Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Musk tvitrer "Model S on Nürburgring next week"

Startet av geear, fredag 06. september 2019, klokken 07:03

« forrige - neste »

PF

Sitat fra: fonberg på onsdag 18. september 2019, klokken 15:46
Ikke så overraskende kanskje at S kan slå Taycan her, all den tid Taycan faktisk er tyngre enn S. Men akkurat dét, derimot, synes jeg er overraskende. Taycan er kortere, smalere og lavere enn S, og den har mindre batteri. Og den er mer sportslig orientert. Hvorfor er den da tyngre?

Spørsmålet er vel heller hvilken av de som er nærmest produksjonsmodellen. Det ryktes jo semi-slicks, drastisk vekt reduksjon (selv innmat i dørhåndtak fjernet) og spesial understell fra k&w, mens den andre er ganske lik produksjonsmodell.
Ja porsche tok ut setene, men det er for å kompensere for den ekstra vekten sikkerhetsburet gir. Hadde vært mer morsomt hvis man var sikker på at alle stilte med like premisser her.

MrBeery

Sitat fra: moonbuggy på torsdag 19. september 2019, klokken 18:33
Tviler på det. Hele yttre skallet på Taycan er aluminium. Det er også brukt mye aluminium på resten av bilen. Kun stål der det kreves...
https://www.businessinsider.com/how-porsche-makes-2020-taycan-first-all-electric-car-2019-9?r=US&IR=T
Det stemmer nok ikke at det er mer alu i Taycan. Model S og X er ganske unike mtp. at det er brukt så mye aluminum, i chassis og paneler. Det er svært unormalt, særlig på høyere volum.

geear

Tesla @ Twitter:

"Data from our track tests indicates that Model S Plaid can achieve 7:20 at the Nürburgring.

With some improvements, 7:05 may be possible when Model S returns next month."

https://twitter.com/tesla/status/1174740201421377537?s=21

daktari

Sitat fra: gr på torsdag 19. september 2019, klokken 20:57
Tesla @ Twitter:

"Data from our track tests indicates that Model S Plaid can achieve 7:20 at the Nürburgring.

With some improvements, 7:05 may be possible when Model S returns next month."

https://twitter.com/tesla/status/1174740201421377537?s=21
Hva betyr "mechanical power"? Maxverdier 500 kW ved aksellerasjon, -100 kW ved nedbremsing.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

geear

Motoreffekt ved aksellerasjon og retardasjon (regen) regner jeg med?

geear

Må forøvrig legge til at det både er imponerende tider og et fantastisk imponerende koordinert PR-stunt. Kan virkelig begynne å lure på hvor mye som er tilfeldige tweeter og hvor mye som er gjennomplanlagt.

Det som er litt kjipt er at det måtte enda en ny versjon til for å kjøre ringen uten power limit. Sannsynligvis har den versjonen vært planlagt lenge, men skulle vært mulig å banke en standard S eller X en runde rundt ringen uten limit. Har vel ikke fått svar på spørsmålet mitt om noen har testet med raven-utgaver?

fonberg

Noen som har sett sikker informasjon om at de ikke har tweaket på temperaturgrensene som gir redusert effekt når de kjørte på ringen? Gjelder forsåvidt både Tesla og Porsche.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

daktari

Sitat fra: gr på torsdag 19. september 2019, klokken 21:11
Må forøvrig legge til at det både er imponerende tider og et fantastisk imponerende koordinert PR-stunt. Kan virkelig begynne å lure på hvor mye som er tilfeldige tweeter og hvor mye som er gjennomplanlagt.

Det som er litt kjipt er at det måtte enda en ny versjon til for å kjøre ringen uten power limit. Sannsynligvis har den versjonen vært planlagt lenge, men skulle vært mulig å banke en standard S eller X en runde rundt ringen uten limit. Har vel ikke fått svar på spørsmålet mitt om noen har testet med raven-utgaver?
Enig. Synes det hadde vært gøy med en Model 3 tid også.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

geear

Gjetter 08:10 på Model 3 P.

Det finnes noen videoer av Model 3 P på ringen, men kun under turistkjøring. Den ene videoen som havnet på nettet i vår var med tre passasjerer, allikevel fikk den ikke power limit. Riktig nok var det en temmelig uerfaren fører, men uansett virker det som den skal klare en hard runde uten power limit, og da bør den klare brukbar tid.

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

1000kwh

Så trist hvis haterne klamrer seg til at en prototype stopper på banekjøring..

Håvar

Det er jo sånn man utvikler bedre produkter. Kjør bilen til noe ryker, og forbedre det som ikke holdt til neste versjon. Mon tro hvor mange biler Porsche har "kjørt ihjel" under utvikling.
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

Klykken

Prototypen skal jo testes til det ytterste. Tipper Porsche sine prototyper brøt sammen under testing også. Men Porsche er jo ikke Tesla, og da får de ikke samme mengde klikk.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

kodax

Regner med at Elon gir opp nå, jeg har aldri hørt om at noen har giddet å fortsette med videreutvikling av noe som helst som har feilet under testing..

Forøvrig: Liten modifisering av skiboksopphenget, så får jeg plass til en Tesla til i garasjen:)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Amatøren

Sitat fra: Håvar på fredag 20. september 2019, klokken 10:14
Det er jo sånn man utvikler bedre produkter. Kjør bilen til noe ryker, og forbedre det som ikke holdt til neste versjon. Mon tro hvor mange biler Porsche har "kjørt ihjel" under utvikling.
:+1:
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA