Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Musk tvitrer "Model S on Nürburgring next week"

Startet av geear, fredag 06. september 2019, klokken 07:03

« forrige - neste »

OhmPaPa

Sitat fra: MrBacardi på onsdag 18. september 2019, klokken 12:48
Porsche har et ess i ermet ser det ut til... 7.42-tiden deres ble satt med Taycan Turbo, og de har nå planer om å sette en ny tid med Taycan Turbo S:
https://www.caranddriver.com/news/a29088855/porsche-taycan-turbo-s-nurburgring-lap-time/

Så bra! Da begynner de vel å kjøre kjappere enn sine egne fossilbiler!

Musk har tidligere sagt at han bygger P-biler og Roadster 2 for å vise verden at elbiler er best. Punktum. Fint hvis Porsche hjelper til med det.

Håvar

Det virker noe konspiratorisk av den nettsiden å tenke at Porsche har kjørt ringen med Turbo-modellen for å lokke Tesla til å slå den, for så å kjøre på ny selv med Turbo S.

Uansett får vi nok svaret når begge bilene er i produksjon :)
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

ok67

Kan vel heller tenkast at Porsche ikkje ville slå sine eigne fosilbilar, det er vel dei dei tener pengar på?
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Klykken

Hvorfor skulle de ikke tjene penger på Taycan? Det er jo ikke veldedighet de driver med.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

kodax

Sitat fra: OhmPaPa på onsdag 18. september 2019, klokken 13:34
Sitat fra: MrBacardi på onsdag 18. september 2019, klokken 12:48
Porsche har et ess i ermet ser det ut til... 7.42-tiden deres ble satt med Taycan Turbo, og de har nå planer om å sette en ny tid med Taycan Turbo S:
https://www.caranddriver.com/news/a29088855/porsche-taycan-turbo-s-nurburgring-lap-time/

Så bra! Da begynner de vel å kjøre kjappere enn sine egne fossilbiler!

Musk har tidligere sagt at han bygger P-biler og Roadster 2 for å vise verden at elbiler er best. Punktum. Fint hvis Porsche hjelper til med det.
Taycan T er vel i dag ca ett minutt bak raskeste lovlige bil, så hverken den, Taycan TS eller S Plaid klarer nok å vise at el er raskest. R2 derimot...
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

kaiat

Sitat fra: Klykken på onsdag 18. september 2019, klokken 14:43
Hvorfor skulle de ikke tjene penger på Taycan? Det er jo ikke veldedighet de driver med.

Ifølge denne artikkelen, https://europe.autonews.com/automakers/porsche-911-most-profitable-car-2019 regner Porsche med å tjene penger på Taycan etterhvert - det antydes 2023. Foreløpig er 911 den bilen Porsche tjener mest på.

De fleste bilfabrikanter taper penger på elbilsatsingene sine, men det er en kostnad de må ta, for ingen er i tvil om at elbiler er fremtiden. Men så langt er elbilmarkedet litt for lite til at det er noen god butikk. Bare rundt 2% av det globale bilsalget er elbiler...

fonberg

Ikke så overraskende kanskje at S kan slå Taycan her, all den tid Taycan faktisk er tyngre enn S. Men akkurat dét, derimot, synes jeg er overraskende. Taycan er kortere, smalere og lavere enn S, og den har mindre batteri. Og den er mer sportslig orientert. Hvorfor er den da tyngre?
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Dampmaskin

Sitat fra: fonberg på onsdag 18. september 2019, klokken 15:46Hvorfor er den da tyngre?
Virker ikke som det er så mange prosent forskjell på vekten. Uansett, jeg tipper at Porsche har gått mer for luksus enn for nedstrippet ultrabil. Både lydisolasjon og andre komfort-egenskaper har en tendens til å veie litt.

JorEl

OlafGTE.....      -komfort-egenskaper har en tendens til å veie litt.

Den største komforten man kan ha er å komme frem... ;D
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

kodax

Artig, Teslaene på Nurbergring har gått på diesel fram til nå, men nå har de satt opp en superlader:)
https://insideevs.com/news/371507/tesla-nurburgring-charges-diesel-generator/
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

turfsurf

Sitat fra: fonberg på onsdag 18. september 2019, klokken 15:46
Hvorfor er den da tyngre?
Den har bl.a girkasse. Og så er vel ting generelt litt kraftigere dimensjonert.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Hyperstress

Mer aluminium i Model S kanskje?

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Hodetelefoner

Sitat fra: kodax på onsdag 18. september 2019, klokken 20:42
Artig, Teslaene på Nurbergring har gått på diesel fram til nå, men nå har de satt opp en superlader:)
https://insideevs.com/news/371507/tesla-nurburgring-charges-diesel-generator/
var supercharging på diesel sist også. Finner de ikke på kartet. Er ikke bare misforståelse? Selv om tesla hevdet på Twitter at de var permanent

Counterpointer

Jeg tipper at batterikonstruksjonen med tilhørende kjøling er det som lager forskjellen i vekt. Kan være andre ting som også bidrar, dimensjonering av komponenter for å ha holdbarhet kan være en som gir Taycan mer vekt f.eks. Samt isolering.

moonbuggy

Sitat fra: Hyperstress på onsdag 18. september 2019, klokken 23:25
Mer aluminium i Model S kanskje?

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
Tviler på det. Hele yttre skallet på Taycan er aluminium. Det er også brukt mye aluminium på resten av bilen. Kun stål der det kreves...
https://www.businessinsider.com/how-porsche-makes-2020-taycan-first-all-electric-car-2019-9?r=US&IR=T

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA