Skrevet av Emne: Trenger flere batterier til EL-Saxo og P106  (Lest 80 ganger)

Helge

• Hero Member
    • Vis profil
Trenger flere batterier til EL-Saxo og P106
« på: Fredag 06. ſeptember 2019, klokken 13:17 »
Da har jeg gått tom for batterier til mine gamle elbiler  :(  Noen som har brukbare batterier å selge? Send meg gjerne en melding  :+1:

En av bilene har vært svært lite kjørt de siste 3 måneder og etter en oppladning gikk den klart kortere enn forventet. Målte da spenningen på alle tre kasser og delte på hhv 11, 6 og 3 for å se hvor gjennomsnittspenningen var dårligst. Valgte å åpne både 3'er og 6'er kassene og det ser dårligst ut i 6'ern der 3 av blokkene "kollapser" hurtig ved belastning med Biltemas enkle batteritester. Spenningen på de andre batteriene kollapser ikke på samme måte, men varierer dessverre likevel litt mye fra blokk til blokk (både litt på hvilespenningen og på spenning under belastning). Hvilespenningen på alle de beste batteriene var på rundt 5,97 V +/- 0,02

Er jeg for kjapt ute med å prøve å sortere ut dårlige, brukbare og gode batterier (burde jeg ladet/kjørt et par ganger til)? Hvis ikke ryker det fort ut 5 blokker denne gangen og da er jeg helt tom for batterier med unntak av EN stk G-blokk  :'(
« Siste redigering: Fredag 06. ſeptember 2019, klokken 13:20 av Helge »
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009