Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55

Startet av Trond.m, søndag 08. september 2019, klokken 19:39

« forrige - neste »

tromsø

Steinsprutfolie høres ut som er bedre alternativ ja. Takk for tips.

Er det vanskelig å legge selv, noen som prøvd?
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Trond.m

3M folien har jeg lagt på noen biler for å beskytte mot riper på dørterskelen. Den former seg seg til underlaget og var enkel å legge på synes jeg. Men store flater er nok for proffer.

tromsø

Stusset over denne infoen til Kona, kjølevæsken til batteriet må skiftes for 11 000NOK hver 60000km eller 48mån!
https://elbilforum.no/index.php?action=dlattach;topic=50757.0;attach=73738;image

Er det noe lignende for etron?
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Orbit

e-tron har kjølevæskebytte som del av serviceprogrammet, tror intervallet er på 60.000 km der også. Og når en avtale på 3 år/60k km koster ca 13000 (dvs to servicer, hvor det er kjølevæskebytte på i alle fall den ene), blir det ikke like stiv pris som på Kona.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

elektro

#439
Kan bekrefte at panser er i aluminium. :) Det synes/kjennes veldig tydelig på innsiden. Fun fact: Det skal etter sigende være, førsteklasses, «bærekraftig», norsk aluminium fra Hydro som er brukt i bilen.

Vurderte klar, selvreparerende, Llumar folie på alle utsatte steder, inkl. lykter, A-stolpe, panser, speil mm. Fikk god rådgivning fra Grand Autodesign på Gjelleråsen, men det er ganske kostbart. Dessuten synes jeg det er litt synd å pakke inn fin lakk også.

Endte som nevnt tidligere opp med en Pompanazzi lakkforsegling på hele bilen i stedet, og tykk folie kun på kanaler og bakfanger. Det ble litt billigere, men slett ikke gratis. Er dog fornøyd med resultatet og holdbarheten. Brukte Oslo Car-Spa på begge deler (har ingen tilknytning). Omtrent ingen vaskeriper etter snart ett år og det er veldig lett å spyle av bilen. Men det hjelper lite mot steinsprut da.. ::)

Møller hadde i alle fall tidligere, en veldig god pris på Autoglym Carbon Shield behandling. 4-5000 kr. Sikkert greit, selv om det ikke er aller mest anerkjent i «detailer» miljøet. I tillegg kan de legge beskyttelsesfilm på bakfanger til noen hundrelapper. På kanalene kan man jo få noen til å gjøre- eller gjøre selv. Kanskje det finnes noen ferdig kappede sett der ute? Men hvor lett det er uten utstyr og erfaring vet jeg ikke..
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

elektro

Sitat fra: Orbit på lørdag 22. februar 2020, klokken 15:06
e-tron har kjølevæskebytte som del av serviceprogrammet, tror intervallet er på 60.000 km der også. Og når en avtale på 3 år/60k km koster ca 13000 (dvs to servicer, hvor det er kjølevæskebytte på i alle fall den ene), blir det ikke like stiv pris som på Kona.

Hva koster 1. og 2. service uten avtale? Må vel snart booke 30k service.. :)
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Orbit

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

tromsø

Ok det var jo bra at Audi ikke er så kjip som Hyundai på dette med kjølevæskebytte. Men skjønner likevel ikke hvorfor de skal ha så mye for noe som virker rimelig enkelt å skifte. Men hva vet jeg, man kanskje må demontere masse for å komme til på Kona...

Om foliering etc.. skal ta meg en tur innom en bedrift i byen som gjør dette samt keramisk belegg og finne ut hva vi skal gå for.
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Frode Nylund

Har programmert sete memory på nøkkel 1-2 det rare er at sete ikke justerer seg som innstilt å lagret.
Noen andre som har samme erfaring?
Audi E-tron AS 50 2020mod
Nr 2 Nissan Leaf 2017 Tekna

Orbit

Seteinnstillinger følger profil/bruker i bilen, og ikke (nødvendigvis) nøkkel. Så du må ha to profiler, og stille inn sete/ratt/speil for hver av disse. Så kan du igjen velge at nøklene har hver sin primærprofil, og da vil sete gå til posisjon avhengig av hvilken nøkkel som benyttes. Bruker dette selv, men det var litt knot med å få satt det opp første gangen.

Alle brukere kan bruke begge nøkler, men dersom en ønsker andre innstillinger enn det som er primært for den nøkkelen, må annen bruker velges i profilmenyen som kommer opp når du åpner bilen.

(PS: Bare ha en nøkkel om gangen i nærheten av bilen når du setter opp profiler etc. Dersom du først har låst opp med nøkkel A, får du ikke gjort noe innstillinger for nøkkel B så lenge A er innenfor rekkevidde).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Frode Nylund

Audi E-tron AS 50 2020mod
Nr 2 Nissan Leaf 2017 Tekna

daktari

Det er noen bugs knyttet til profiler er min erfaring.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

tromsø

To spørsmål:
Hvordan får man programmert bakluken til å stoppe ved en lavere høyde?
Hvordan stiller man inn regen så at ønsket innstilling blir fast?
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Orbit

Bakluke: Åpne bakluke, og flytt den for hånd dit du vil den skal stoppe. Trykk og hold på lukkeknappen inni luka til blinklysene gir et blink (et par sekunder). Da er ny posisjon lagret. PS: Dersom det skal stilles inn hårfint ift takhøyde, sett luftfjæring i øverste posisjon først.

Regen: Starter alltid i seilemodus.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Hyperstress

Men går det an å låse regen slik at det holder resten av kjøreturen i det minste?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA