Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Musk tvitrer "Model S on Nürburgring next week"

Startet av geear, fredag 06. september 2019, klokken 07:03

« forrige - neste »

geear

Hehe.. er det i det hele tatt noen som faktisk føler seg tråkket på av en rundetid på en bane? Mye mer interessant om jeg selv hadde klart det - om jeg hadde en av bilene det gjelder.

Jeg misliker derimot at det stadig hagler av usannheter rundt Tesla, det er bare provoserende å stadig høre folk som knapt har satt seg i en Tesla fortelle om alt som er galt med de. Det er destruktivt for overgangen til elbiler. Og som om Porsche eller BMW eller hvem det måtte være aldri har levert en baklykt med dugg i, eller en ny bil med appelsinhud eller andre lakkfeil. Appelsinhud finnes det knapt en ny bil uten i dag, med dagens krav til miljølakk og kostnader.

Tesla fortjener pepper i blant, men det holder at de får det av sine egne. Vi er gode på det.  :o

Counterpointer

Sitat fra: Spinner på tirsdag 17. september 2019, klokken 16:38
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 17. september 2019, klokken 14:58
Det er hvertfall ingen tvil om at det er alvorlige tilfeller av «butthurt» på Taycan gruppa på Face. Der begynner de hardeste å snakke om at de ikke bryr seg om banekjøring
Det går faktisk an å like begge merkene, ha en Tesla nå og en Taycan i bestilling og riste på hodet av begge leire som spekulerer i hvordan motparten føler og har det pga PR, show og tall.
Du quotet meg, men jeg vet ikke helt om du retter utsagnet mot meg.

Vil da bare for sikkerhets skyld si at jeg liker begge merker.

Det jeg ikke liker er dobbeltmoralen og behovet for å rakke ned på en konkurent. Det er da særlig en del «Porsche» folk som snakker om amerikansk drittbil, ser ut som asiatisk skrap osv. Har ikke hørt det samme andre veien, selv ikke her i Tesla tråder.

At noen sier at gamle S går i overheat protection, ikke klarer repeterende hard aks, har kun middels kurveegenskaper er helt greit. Det er konkret og stemmer jo.

På samme måte kan en tenke at oppgitt rekkevidde på Taycan er litt kort og at prisnivået er høyt. Det er også konkret og stemmer.

Strøm Tycoon


OhmPaPa

Sitat fra: model3citizen på tirsdag 17. september 2019, klokken 18:41
Alt annet til side. Widebody Model S .... hnng!







Har du hotlinket? (Fra en annen webside?)   For jeg ser ingen bilder...

OhmPaPa

Elon bekrefter at Plaid kjørte omtrent 20 sekunder raskere enn Taycan.

https://twitter.com/elonmusk/status/1173992505672519680

Ikke så ille...men Elon sier:

SitatIt's a start. We expect these track times to be beaten by the actual production 7 seat Model S Plaid variant that goes into production around Oct/Nov next year.

Kanutten

Sitat fra: model3citizen på tirsdag 17. september 2019, klokken 18:41
Alt annet til side. Widebody Model S .... hnng!

Ja, den ser veldig mye bedre ut i den widebody-versjonen. Model S var jo en lekker bil utvendig når den kom, men når "halve Norge" kjører rundt i en har i hvertfall jeg gått litt lei, og synes den begynner å se litt gammeldags ut.

(Det samme synes jeg om interiøret, men sist jeg kommenterte det ble jeg bedt om å pelle meg tilbake til Porsche-forum...)

Strøm Tycoon

Sitat fra: OhmPaPa på tirsdag 17. september 2019, klokken 18:43
Sitat fra: model3citizen på tirsdag 17. september 2019, klokken 18:41
Alt annet til side. Widebody Model S .... hnng!







Har du hotlinket? (Fra en annen webside?)   For jeg ser ingen bilder...

Fra BilNorge, men de har ikke https så det er nok årsaken til at noen av dere ikke ser dem.

geear

Sitat fra: Kanutten på tirsdag 17. september 2019, klokken 18:53
Sitat fra: model3citizen på tirsdag 17. september 2019, klokken 18:41
Alt annet til side. Widebody Model S .... hnng!

Ja, den ser veldig mye bedre ut i den widebody-versjonen. Model S var jo en lekker bil utvendig når den kom, men når "halve Norge" kjører rundt i en har i hvertfall jeg gått litt lei, og synes den begynner å se litt gammeldags ut.

(Det samme synes jeg om interiøret, men sist jeg kommenterte det ble jeg bedt om å pelle meg tilbake til Porsche-forum...)
Med tanke på den egentlig minimale faceliften S har hatt, så syns jeg den har stått seg utrolig godt. Syns fortsatt S facelift er den peneste bilen til Tesla. At det kryr av de er litt på siden, men påvirker selvfølgelig oppfatningen av den.

Counterpointer

Synes ikke widebody synes så veldig. Tror nesten ikke jeg ville lagt merke til dette om jeg hadde møtt bilen på veien.

Klykken

#159
Sitat fra: OhmPaPa på tirsdag 17. september 2019, klokken 18:52
Elon bekrefter at Plaid kjørte omtrent 20 sekunder raskere enn Taycan.

https://twitter.com/elonmusk/status/1173992505672519680

Ikke så ille...men Elon sier:

SitatIt's a start. We expect these track times to be beaten by the actual production 7 seat Model S Plaid variant that goes into production around Oct/Nov next year.
Hvis dette er korrekt har Porsche, med sitt racing pedigree, virkelig bæsja på leggen...

Angående utseende synes jeg den ser bra ut. Diskret og litt "sleeper-aktig". Sånn det skal være. Porsche oser jo racing og badassery. Og som det ser ut så feiler den på det også nå.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Øyvind.h

Å slå toppmodellen av Taycan med 20 sek virker såpass drøyt at jeg nesten vil vente til tallene er ferdig på bordet og dokumentert sammenlignbare før jeg kan være med på det :) En tweet fra Elon kan være litt unøyaktig, erfaringsmessig....
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

JorEl

Sitat fra: Klykken på onsdag 18. september 2019, klokken 10:13
Sitat fra: OhmPaPa på tirsdag 17. september 2019, klokken 18:52
Elon bekrefter at Plaid kjørte omtrent 20 sekunder raskere enn Taycan.

https://twitter.com/elonmusk/status/1173992505672519680

Ikke så ille...men Elon sier:

SitatIt's a start. We expect these track times to be beaten by the actual production 7 seat Model S Plaid variant that goes into production around Oct/Nov next year.
Hvis dette er korrekt har Porsche, med sitt racing pedigree, virkelig bæsja på leggen...

Angående utseende synes jeg den ser bra ut. Diskret og litt "sleeper-aktig". Sånn det skal være. Porsche oser jo racing og badassery. Og som det ser ut så feiler den på det også nå.
Synes også Porschen er pen. Ift Tesla har de kanskje truffet med "sleeper-aktig" :P
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

GOS

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 18. september 2019, klokken 10:24
Å slå toppmodellen av Taycan med 20 sek virker såpass drøyt at jeg nesten vil vente til tallene er ferdig på bordet og dokumentert sammenlignbare før jeg kan være med på det :) En tweet fra Elon kan være litt unøyaktig, erfaringsmessig....

Enig, men om det stemmer, om det så bare er 5 sekund, så er jeg mektig imponert.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Espen Hugaas Andersen

Nå var jo ikke tiden til Taycan så veldig imponerende. Håper de tester både dagens performance og plaid.

Om så dagens performance slår Taycan med 5 sekunder og plaid slår den med 30 sekunder, så har Tesla et godt utgangspunkt for videre forbedringer.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

MrBacardi

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 18. september 2019, klokken 12:16
Nå var jo ikke tiden til Taycan så veldig imponerende. Håper de tester både dagens performance og plaid.

Om så dagens performance slår Taycan med 5 sekunder og plaid slår den med 30 sekunder, så har Tesla et godt utgangspunkt for videre forbedringer.

Porsche har et ess i ermet ser det ut til... 7.42-tiden deres ble satt med Taycan Turbo, og de har nå planer om å sette en ny tid med Taycan Turbo S:
https://www.caranddriver.com/news/a29088855/porsche-taycan-turbo-s-nurburgring-lap-time/
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA