Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvorfor har Tesla-sjåfører så dårlig rykte?

Startet av ryback, lørdag 07. september 2019, klokken 23:41

« forrige - neste »

CorsoDante

Sitat fra: Sandvika på mandag 09. september 2019, klokken 17:31
Når vi først skjærer over en kam. Fordi som er kjent med «snikefila» på ramstadsletta. Herr nok elbiler generelt overrepresentert, men mener bestemt at Leaf og i3 har høyeste andel snikere, men Tesla er ikke sjeldne heller. Merkelig hvordan folk finner på gjøre ting bak rattet som de aldri ville gjort andre steder i samfunnet.

Haha. Disse er vant med å bli løftet frem på gullstol i Norge (blør for miljøet osv., om enn avgiftsfritt...), skulle da bare mangle om de ikke fikk snike litt også...
TM3P "FSD"

geear

Tesla-sjåfører i Sandnes er gjennomsnittlige hva angår blinklys, mens BMW og Audi er verstingene, iallfall i følge denne undersøkelsen:

https://www.nrk.no/rogaland/kun-halvparten-bruker-blinklys-i-rundkjoring_-kan-gi-heftige-boter-1.13972661

Muffinman

Jeg tror det beror på at Tesla drar til seg "kandidater" av interessant kjønn, og at mange Tesla-eiere benytter seg av mulighetene. Fort å få dårlig rykte da  :laugh:

Tiger123

#18
Sitat fra: Muffinman på mandag 09. september 2019, klokken 21:07
Jeg tror det beror på at Tesla drar til seg "kandidater" av interessant kjønn, og at mange Tesla-eiere benytter seg av mulighetene. Fort å få dårlig rykte da  :laugh:

Det tror jeg og, vanskelig å få fred iblant. Mye mas og kjas, og i tillegg mye misunnelige mannfolk:P

o.b.lix

Sitat fra: o.b.lix på mandag 09. september 2019, klokken 14:24
På toppen av dette får man den psykologiske effekten at man fokuserer mest på det som støtter egen syn, så når man kjører Tesla, legger man mye mer merke til alle andre som kjører Tesla og alt som skrives om den.

Sitat fra: gr på mandag 09. september 2019, klokken 20:37
https://www.nrk.no/rogaland/kun-halvparten-bruker-blinklys-i-rundkjoring_-kan-gi-heftige-boter-1.13972661

Og dette understøtter hva jeg sier - I denne undersøkelsen stod Tesla for 2% av bilene som ikke blinket, men likevel legger dere som har Tesla mest merke til denne...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Thomas Parsli

Sitat fra: Muffinman på mandag 09. september 2019, klokken 21:07
Jeg tror det beror på at Tesla drar til seg "kandidater" av interessant kjønn, og at mange Tesla-eiere benytter seg av mulighetene. Fort å få dårlig rykte da  :laugh:

I Asker -hvor jeg bor- er det mange kvinner som kjører Tesla. Jeg tror faktisk kvinneandelen på Tesla er større for andre merker.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Vhagar

Samme observasjon her jeg holder til. Andelen kvinner bak rattet på en model x er skyhøy. Ofte unge også, tipper tidlig 30åra og med unger baki. Model 3 er også stort sett observert med damer bak rattet, men da oftere rundt pensjonistalder. Model S er litt jevnere fordelt.

Men det er også svært mange damer bak rattet på både nissan og golf elbilene. Typisk konebil størrelse?

Råkjøring har typisk hatt mannfolk bak rattet av det jeg selv har opplevd. Feilkjøring (også elbil) har kun vært damer når jeg har opplevd det.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

RuneW

Sitat fra: Vhagar på tirsdag 10. september 2019, klokken 13:35
Model 3 er også stort sett observert med damer bak rattet, men da oftere rundt pensjonistalder.

Hehe, det der mistenker jeg er ekstremt lokale observasjoner   ::)
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Vhagar

Klart det er lokale observasjoner, de er jo bare mine. Men har sett 5 ulike model 3 med 5 ulike damer rundt 60åra. Og jeg må si det er helt rått å se gleden bak rattet, de gliser jo i det jeg passerer.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

mthoring

S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

arthur

Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Muffinman

Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 10. september 2019, klokken 12:35
Sitat fra: Muffinman på mandag 09. september 2019, klokken 21:07
Jeg tror det beror på at Tesla drar til seg "kandidater" av interessant kjønn, og at mange Tesla-eiere benytter seg av mulighetene. Fort å få dårlig rykte da  :laugh:

I Asker -hvor jeg bor- er det mange kvinner som kjører Tesla. Jeg tror faktisk kvinneandelen på Tesla er større for andre merker.

Merk at innlegget mitt er kjønns- og legningsnøytralt ;)
Håper du også leste det slik.

k1

https://www.dagbladet.no/nyheter/jeg-hater-tesla-sjaforer/71593615

"Jeg hater Tesla-sjåfører
Erling Borgen forteller om nestenulykke og raser mot Tesla-eiere. - Miljødrittsekker."


Herregud for en gjøk. Blir småtrist av sånn lesning og dragning av alle over en kam.
Ble forøvrig påkjørt som gående av en dieselbil for 6 mnd siden på et fortau, fremdeles vondt i kneet, men legger jo ikke ut slike innlegg i media av den grunn.

1000kwh

Sitat fra: k1 på torsdag 12. september 2019, klokken 14:47
https://www.dagbladet.no/nyheter/jeg-hater-tesla-sjaforer/71593615

"Jeg hater Tesla-sjåfører
Erling Borgen forteller om nestenulykke og raser mot Tesla-eiere. - Miljødrittsekker."


Herregud for en gjøk. Blir småtrist av sånn lesning og dragning av alle over en kam.
Ble forøvrig påkjørt som gående av en dieselbil for 6 mnd siden på et fortau, fremdeles vondt i kneet, men legger jo ikke ut slike innlegg i media av den grunn.
Han har allerede et hat mot Tesla, noe som gjør at han legger ekstremt mye mental vekt på Teslaer som gjøre noe rart i trafikken mot alle andre som gjør det samme.

Trist at man kan være så lite objektiv med den bakgrunnen og alder denne fyren har.

OhmPaPa

Hvorfor har journalister så dårlig rykte?

Sitat fra: k1 på torsdag 12. september 2019, klokken 14:47
https://www.dagbladet.no/nyheter/jeg-hater-tesla-sjaforer/71593615

"Jeg hater Tesla-sjåfører
Erling Borgen forteller om nestenulykke og raser mot Tesla-eiere. - Miljødrittsekker."

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA