Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55

Startet av Trond.m, søndag 08. september 2019, klokken 19:39

« forrige - neste »

hemi


Frode Nylund

#421
Sitat fra: TM på tirsdag 28. januar 2020, klokken 16:53
Sitat fra: Frode Nylund på tirsdag 28. januar 2020, klokken 15:31
Hei har bestilt Etron-50 å venter på denne, lurer på om det går and å justere lysstyrken på lysstripen bak?
Det er jeg også spent på, men mener å ha lest på FB at det ikke er mulig.
Det er vel sikkert ikke lov heller å redusere lysstyrken på typegodkjent baklys.

Tenker bare på stripe ikke på høyre/venstre markeringslys  og bremselys
Audi E-tron AS 50 2020mod
Nr 2 Nissan Leaf 2017 Tekna

No-name

Kanskje OBDeleven kan hjelpe?  Eller prøve å finne kontakten i bakruta?

Ari082

En ting jeg lurer på: Bilen kan slenges i revers mens den triller fremover, det er bare å gi litt «gass» og så endrer den retning. Er det ok å gjøre dette, eller bør en bremse bilen slik at den står stille, sette den i revers og så kjøre?

daktari

Sitat fra: Ari082 på fredag 14. februar 2020, klokken 22:52
En ting jeg lurer på: Bilen kan slenges i revers mens den triller fremover, det er bare å gi litt «gass» og så endrer den retning. Er det ok å gjøre dette, eller bør en bremse bilen slik at den står stille, sette den i revers og så kjøre?
synes også det er litt snålt. Og at den ikke skrur på brekk automatisk, men henger på motorene.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

hemi

Den tåler det fint, samme som skjer når du regenerer.

Truls Antonsen

Ang batterivarming - skjer under -10 grader i følge Self-Study for E-Tron.

TA


Sent from my iPhone using Tapatalk

naivsupr

Spørsmål: Kan man unngå simkort i bilen? Dvs koble bilen til telefonens hotspot (wifi-deling)? (tror jeg også har svaret: Nei!)

Jeg har sett etter dette rundt i menyene (etron55 2019 demobiler) men finner bare motsatt funksjon - at bilen kan tilby hotspot (dele ut internet, såfremt det sitter simkort i bilen).

På 2017 Passat GTE kunne VW Car-Net tilby begge deler: Enten koble seg til andre wifi-nett som f.eks. hotspot eller selv tilby hotspot. Bilen koblet seg også til kjente wifi-nett (hjemme og på jobb) for oppdateringer og ladestatus. På telefonen hadde jeg automatikk som sa at hvis blåtann er koblet til VW, slå på hotspot-deling. Fungerte utmerket.
Jeg har datasim i både laptop og iPad - så jeg forstår at dette er enkelt å holde selv. Jeg bare kjenner at Audi kan ha droppet denne for min del, nyttige funksjonen. Selv om dette er velkjente funksjoner for VAG.

Jeg fant nettopp bruksanvisning på my.audi.com:
Kapitlet Audi Connect sier ingenting om tilkobling til wifi. MMI / Audi Connect er en nedgradert versjon av Car-Net da? Ser forøvrig at bilen kan benytte Bluetooth SAP (Sim Access Profile), noe jeg har vekslende erfaringer med. Mulig det fungerer bedre på nyere BT-versjoner..
2020 e-Tron 50
2019 Speed Triple RS
2011 Scrambler 900
2001 XR650R

Hårek

Sitat fra: naivsupr på lørdag 15. februar 2020, klokken 18:57
Spørsmål: Kan man unngå simkort i bilen? Dvs koble bilen til telefonens hotspot (wifi-deling)?
Audi Connect fortalte meg at det skulle være mulig.
"Mobiltelefon via bluetooth (Telefonen må ha et SIM-kort med en datapakke og må være kompatibel med bilen.) Du kan sjekke bilens kompatibilitet på www.audi.com/bluetooth".
Men har ikke hatt behov for å prøve dette selv.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

Trond.m

Tilkobling via Bluetooth SAP krever i følge instruksjonsboken at ingen telefon er tilknyttet via MMI, så det er jo ikke en aktuell løsning annet enn for å oppdatere karter etc. Rart at de ikke gir mulighet for WIFi tilknytning.

tromsø

Spørsmål til dere som kjørt etron på vinter og salt veier!

Hvor mye dritt samler seg og pepprer lakken på sidene bak hjulene?
Vurderer skvettlapper foran...
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

elektro

Sitat fra: tromsø på mandag 17. februar 2020, klokken 21:22
Spørsmål til dere som kjørt etron på vinter og salt veier!

Hvor mye dritt samler seg og pepprer lakken på sidene bak hjulene?
Vurderer skvettlapper foran...

Ikke så ille, faktisk. Bilen blir jo møkkete, men har ikke registrert noen sandblåsing, som på enkelte tidligere biler jeg har hatt.. Har 20-tommer Hakka 3 på bilen og samme dimensjon på sommer. Kjører mest i Oslo området og fjellområdene østafjells. Lite grus, mengder med salt og drit! 23.000 km. på telleren til nå.

Skal sies at jeg har lakkforsegling på hele bilen og tykk folie på kanalene på begge sider, lagt profesjonelt. Men har ikke noe beskyttelse på skjermene (som er av den hellakkerte typen). En liten skvettlapp skader sikkert ikke. Finnes det noe som ser decent ut?
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Trond.m

#432
Strinsprutfolie på fremre på kanal høres ut til å være et penere og bedre alternativ til skrettlapper. Har hatt skrettlapper på biler før, men synes ofte at det samler seg sand og grus der de er festet. Dessuten har jeg opplevd at de har blitt revet av ved parkering når jeg har kjørt over snøkanter som har frosset. Har tidligere brukt 3M Steinsprutfolie 02810 på utsatte steder. Er ikke sikker på om den er å få tak i lenger, men det finnes tilsvarende (også Biltema har noe sånt). Skvettlapper påvirker også rekkevidde, selv om det nok ikke betyr all verden.

Skulle gjerne foliert hele panseret også. Det tok nøyaktig 20 minutter fra jeg hentet bilen til jeg hadde en liten steinsprutskade både på panser og vindu 😢
Litt OT, men kan noen bekrefte at panseret er i aluminium ?

Pitil

Tidligere:
Audi 100 Avant 2,3 E Quattro 1991 mod
Audi A6 Avant 2,4 Quattro 1999 mod
Audi A6 allroad 2,7 tdi 2011 mod
e-Golf 2018
Audi e-tron 50 Advanced Business++
Har nå:
Tesla model Y

Trond.m


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA