Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nye kart

Startet av jokke, lørdag 07. september 2019, klokken 09:50

« forrige - neste »

jokke

Bilen ber meg koble til wifi for å laste ned nye kart.
Står koblet til wifi men ingenting skjer?

Motorwatt

Tar lang tid. Mener å huske at det er 6-8 gb.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Krissgj

Et spørsmål jeg ikke blir klok på i relasjon til dette. Holder det å kun være på wifi eller må bilen stå med ladekabel i for å motta en hver form for oppdatering? Og hvis den må stå med kabel i, må den da lade aktivt eller vil den fortsatt oppdatere om man for eksempel har ladet opp fult til nivået man har satt?

Kim-

Sitat fra: Krissgj på lørdag 07. september 2019, klokken 10:22
Et spørsmål jeg ikke blir klok på i relasjon til dette. Holder det å kun være på wifi eller må bilen stå med ladekabel i for å motta en hver form for oppdatering? Og hvis den må stå med kabel i, må den da lade aktivt eller vil den fortsatt oppdatere om man for eksempel har ladet opp fult til nivået man har satt?
Man kan faktisk lure litt av og til. Har sett at oppdateringer ofte kommer på natten. Lader stort sett på jobben, hvor jeg er og tilkoblet wifi, men aldri fått en oppdatering der. Når jeg lader hjemme på natten er det oftere oppdateringer, som i natt da 2019.32 tikket inn når jeg ladet. Kan ikke bekrefte om dette bare er tilfeldig eller ikke
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

thbo

Hvilke navigasjonsdata er dette? Jeg har 2019.20-etellerannet. Har aldri sett noe varsel om dette men det har kanskje skjedd uten å merke det(?)
Porsche Taycan 4S PBP (2020)
Solgt: Tesla Model 3 Dual Motor LR (2019)
Reservert: Tesla Cybertruck Tri Motor

k1

Sitat fra: Kim- på lørdag 07. september 2019, klokken 10:35
Sitat fra: Krissgj på lørdag 07. september 2019, klokken 10:22
Et spørsmål jeg ikke blir klok på i relasjon til dette. Holder det å kun være på wifi eller må bilen stå med ladekabel i for å motta en hver form for oppdatering? Og hvis den må stå med kabel i, må den da lade aktivt eller vil den fortsatt oppdatere om man for eksempel har ladet opp fult til nivået man har satt?
Man kan faktisk lure litt av og til. Har sett at oppdateringer ofte kommer på natten. Lader stort sett på jobben, hvor jeg er og tilkoblet wifi, men aldri fått en oppdatering der. Når jeg lader hjemme på natten er det oftere oppdateringer, som i natt da 2019.32 tikket inn når jeg ladet. Kan ikke bekrefte om dette bare er tilfeldig eller ikke

Fikk samme oppdatering i natt, uten at ladekabel stod i. De siste gangene med sw har heller ikke ladekabel stått i.

thbo

#6
Versjon på navdata? (EDIT: navdata har eget versjonsnummer under Software i bil-menyen)
Porsche Taycan 4S PBP (2020)
Solgt: Tesla Model 3 Dual Motor LR (2019)
Reservert: Tesla Cybertruck Tri Motor

jokke

Sitat fra: thbo på lørdag 07. september 2019, klokken 10:48
Hvilke navigasjonsdata er dette? Jeg har 2019.20-etellerannet. Har aldri sett noe varsel om dette men det har kanskje skjedd uten å merke det(?)
Har kart fra 2018

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA