Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Prute argumenter

Startet av nyogusikker, lørdag 07. september 2019, klokken 00:27

« forrige - neste »

Kjetil1986

Anbefaler sterkt å kjøpe med skinnseter. Ventilerte seter er gull verdt på sommeren. Ikke bry deg om kilometerstand på Ioniq. Den har ubegrenset kilometer på garantien  :+1:
Model 3 long range 2021

RazAquato

#31
De skriver at det er en ny bil, men at det er en 2017 modell.
- dette betyr i praksis at den har blitt lagret i 2år.... somewhere....

Dersom lagringssted har vært innendørs burde ikke det by på problemer, men dersom "lagringssted" har vært ute på oslokaia, så har bilen garantert blitt påført en del overflaterust, særlig ved bremseskiver.  jeg formoder at de i så tilfelle har pusset bort dette, men sjekk gjerne ekstra nøye langs kanter på bagasjeromsluke, nede ved dører og andre utsatte steder.

Ellers er det jo spørsmål om batteriet har blitt vedlikeholdsladet under lagring og/eller om det har vært behov for dette?  - det beste hadde vært om man hadde mulighet til å lese av batterihelse på en eller annen måte, (men dette har jeg ikke kjennskap til hvordan evt. utføres)

Dersom du får god innbyttepris så ser jeg at det er fordelaktig, men som andre skriver så er ikke kilometerstand på elbiler like vesentlig.  det jeg ville trukket frem som positivt her er at du i praksis har en ny bil og derav 5års garanti/reklamasjonsrett.

edit: ser de skriver "Ladekabel til standard strøm medfølger", jeg ville også krevd å få med type2 kabel

Sigurd2

Det ble «ny» Ioniq! Det var innbytteprisen og det å bli kvitt dieselbilen med en gang som gjorde utslaget. Ser alle argumenter for skinnseter, men jeg tror jeg fikk en god deal totalt sett. Fikk testa å kjøre motorvei i pøsende regn i går Porsgrunn-Oslo, ikke de beste forholdene for god rekkevidde sånn sett men fikk testa en av de nye hurtigladerne til circle k, for en ladefart!

Zimon

Gratulerer med ny bil. Jeg er strålende fornøyd med min Ioniq 28KW, er seff noen ting som kunne vært bedre eller fått med, men så lenge bilen er så god ellers og dekker mine behov så er det 10 tomler opp fra meg. :)
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

RazAquato


EV-FTW

Gratulerer så mye, og jeg ser verdien i å få vekk dieselbilen på en rask og enkel måte.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

EV-FTW

Sitat fra: Sigurd2 på onsdag 16. oktober 2019, klokken 07:59
Det ble «ny» Ioniq! Det var innbytteprisen og det å bli kvitt dieselbilen med en gang som gjorde utslaget. Ser alle argumenter for skinnseter, men jeg tror jeg fikk en god deal totalt sett. Fikk testa å kjøre motorvei i pøsende regn i går Porsgrunn-Oslo, ikke de beste forholdene for god rekkevidde sånn sett men fikk testa en av de nye hurtigladerne til circle k, for en ladefart!

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=161212046

Selger du bilen igjen?
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

1000kwh

Sitat fra: Øyst1 på fredag 01. november 2019, klokken 13:26
Sitat fra: Sigurd2 på onsdag 16. oktober 2019, klokken 07:59
Det ble «ny» Ioniq! Det var innbytteprisen og det å bli kvitt dieselbilen med en gang som gjorde utslaget. Ser alle argumenter for skinnseter, men jeg tror jeg fikk en god deal totalt sett. Fikk testa å kjøre motorvei i pøsende regn i går Porsgrunn-Oslo, ikke de beste forholdene for god rekkevidde sånn sett men fikk testa en av de nye hurtigladerne til circle k, for en ladefart!

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=161212046

Selger du bilen igjen?
Kanskje verdt det bare for å bli kvitt dieseldråget ;)

EV-FTW

Ja, kanskje det.  Dersom det er vanskelig å selge dieselbilen, og en får en god innbyttepris, så vil det være billigere å ta tapet på å selge Ioniqen, for så å kjøpe en Kona?
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Hyundre

Skal mest sannsynlig snart gå til innkjøp av en ca 2 år gammel bil. Hva slags priser får man egentlig i dag (norsk teknikk med skinn)? Det er en del forskjell på øvre og nedre når man leter.

1000kwh

Sitat fra: Hyundre på søndag 17. november 2019, klokken 21:55
Skal mest sannsynlig snart gå til innkjøp av en ca 2 år gammel bil. Hva slags priser får man egentlig i dag (norsk teknikk med skinn)? Det er en del forskjell på øvre og nedre når man leter.
De som ligger på Finn blir ikke solgt, så alt fra 200k mener jeg er reelle priser. Du får NY bil (dog uten skinn og elseter) for 250k

Merk at en del (BNH) forsøker å lure folk med å selge Svenske Teknikkbiler. De har ikke samme utstyr som norsk teknikk.

Hyundre


1000kwh

Teknikk gav i hvertfall elektrisk justerbare seter og jeg mener også minne (2 personer).

Det kan være flere forskjeller.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA