Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55

Startet av Trond.m, søndag 08. september 2019, klokken 19:39

« forrige - neste »

Trond.m

#390
Valutakurs er ikke spesifisert direkte, men det er jo tatt forbehold om prisendring. Men å sette opp prisen før de første kundene får en bil til annonsert pris ville nok være både uklokt og muligens lovstridig. Begrensningen i å gå fra avtalen ved mer enn 6 % prisøkning, dersom leveringstiden er mer enn 6 mnd, var jeg faktisk ikke klar over. Men da må mer enn 6 mnd. være avtalt, og det er faktisk krysset av i min kontrakt. Men jeg skal nok klare å snakke meg ut av en prisøkning hvis den skulle dukke opp av hatten til selgeren  8)


Orbit

Sitat fra: TM på mandag 25. november 2019, klokken 08:16
Begrensningen i å gå fra avtalen ved mer enn 6 % prisøkning, dersom leveringstiden er mer enn 6 mnd, var jeg faktisk ikke klar over.
Merk at den begrensningen også gjelder på alt av egenspesifiserte biler - uansett tid - "særskilte spesifikasjoner".
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Trond.m

Ja, det er sant. Siden jeg valgte en Business Advance + egenspesifiserte tillegg, så har de juridisk sikret seg retten til å øke prisøkning hvis bilen blir dyrere i innkjøp for forhandler. Audi importøren har ikke for vane å øke prisen på inngåtte kontrakten, så det er ingen grunn til bekymring nå. Men hvis man skulle bestille en bil med tilleggsutstyr med spesielt lang leveringstid, så er det viktig å være klar over dette forbeholdet.

eivhelle

Sitat fra: Orbit på mandag 25. november 2019, klokken 08:34
Sitat fra: TM på mandag 25. november 2019, klokken 08:16
Begrensningen i å gå fra avtalen ved mer enn 6 % prisøkning, dersom leveringstiden er mer enn 6 mnd, var jeg faktisk ikke klar over.
Merk at den begrensningen også gjelder på alt av egenspesifiserte biler - uansett tid - "særskilte spesifikasjoner".
Tror "særskilte spesifikasjoner" innebærer ting som ikke finnes i listen av ekstrautstyr.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Scoob98

Fikk nettop beskjed av leverandøren min at forventet levering for e tron 50 er i mars. Fikk dere beskjed at dere får bilen i februar?

tromsø

Blir etron levert med en type 2 kabel, eller må jeg kjøpe en slik separat?
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Orbit

Det følger med 3-fas 32A kabel, så du både kan få ladet 3-fas 16A og 1-fas 32A.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

tromsø

Sitat fra: Orbit på onsdag 27. november 2019, klokken 00:16
Det følger med 3-fas 32A kabel, så du både kan få ladet 3-fas 16A og 1-fas 32A.

Flott.

Annet spørsmål, er normalt 22/11kW offentlige AC ladere på 3-faser? Dvs med medfølgende kabel kan man utnytte 11kW (på 1- fase kan kabelen jo kun ta litt over 7kW).
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Orbit

I praksis er alle type-2 ladepunkt med > 7.4 kW med 3-fas. Det finnes også 63A type-2, men tror det aldri er tilbudt/tillatt som 1-fas da det ville gi enorm skjevlast. På 63A er det også krav om fast kabel på ladepunktet.

Så for alt merket med 11/22 kW trenger du både 3-fas kabel og lader i bil for å utnytte dette (opp til hva bilens lader kan trekke av effekt). Dagens e-tron får da 11 kW.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

tromsø

Sitat fra: Orbit på onsdag 27. november 2019, klokken 07:23
I praksis er alle type-2 ladepunkt med > 7.4 kW med 3-fas. Det finnes også 63A type-2, men tror det aldri er tilbudt/tillatt som 1-fas da det ville gi enorm skjevlast. På 63A er det også krav om fast kabel på ladepunktet.

Så for alt merket med 11/22 kW trenger du både 3-fas kabel og lader i bil for å utnytte dette (opp til hva bilens lader kan trekke av effekt). Dagens e-tron får da 11 kW.

Ok greit, da holder medfølgende kabel for nåværende etron i alle situasjoner.
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

Gogg

I følge selger skulle fjernlysassistent ligge inne i standard lysene på bil. Men akk og ve, ser ikke slik ut nei. Ble avhengig av den i Bmw'en...surt å oppleve at selger ikke vet hva han snakker om.

Trond.m

#401
Sitat fra: Gogg på lørdag 30. november 2019, klokken 11:59
I følge selger skulle fjernlysassistent ligge inne i standard lysene på bil. Men akk og ve, ser ikke slik ut nei. Ble avhengig av den i Bmw'en...surt å oppleve at selger ikke vet hva han snakker om.
Trøsten er at man fort kommer inn i rutinen med å blende opp og ned. Og du gjør det nok mer optimalt selv enn fjernlysassistenten 👍 Men det er for dårlig at ikke selgeren vet det. Det er også dårlig at ikke Audi har laget en detaljert oversikt over standardutstyret i bilen.

Hyperstress

Jeg synes kjøpsopplevelsen er meget forvirrende. Skjønner godt om folk ikke orker å kjøpe bil pga at en nesten må ta kurs for å vite hva en ender opp med. Her har de mye å lære av tesla som har en mye enklere prosess. (Dog med færre muligheter)

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Hyperstress

Å se på utstyrslisten er som å se på menyen til en vietnamesisk restaurant med 187 retter, og ingen bilder.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Gogg

Noen som har problemer med bluetooth mobil samtaler? 8 av 10 ganger når jeg skal besvare en oppringning så enten hører ikke jeg den som ringer eller motsatt. Fryktelig irriterende. Hjelper dog å ringe opp personen igjen...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA