Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Prute argumenter

Startet av nyogusikker, lørdag 07. september 2019, klokken 00:27

« forrige - neste »

arthur

Sitat fra: nyogusikker på søndag 08. september 2019, klokken 11:40
Hehe, jeg vet. Derfor jeg må ha noen gode prute argumenter!
Jeg er avhengig av bil daglig, og kan heller ikke sitte med to lån 🤷🏻‍♀️

Et alternativ jeg selv har fulgt et par ganger: Gjør en avtale om kjøp av nyere bruktbil hos en forhandler og få avtalt en innbyttepris, men hvor du har rett til å selge egen bil i løpet av et par uker (og før du tar levering  av din "nye" bil). På den måten er du garantert å bli kvitt egen bil, pris er avtalt og du kan trolig få en bedre pris ved å selge den selv privat.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Sigurd2

For å ta opp denne tråden igjen: hva vil være en god pris på denne for eksempel? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=159709786 Det er en del biler ute med samme pris som har gått en del kortere, og derfor virker selgeren klar for å forhandle på pris.

Kjetil1986

Jeg mener at riktig pris på den bilen er 200.000,- kroner.
Model 3 long range 2021

RazAquato

Med tanke på at du får splitter ny 2019modell til 269' ink vinterhjul hos enkelte forhandlere som selger ut restlageret sitt, så hadde jeg ikke bydd mer enn 200' for en som er 2år gammel. (15% verditap hvert år fra gjeldende salgspris for bil med mer utstyr, bl. varme i bakseter)

Sigurd2

Takk! Men dere ville kjøpt brukt (gitt at man får den ned i pris) fremfor ny?

EV-FTW

Med tanke på verditap, spesielt nå med ny modell rett rundt hjørnet, ville jeg heller kjøpt brukt enn ny.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

1000kwh

Synes mange av de brukte er overprisede. Hadde vurdert de nye som ligger til 250-270 hvis du kjører litt.

Sigurd2

#22
Lurt å vente et par måneder med å kjøpe kanskje? Eller bare prute uten skam nå.
Er alltid det som er problemet med å kjøpe elbil, det er en litt bedre bil som bare koster litt mer, Brukt Ioniq? Hva med ny for litt mer? Men da kan man jo kjøpe 2020 modell for bare litt mer. Da koster jo den det samme som Kona! Og den koster nesten like mye som TM3 ;)

Sigurd2

Denne dukket akkurat opp
https://www.finn.no/160227568
Virker som en god deal for helt ny bil? Noen feller her?

RazAquato

2år gammel og stoffseter? Skeptisk.

Anbefaler deg å prøvekjøre en bil med ventilerte skinnseter før du bestemmer deg. - Fantastisk med kald luft på varme dager.

I den prisklassen ville jeg heller valgt denne ett år ekstra garanti, ventilerte skinnseter med elektrisk justering på førersetet til samme pris




EV-FTW

Enig med RazAquato.
Det er noe som skurrer med den bilen. Den er 2 år gammel. Den har stoffseter, altså en lavere spekket utgave. Hva annet mangler den da i forhold til Teknikk utgaven?

Jeg ville heller valgt en litt brukt og nyere bil, til samme pris. Og Teknikk utgave.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

jornhd

Stoffseter er det som er standard i teknikk-utgaven. Skinn er ekstra.

EV-FTW

Sitat fra: jornhd på søndag 13. oktober 2019, klokken 20:59
Stoffseter er det som er standard i teknikk-utgaven. Skinn er ekstra.


Takk for oppklaringen:)
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Zimon

I gamle Ioniq (ikke nye versjon 2.0) så er det følgende rekkefølge på utstyrspakker:
Standard/Ren bil ---> Teknikkpakke ---> Skinnseter ---> Tak luke.

Teknikkpakken inneholder varmepumpe, innfellbare speil, parkering sensor foran(ren bil har bare bak) og endel andre tekniske ting. Husker ikke om varme i ratt var standard eller om kom med teknikkpakken.
Skinnseter = skinn + ventilasjon i setet (ikke bare varme i seter som ren bil har). Ventilasjon er deilig på varme sommerdager gitt! :)
Takluke = bare takluke, øker vekten litt på bilen + litt lavere takhøyde pga takluken.

kort oppsummert for de som ikke hadde lest seg opp enda. :)
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

Sigurd2

Drar og tar en kikk på denne i dag da jeg fikk et veldig godt tilbud på
Innbytte av en dieselbil som er litt tungsolgt i Oslo
https://www.finn.no/160227568
Noe jeg må sjekke når jeg er der? Mulig å sjekke batteristatus på noe vis i displayet? Det stemmer at det er 5 års garanti også på paralellimporterte biler?(regner med at denne er det) Tusen takk for all hjelp her! Kanskje jeg blir Ioniq-eier i dag!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA