Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55

Startet av Trond.m, søndag 08. september 2019, klokken 19:39

« forrige - neste »

Nicko

Enig der, 13 k for elektrisk justering?? !. Såpass sjelden aktuelt at kost/nytte tilsier at man kan spare disse. Heller bruke pengene på sportseter med manuelt.
Audi etron 50
Tesla Model 3
Kia Soul 2015 (solgt)

Truls Antonsen

Jeg og fruen har forskjellig innstilling av sete, og i kombi med Advanced key, så stiller setet seg inn til «meg» når/før jeg setter meg inn, og vise versa. Klarte oss helt fint med manuell justering på forrige bil også, men helt klart behagelig.


Sent from my iPhone using Tapatalk

opheim

Sitat fra: Truls Antonsen på søndag 27. oktober 2019, klokken 13:11
Jeg og fruen har forskjellig innstilling av sete, og i kombi med Advanced key, så stiller setet seg inn til «meg» når/før jeg setter meg inn, og vise versa. Klarte oss helt fint med manuell justering på forrige bil også, men helt klart behagelig.

Pluss innstigningshjelpen - det at sete og ratt (dersom valgt elektrisk der også) "utvider seg" når du skal inn og ut av bilen er ganske digg. :)
Hallvard McGhie Opheim
'20 Audi e-tron 55 Exclusive
'16 Honda CRF1000L
'12 Nissan Leaf 24kWh (vurderes solgt)
'11 Ford Galaxy 2.0/163 tdci (solgt)

Truls Antonsen

...så lenge de ikke er barn med skolesekk bak iallefall...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Amatøren

Sitat fra: Truls Antonsen på mandag 28. oktober 2019, klokken 16:28
...så lenge de ikke er barn med skolesekk bak iallefall...
Hva er problemet?

Barn skal ikke sitte med sekk på i bilen under transport. Sekk skal stå i ledig sete eller oppbevares i bakasjerom.

Så barn tar dermed mindre plass enn voksne.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Truls Antonsen

Ja eller på gulvet bak setet foran deg...


Sent from my iPhone using Tapatalk

MightyCalves

Heisann! Ny her og ny til elbil. Hadde i grunnen tenkt til å gå for en hybrid som neste bil, men så hørte jeg på radio om e-Tron til "bare" 499k og ble veldig fristet :)

Noen som har fått noen gode tilbuder på e-tron 50?
Via jobben skal vi egentlig få 9% på elbiler fra albjerk men i følge selger var det bare 4% å få som storforbruker.

Noen tips til utstyr man "må" ha i tillegg til assistentpakke tur, 360 kamera og hengerfeste?
Og tips til vinterhjul hvis man ikke ønsker å gi dem 30k ekstra for det?

d58palset

Sitat fra: MightyCalves på tirsdag 29. oktober 2019, klokken 13:31
Heisann! Ny her og ny til elbil. Hadde i grunnen tenkt til å gå for en hybrid som neste bil, men så hørte jeg på radio om e-Tron til "bare" 499k og ble veldig fristet :)

Noen som har fått noen gode tilbuder på e-tron 50?
Via jobben skal vi egentlig få 9% på elbiler fra albjerk men i følge selger var det bare 4% å få som storforbruker.

Noen tips til utstyr man "må" ha i tillegg til assistentpakke tur, 360 kamera og hengerfeste?
Og tips til vinterhjul hvis man ikke ønsker å gi dem 30k ekstra for det?

På advanced business og sport er vinterhjul inkludert...

Men på de modellene får du gjerne ikke storforbrukerrabatt....?

MightyCalves

Sitat fra: d58palset på tirsdag 29. oktober 2019, klokken 13:44

På advanced business og sport er vinterhjul inkludert...

Men på de modellene får du gjerne ikke storforbrukerrabatt....?

Høh.. På det ene tilbudet ba jeg omg Advanced business og da satt selger fortsatt på 20" vinterhjul til 30k på. Men fikk 4% rabatt på hele bilen der også, så gikk ca opp i opp.

"Norskmontert utstyr
20" LANSERINGSPAKKE DEL 1 A003 29 400 *
20" LANSERINGSPAKKE DEL 2 A004 1 033"

Fått en kjip selger jeg nå da eller?

opheim

Sitat fra: MightyCalves på tirsdag 29. oktober 2019, klokken 13:58
Sitat fra: d58palset på tirsdag 29. oktober 2019, klokken 13:44

På advanced business og sport er vinterhjul inkludert...

Men på de modellene får du gjerne ikke storforbrukerrabatt....?

Høh.. På det ene tilbudet ba jeg omg Advanced business og da satt selger fortsatt på 20" vinterhjul til 30k på. Men fikk 4% rabatt på hele bilen der også, så gikk ca opp i opp.

"Norskmontert utstyr
20" LANSERINGSPAKKE DEL 1 A003 29 400 *
20" LANSERINGSPAKKE DEL 2 A004 1 033"

Fått en kjip selger jeg nå da eller?

Tror normen er at man _enten_ får de introtilbudene _eller_ storkunderabatt. I praksis utgjør det ca det samme. Generelt er det mindre å hente på elbiler enn på fossile biler regnet i prosent, men vær obs på at det på elbil er prosent av "hele bilprisen" siden bilen er fritatt for engangsavgift og moms. De 8-9%'ene slike avtaler gir på fossilbiler er av prisen før avgifter. Når avgiftene som kjent fort kan utgjøre halvparten av kjøpsprisen, og vel så det, er 3-4% storkunderabatt på elbiler med andre ord ca det samme.
Hallvard McGhie Opheim
'20 Audi e-tron 55 Exclusive
'16 Honda CRF1000L
'12 Nissan Leaf 24kWh (vurderes solgt)
'11 Ford Galaxy 2.0/163 tdci (solgt)

MightyCalves

Sitat fra: opheim på tirsdag 29. oktober 2019, klokken 14:26
Sitat fra: MightyCalves på tirsdag 29. oktober 2019, klokken 13:58
Sitat fra: d58palset på tirsdag 29. oktober 2019, klokken 13:44

På advanced business og sport er vinterhjul inkludert...

Men på de modellene får du gjerne ikke storforbrukerrabatt....?

Høh.. På det ene tilbudet ba jeg omg Advanced business og da satt selger fortsatt på 20" vinterhjul til 30k på. Men fikk 4% rabatt på hele bilen der også, så gikk ca opp i opp.

"Norskmontert utstyr
20" LANSERINGSPAKKE DEL 1 A003 29 400 *
20" LANSERINGSPAKKE DEL 2 A004 1 033"

Fått en kjip selger jeg nå da eller?

Tror normen er at man _enten_ får de introtilbudene _eller_ storkunderabatt. I praksis utgjør det ca det samme. Generelt er det mindre å hente på elbiler enn på fossile biler regnet i prosent, men vær obs på at det på elbil er prosent av "hele bilprisen" siden bilen er fritatt for engangsavgift og moms. De 8-9%'ene slike avtaler gir på fossilbiler er av prisen før avgifter. Når avgiftene som kjent fort kan utgjøre halvparten av kjøpsprisen, og vel så det, er 3-4% storkunderabatt på elbiler med andre ord ca det samme.

Ifølge artikkelen på intern nettet vårt er det 12% på fossil og 9% på hybrid/el. Men står kanskje feil der da. :/

Har fått tilbud på nye Passat GTE og Superb iV, begge med 9% så levde i håpet med e-tron også.

Takk for info!

Trond.m

snakket med en selger i dag som sa at vektforskjellen mellom E50 og E55 bare var 80 kg. Det var mindre enn jeg ventet, og betyr at reduksjonen i forbruk på grunn av rullemotstand blir ubetydelig. Da skal det mye til at forbruket reduseres mer enn 5 %.

daktari

Sitat fra: TM på tirsdag 29. oktober 2019, klokken 20:13
snakket med en selger i dag som sa at vektforskjellen mellom E50 og E55 bare var 80 kg. Det var mindre enn jeg ventet, og betyr at reduksjonen i forbruk på grunn av rullemotstand blir ubetydelig. Da skal det mye til at forbruket reduseres mer enn 5 %.
Det var dårlige nyheter. Lurer på hvor mye av en slik pakke som er "ikke justerbar vekt" som f.eks. kjøling, innkapsling, forsterkninger, elektronikk, festemateriell etc.kan også tyde på at motoren bak er den samme.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

hemi


Trond.m

De må nesten klare 320 km med 19 tom for å oppfylle løftet om 300+ km for Advanced. Det står i prislisten og må anses som et vilkår i kontrakten. Men de tar kanskje forbehold om feil der også ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA