Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55

Startet av Trond.m, søndag 08. september 2019, klokken 19:39

« forrige - neste »

Trond.m

Det gir ingen mening å gå ut fra grunnprisen på 499. Legger du til rails, forberedelse til hengerfeste, metallic, vinterhjul og serviceavtale, så er du vel på en pris over businesspakken.

daktari

Sitat fra: Amatøren på søndag 20. oktober 2019, klokken 11:58
Sitat fra: TM på søndag 20. oktober 2019, klokken 11:18
...., men det er kanskje mulig å forhandle seg til kansellerings-rett fram til endelige spesifikasjoner er offentliggjort.

Hvordan tolkes dette (bilde)?
Der har man avtalt seg vekk fra enhver reklamasjon som skyldes andre tekniske spesifikasjoner enn man forventet.

Det med NEDC er overgangsperiode vi er i nå pga. Co2-avgiftene i Norge, dvs vi skulle brukt wltp men bilselgerne overtalte regjeringen til å utsette overgangen litt.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Amatøren

Sitat fra: daktari på søndag 20. oktober 2019, klokken 14:06
Der har man avtalt seg vekk fra enhver reklamasjon som skyldes andre tekniske spesifikasjoner enn man forventet.
:+1:
Samme som jeg tenker.

La den ut fordi TM skrev dette:
Sitat fra: TM på søndag 20. oktober 2019, klokken 11:18
..., men det er kanskje mulig å forhandle seg til kansellerings-rett fram til endelige spesifikasjoner er offentliggjort.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Trond.m

Vet ikke om jeg forstod helt kommentarene til dette med kansellerings-mulighet. Det er vel bare Tesla som gir angremulighet ved bilkjøp, men det betyr ikke at det er umulig å forhandle seg til en slags angrerett og få dette i kontrakten. Vet om folk som har fått inn i kontrakten på EQC at de kunne trekke seg kostnadsfritt fram til etter bilen kunne prøvekjøres, og da er det god nok grunn at man ikke likte bilen. Vet ikke om Audi forhandlere tør å gjøre det med e-tron 50, og bryter man da en kontrakt må man normalt betale relativt mye for tapt fortjeneste.

daktari

Sitat fra: TM på søndag 20. oktober 2019, klokken 15:38
Vet ikke om jeg forstod helt kommentarene til dette med kansellerings-mulighet. Det er vel bare Tesla som gir angremulighet ved bilkjøp, men det betyr ikke at det er umulig å forhandle seg til en slags angrerett og få dette i kontrakten. Vet om folk som har fått inn i kontrakten på EQC at de kunne trekke seg kostnadsfritt fram til etter bilen kunne prøvekjøres, og da er det god nok grunn at man ikke likte bilen. Vet ikke om Audi forhandlere tør å gjøre det med e-tron 50, og bryter man da en kontrakt må man normalt betale relativt mye for tapt fortjeneste.
Du har helt rett, og da må teksten over ikke stå i kontrakten man signerer på. Man bør også ha en tydelig formulering på at man kan kansellere uten kostnad eller betingelser. Så spørs det om selger godtar det.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Reinwerks

Sitat fra: TM på søndag 20. oktober 2019, klokken 13:45
Det gir ingen mening å gå ut fra grunnprisen på 499. Legger du til rails, forberedelse til hengerfeste, metallic, vinterhjul og serviceavtale, så er du vel på en pris over businesspakken.

Skjønner poenget ditt, men man kan få kampanjerente og vinterhjul på Launch Edition også. Med rails, hengerfeste og metallic lakk havner man på max 525.000kr. Business er kun forberedt for hengerfeste, så det må legges til.

Fordelen med en ribbet Launch Edition er at den bør gi best utgangspunkt for god rekkevidde (mindre hjul og mindre utstyr som drar opp vekt), samt færre duppeditter som kan gå i stykker. Ulempen er at den kan være mer tungsolgt, men man har også investert mindre..

Trond.m

Da er det noe nytt de har innført, for andre har fått beskjed om at vinterhjul og serviceavtale bare er inkludert for Business og Sport.
Tror heller jeg ville kjøpt Business og forsøkt å finne noen som  ønsker å bytte 19 toms hjul med 20 tom. Jeg vil tro at en forhandler kanskje kunne hjelpe til med å nedgradere Business-pakken.

gak

Jeg fikk ikke tilbud om vinterdekk på launch edition, men kunne legge til hva jeg ønsket. Havnet på 535k m hengerfeste, kunstskinn, rails + noen andre ting som jeg ikke kommer på i farta. Var nok litt for rask med å bestille da jeg skulle hatt litt mer utstyr + kampanjerente på 1,99%.
Polo 2.5

Amatøren

#188
@gak: Hvis du angrer på lanseringsmodell så kan du vel sjekke med selger om du kan oppgradere uten å bli belastet for ekstra gebyr.

Skader ikke å spørre. Kan ikke få noe verre svar enn nei. Eneste forutsetningen er at bilen ikke er låst til produksjon. Ikke uvanlig å få endret bestilling frem til konfigurasjonen låses. Det er jo ikke snakk om full kansellering.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Wendel

Sitat fra: gak på mandag 21. oktober 2019, klokken 20:06
Jeg fikk ikke tilbud om vinterdekk på launch edition, men kunne legge til hva jeg ønsket. Havnet på 535k m hengerfeste, kunstskinn, rails + noen andre ting som jeg ikke kommer på i farta. Var nok litt for rask med å bestille da jeg skulle hatt litt mer utstyr + kampanjerente på 1,99%.

Bare å kontakte selger. Er ikke bilen din låst, så kan du legge til og forandre på utstyret. Jeg har selv forandret speccen sånn typ 4 ganger etter første kontrakt blei signert :)

Trond.m

@Wendel...så lenge prisen går opp hver gang så er vel selgeren like blid ;)

gak

Den er låst nå så får ikke forandret noe. Og bra er det egentlig:) Skulle kjøpe id3, men likte ikke den så da ble det etron.
Polo 2.5

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

turfsurf

Sitat fra: gak på mandag 21. oktober 2019, klokken 21:25
Skulle kjøpe id3, men likte ikke den så da ble det etron.
Skikkelig åpen kravspesifikasjon der altså. Noe sånt som:
- elbil
- tysk
- ?

Viser bare hvor dårlig modellutvalget av elbiler er enda, når disse to bilene blir vurdert opp mot hverandre
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

gak

Ja tysk elbil er å foretrekke, så du hadde rett på ett pkt. Alternativene ble utelukket etterhvert.
Polo 2.5

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA