Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Musk tvitrer "Model S on Nürburgring next week"

Startet av geear, fredag 06. september 2019, klokken 07:03

« forrige - neste »

hELgenen

Sitat fra: Amatøren på fredag 20. september 2019, klokken 11:52
Sitat fra: Håvar på fredag 20. september 2019, klokken 10:14
Det er jo sånn man utvikler bedre produkter. Kjør bilen til noe ryker, og forbedre det som ikke holdt til neste versjon. Mon tro hvor mange biler Porsche har "kjørt ihjel" under utvikling.
:+1:

Man kan også sette av personer som går over bilene når de ruller av produksjonslinjen og ser etter mangefull lakk kontrollerer bilen for feil/mangler ved karosseri skjøter eller funksjonsfeil osv.
Det er også en måte å utvikle bedre produkter på

zbk

Produktet blir ikke bedre av at man har kvalitetskontroll på slutten av produksjonen, man reduserer derimot feilraten...
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Håvar

Sitat fra: hELgenen på fredag 20. september 2019, klokken 12:07


Man kan også sette av personer som går over bilene når de ruller av produksjonslinjen og ser etter mangefull lakk kontrollerer bilen for feil/mangler ved karosseri skjøter eller funksjonsfeil osv.
Det er også en måte å utvikle bedre produkter på

Det er mange måter en kan/må drive utvikling, men jeg valgte å ikke si mer for ikke å spore av tråden som handler om Model S på ringen   :)
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

OhmPaPa

Tesla twitter jo at de vil forsøke å få ned rundetiden fra 7:20 til 7:05

Siden farten tapes i svingene er det vel raskere nedbremsing og hurtigere aks ut av svingen hvor det er mest å hente?

geear


Thor2014

Drar slutningen at de blå bilene er bedre enn de røde

OhmPaPa

Så de bør mekke på hjul og tyngdepunkt før de tuner motor og batteri.

Sitat fra: Thor2014 på fredag 20. september 2019, klokken 15:16
Drar slutningen at de blå bilene er bedre enn de røde

Bekreftes av de bilene jeg har hatt oppover i historien.

Men på ringen kan det vel også være at den røde var mest lovende så de klinka skikkelig til og kjørte ett eller annet ut av vinkel. Noen som har hørt hva som skjedde? Punktering? Motorhavari?

Counterpointer

Sitat fra: OhmPaPa på fredag 20. september 2019, klokken 15:20
Noen som har hørt hva som skjedde? Punktering? Motorhavari?
Aner ikke, men kan det være at autopilot krever en stopp

Thor2014

Ettersom den ikke kunne dras opp på planet som er mest vanlig vil jeg tippe på noe i girkassene de ikke ville skulle bli mer ødelagt før de fikk analysert skaden

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

emurof



Counterpointer

La oss nå også se hva Porsche kan tweake ut av Taycan. Jeg personlig tror ikke de har tatt ut alt de kunne. De har nok tatt hensyn til at 911/918/919 fremdeles skal være råest......


Kanutten

#208
Sitat fra: knut.aulie på mandag 04. november 2019, klokken 18:38
La oss nå også se hva Porsche kan tweake ut av Taycan. Jeg personlig tror ikke de har tatt ut alt de kunne. De har nok tatt hensyn til at 911/918/919 fremdeles skal være råest......

Det tror jeg muligens du har rett i. Samtidig er 7:13 en veldig imponerende tid (helt uavhengig av om det er en prototype eller ikke) - det kan jo bety at Porsche (og andre) snart ser at de ikke lenger kan "beskytte" bensinbilene.

For min del bryr jeg meg egentlig fint lite om disse tidene. Alle de nye elbilene (i-Pace, Tesla S/X/3, Taycan, e-tron etc) går mer enn fort nok. Jeg ønsker meg lenger rekkevidde  :)

Counterpointer

Sitat fra: Kanutten på mandag 04. november 2019, klokken 18:46
Sitat fra: knut.aulie på mandag 04. november 2019, klokken 18:38
La oss nå også se hva Porsche kan tweake ut av Taycan. Jeg personlig tror ikke de har tatt ut alt de kunne. De har nok tatt hensyn til at 911/918/919 fremdeles skal være råest......

Det tror jeg muligens du har rett i. Samtidig er 7:13 en veldig imponerende tid (helt uavhengig av om det er en prototype eller ikke) - det kan jo bety at Porsche (og andre) snart ser at de ikke lenger kan "beskytte" bensinbilene.
Det sitter nok langt inne for dem å lage en ren EV som tar toppfosilene.

Men det er uansett langt frem til 5.19 av EVO 919

PS. er helt enig i at 7.13 er meget respektabel tid

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA