Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55

Startet av Trond.m, søndag 08. september 2019, klokken 19:39

« forrige - neste »

Huskestue

10 og 11 pro max med cover går nedi med mye ekstra plass. Tror ikke det finnes telefoner det ikke er plass til der :-D


Sør

Samsung s10 med cover passer fint. Android auto fungerer og fint på min 2020 modell, men må bruke kabel. Ikke hørt om noen som har fått til trådløst.
Audi e-tron 55
BMW i3 94Ah

ThomasEL

Sitat fra: Sør på søndag 17. mai 2020, klokken 17:01
Samsung s10 med cover passer fint. Android auto fungerer og fint på min 2020 modell, men må bruke kabel. Ikke hørt om noen som har fått til trådløst.

Har det vært slik med Android hele tiden?
Apple Car play fungerer i alle fall fint trådløst.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Sør

Har bare hatt bilen i 3 uker, så kan ikke si noe om før dette. Fungerer helt fint (med kabel) så lenge du har mobil med android 10. Dersom du har en eldre versjon av android må du laste ned android auto og sideloade det. Bare å laste ned og installere, så tar 2 minutter dersom du har en eldre mobil.

Android Auto er i utgangspunktet ikke lansert offisielt i Norge tror jeg, så at det ikke fungerer trådløst har muligens noe med det å gjøre? Samtidig må vel Audi bestemme seg for å støtte det.
Audi e-tron 55
BMW i3 94Ah

Trond.m

Det er vel samme forutsetningene for Android Auto som for trådløs CarPlay, så det burde vel kunne virke ?

https://www.lifewire.com/android-auto-wireless-4176354

Most connections between phones and car radios use Bluetooth. This is how most hands-free calling implementations work, and you can also stream music over Bluetooth. However, Bluetooth connections don't have the bandwidth required by Android Auto Wireless

In order to achieve a wireless connection between your phone and your car, Android Auto Wireless taps into the Wi-Fi functionality of your phone and your car radio. That means it only works with vehicles that have Wi-Fi functionality.

Frode Nylund

Kan noen forklare enkelt hvordan man endrer navn på brukerprofil, nå ligger det inne gjest kan denne endres navn på?
Er 2 brukere på bilen så ønsker 2 profiler.
Audi E-tron AS 50 2020mod
Nr 2 Nissan Leaf 2017 Tekna

ThomasEL

I går fikk jeg feilmelding i dashbord, i tillegg til gul feilmeldingslampe, om at "adaptive lys midlertidig ute av funksjon"

Men er ikke adaptive lys det man har hvis man har matrix lys som justerer seg etter f eks møtende trafikk..??? Dette har jo ikke jeg på min bil, men fikk likevel feilmeldingen :police:

Har også to ganger opplevd å få feilmelding om at "rattstammen ikke kan stille seg inn automatisk"
- Dette er jo heller ikke en funksjon jeg har på bilen min, siden jeg ikke har elektrisk innstilling av rattstammelengden  :laugh:
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

PF

Sitat fra: ThomasEL på tirsdag 22. september 2020, klokken 08:59
I går fikk jeg feilmelding i dashbord, i tillegg til gul feilmeldingslampe, om at "adaptive lys midlertidig ute av funksjon"

Men er ikke adaptive lys det man har hvis man har matrix lys som justerer seg etter f eks møtende trafikk..??? Dette har jo ikke jeg på min bil, men fikk likevel feilmeldingen :police:

Har også to ganger opplevd å få feilmelding om at "rattstammen ikke kan stille seg inn automatisk"
- Dette er jo heller ikke en funksjon jeg har på bilen min, siden jeg ikke har elektrisk innstilling av rattstammelengden  :laugh:

Dette er jo feilmeldinger som burde dukke opp hver gang du kjører bilen som straff for at du valgte en peasant utgave  :P

Orbit

Sitat fra: Frode Nylund på torsdag 17. september 2020, klokken 23:10
Kan noen forklare enkelt hvordan man endrer navn på brukerprofil, nå ligger det inne gjest kan denne endres navn på?
Er 2 brukere på bilen så ønsker 2 profiler.
Du går inn i hovedmeny i MMI, velger "Brukere" og redigerer navn der. Det kan ikke endres navn på gjestebrukeren.

Dersom dere bruker hver deres nøkkel, og så velger ønsket profil etter å ha låst opp bilen, vil den profilen automatisk komme som default når samme nøkkel benyttes senere.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Frode Nylund

Takk for svar Orbit  ligger inne en haug med gestebruker profiler i mmi går det and å slette de?
Audi E-tron AS 50 2020mod
Nr 2 Nissan Leaf 2017 Tekna

Orbit

Det er en ekte og uslettbar gjestebruker. De andre må sannsynligs bare være gitt navn som ligner. Du kan slette de profilene du ikke vil ha.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

elektro

Sitat fra: tromsø på onsdag 18. september 2019, klokken 19:38
Takk for beskjed Kim Morten!

Annet spørsmål, noen som har erfaring av skvettlapper på etron? Noe som hjelper på våte vinterveier?

Noen som har fått skvettlapper montert hos Møller, og har erfaringer eller bilde av dette?
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Elmic82

Vi fikk monteret skvettlapper, og syns det ser greit ut☺️
E-tron 50 AB 2020 Levert Mars

el-H

Sitat fra: elektro på onsdag 07. oktober 2020, klokken 10:33
Sitat fra: tromsø på onsdag 18. september 2019, klokken 19:38
Takk for beskjed Kim Morten!

Annet spørsmål, noen som har erfaring av skvettlapper på etron? Noe som hjelper på våte vinterveier?

Noen som har fått skvettlapper montert hos Møller, og har erfaringer eller bilde av dette?


Jeg har skvettlapper både foran og bak og er meget fornøyd med det det blir klart mindre sprut ved kjøring i saltsuppe spesielt effektfullt ved veldig skitten vei og ikke så altfor bløtt, jeg fikk montert foran først, og så at bakluka ble veldig skitten, så jeg monterte også bak og det ble klart forbedring mindre sprut, men fortsatt ble det noe for mye sprut etter min mening midt på luka så jeg monteret en gummilist på plastvinkelen som går på tverrs under bak på bilen, slik at den stikker et par cm under denne, det også fungerte det ble mindre sprut mot midten på luka.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA