Heisann, trenger et innspill fra dere som har mye erfaring med etron 55.
Jeg kjøpe ny etron 55 i februar 2020( toppmodell med mye utstyr, og med de endringer som skulle gi litt ekstra batterikapasitet). Jeg fikk forsikring om at jeg glatt skulle kunne kjøre fra Krsand til Oslo uten lading på vår/ sommerstid. Prøvde på nytt denne helgen. Forholdene var tørr vei, midt på dagen, 12 grader, liten trafikk, holdt stort sett fartsgrensene hele veien (mye motorvei). Prøvde å forvarme batteriene med å starte bilen med ladekabel ca 20 min før avreise. Distansen mellom adressene jeg reiser til er 325 km. Men jeg får ikke lenger rekkevidde enn 290km. Ved rolig blandet kjøring rundt hjemadressen min får jeg max ut 310 km. Alt er målt ved efficiency mode. Jeg synes dette er en del mindre enn forventet, og jeg leser at andre synes å få langt mer ut av batteriet enn jeg gjør. Så, har noen noen gode tips til en elbil-amatør som gjerne vil besøke famlien uten å lade underveis? Hjelper det eks å sette regenerering til manuell og med større belastning på regenereringen? Takk for alle innspill. Mvh Terje