Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bug og nag! How to succeed without really trying.

Startet av Motorwatt, fredag 06. september 2019, klokken 18:54

« forrige - neste »

Motorwatt

Idag prøvde jeg Autosteer, og gjett hva? Jeg kjørte i 11 minutter (da var jeg hjemme) uten å bli "nagget" en eneste gang. På to-felts vei med midtmarkering. Tok opp de 2-3 siste minuttene for å bevise hendingen :D. (Kan legge den ut hvis noen kan fortelle hvordan. Ikke YouTube!). Jeg slo den manuelt av og på igjen etter ca 4 minutter, og den var akkurat like villig. Go figure.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Kjekt å høre Motorwatt.  :+1:
"Jeg er stuck på 2019.24.4." har du fremdeles 24.4 sw?   
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

Sitat fra: JorEl på fredag 06. september 2019, klokken 19:13
Kjekt å høre Motorwatt.  :+1:
"Jeg er stuck på 2019.24.4." har du fremdeles 24.4 sw?
Ja, samme firmware. Ganske urealistisk, og lurer litt på om det kan være noen andre skjulte feil som kan overraske. Bruker Autosteer sjelden, så jeg vet ikke når "fenomenet" oppstod.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

THE

Opplevde det samme med auto steer i dag. X100D med AP2 og 28.3.1

Kjørte på auto steer inn i en smal mørk tunnel, men med gulstripe. Fikk ei lang fergekø i mot med masse lastebiler og ei lang kolonne med motorsykler. Tidligere, også på SW 28.3.1, har bilen bremset for både lastebiler og motorsykler selv i dagslys. Spesielt har den vært veldig nervøs i møte med motorsykler, men i dag fungerte det eksemplarisk. Synes også plassering i kjørefelt var bedre og ikke så nær gulstripa. Og ikke minst var det jevnere og mer behagelig kjøring. En positiv og uventet erfaring i og med at det ikke har vært noen SW oppdatering siden sist jeg forsøkte med mye dårligere resultat. Må selvfølgelig teste litt mer før jeg konkluderer med at det ikke var flaks og tilfeldigheter som var årsaken til upåklagelig AP i dag.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Motorwatt

#4
Video:

https://www.youtube.com/watch?v=ZcTKZaoJ_Fs&feature=youtu.be

Ikke helt etter boka dette, men.....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

1000kwh

Det jeg virkelig føler mangler med dagens AP (jeg er liksom aldri så plaget av phantombremsing) er å bare kunne hvile hendene i fanget. Det er veldig avslappende.

Likevel, vi har jo sett en Tesla følge gamle spor over til motgående kjørebane på motorvei pga tidligere omkjøring, så det er vel kanskje ikke helt der enda. (Merk, på motorvei har AP aldri gjort feil for min del)..

Ikke reset, slå av connectivity og kverk wifi :p det er jo gull å ikke ha påminnelser

geear

Hvilken sw eller er det noen triks i ludo her?

Jeg hater naggingen så intenst..  >:(

Motorwatt

Sitat fra: gr på fredag 06. september 2019, klokken 21:18
Hvilken sw eller er det noen triks i ludo her?

Jeg hater naggingen så intenst..  >:(
Har ikke gjort en dr....! Spennende å se om det varer natten over.

ps. Er indisponibel, og ikke kjørbar for øyeblikket.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

Som fryktet hadde Autosteer besluttet å gå tilbake til gamle "synder" i løpet av natten. Første gang en bug i Teslas software kunne vært til nytte, men den gang ei. Lurer veldig på hva som provoserte fram dette. Været var veldig vått, så satser på nytt ved neste styrtregn...
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 07. september 2019, klokken 15:09
Første gang en bug i Teslas software kunne vært til nytte, men den gang ei.
Dataverdens svar på Darwins evolusjonsteori :P
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Fornybarbil

#10
Hemmelig  ;)

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Fornybarbil

Nå ble jeg nervøs for at muligheten skal forsvinne 😁

o.b.lix

Finnes jo alltid Autopilot buddy "track mode only" - bannlyst av amerikanske biltilsyn...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

geear

Sitat fra: Fornybarbil på søndag 08. september 2019, klokken 13:59
Hemmelig  ;)
Er dette en felle for at vi som nå ble syyyykt nysgjerrige skal sende deg PM? Hvaaa? HVAAAA?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA