:00
Sitat fra: el-H på onsdag 07. oktober 2020, klokken 16:39
Jeg har skvettlapper både foran og bak og er meget fornøyd med det det blir klart mindre sprut ved kjøring i saltsuppe spesielt effektfullt ved veldig skitten vei og ikke så altfor bløtt, jeg fikk montert foran først, og så at bakluka ble veldig skitten, så jeg monterte også bak og det ble klart forbedring mindre sprut, men fortsatt ble det noe for mye sprut etter min mening midt på luka så jeg monteret en gummilist på plastvinkelen som går på tverrs under bak på bilen, slik at den stikker et par cm under denne, det også fungerte det ble mindre sprut mot midten på luka.

Kan du legge ved bilde på hvordan dette ser ut?


Jeg har ikke noe bilder nå og bilen er ikke hjemme,  den kommer ikke hjem før det blir mørkt, men skal se om jeg får tatt bilde i morgen eller en av de nærmeste dagene.

el-H

#602


Kan du legge ved bilde på hvordan dette ser ut?
[/quote]

el-H

Vanskelig å se på bilder hvordan det  og jeg har problemer med å få lagt dem inn her.

el-H

#604

Kan du legge ved bilde på hvordan dette ser ut?
[/quote]


Ekstra gummilist på eksisterende hargummivinkelist under.

el-H



Kan du legge ved bilde på hvordan dette ser ut?
[/quote]

el-H



Kan du legge ved bilde på hvordan dette ser ut?
[/quote]

Det ble endel rot her fordi jeg fikk ikke lagt inn bilder, jeg ser at de er for stor så de skulle ha vært krympet. Men du/dere ser vel hvordan er er, har sett skvettlapper på svart bil og biler som ikke er lakkert helt ned da vises de ikke så mye de går mere i et med bilen.

daktari

Veldig interessant, takk for bilder!


PS ang bilder kan jeg anbefale å ta et skjermbilde fra telefon, da blir de passe størrelse til å laste opp.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

RJK

Om du har windows-PC, last ned og installer paint.net, som er en litt mere avansert utgave av paint, og fremdeles er gratis.


Ellers finnes det gratistjenester på nett som fungerer både med Windows-pc, mac og linux, også fra telefon og nettbrett. Dessuten kan du "maile" bildene til deg selv. Dvs, ihvertfall Outlook vil spørre deg om du vil sende original størrelse eller redusert størrelse, og gir deg noen alternativer. Igjen, dette gjøres i flere epostklienter på alle OS.


Du trenger faktisk ikke sende eposten, men bare la programmet justere størrelsen, og lagre de på maskinen igjen. Mener flere av epostprogrammene har tilsvarende funksjonalitet. Har selv en egen mappe der jeg legger de krympede versjonene, slik at jeg har begge tilgjengelig.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

elektro

Takk for bilder @el-H. Ser greit ut.

Fikk du gjort dette på Møller? Ikke den plastllsta antakelig..

2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

el-H

#610
Sitat fra: elektro på fredag 09. oktober 2020, klokken 06:09
Takk for bilder @el-H. Ser greit ut.

Fikk du gjort dette på Møller? Ikke den plastllsta antakelig..



De fram ble satt på av Møller før jeg hentet ut bilen ny, resten har jeg satt på selv.

ThomasEL

#611
Er det noen som med sikkerhet husker i farten hva som skjer når man bruker ladetidsur og bilen ikke rekker å ferdiglade til gitt klokkeslett..?

* Avbrytes lading ved innstilt klokkeslett, uavhengig av om lademål er nådd eller ikke?

eller

* Fortsetter ladingen forbi innstilt klokkeslett helt til innstilt lademål er nådd?


EDIT:
Lurer på om det er sommertiden som lurer tidsuret...?
Hadde innstilt til ferdig ladet kl 12:30
Appen har hele tiden vist at bilen skal være klar nettopp 12:30, men det passer ikke med gjenstående ladetid som er nøyaktig en time mer.
Appen viser at bilen vil være ferdigladet om 40 minutter, altså kl 13:30. Likevel står det fortsatt oppgitt kl 12:30. Selv om jeg nå har slått av tidsuret og lader "vanlig"
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Orbit

Den fortsetter å lade forbi avgangstid dersom ikke lademål er nådd (verifisert).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

ThomasEL

Sitat fra: Orbit på søndag 18. oktober 2020, klokken 17:36
Den fortsetter å lade forbi avgangstid dersom ikke lademål er nådd (verifisert).

Takk, Orbit :+1:
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

ThomasEL

Til dere med 50-modell:

Hva er den laveste SOC prosenten dere har sett regenbegrensning ved?

I dag, ved ca 0 grader celsius, var bilen ladet til 70%. Da så jeg en ørliten reduksjon i grønt område for regenerering i effektometeret i dash. Maks regen er vel 250kW? Så kanskje ved omtrent 210-230kW var begrensningen.

Ved lading til 100% SOC har jeg, så langt, aldri opplevd å ikke få regenerering i det hele tatt. Men grensen går typisk ved litt mer regen enn 1. trinn i regenerering satt ved ratthendel.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA