Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Musk tvitrer "Model S on Nürburgring next week"

Startet av geear, fredag 06. september 2019, klokken 07:03

« forrige - neste »

TeslaK

Sitat fra: OhmPaPa på fredag 13. september 2019, klokken 16:23
Sitat fra: Håvar på fredag 13. september 2019, klokken 15:45
Ved 0-6/7 sek ser det ut til at den krenger ganske mye i forhold til Porschen. Er det antydet annet oppsett på fjæring og demping enn "standard" performance?

Inbiller meg de kjører en standard P og en prototype på en enda mere sporty Plaid.

For å kunne flekke til med Plaid men samtidig si -se så bra 100% standard som kan kjøpes i butikken i dag S100P kjører.

Så da er vel poenget med S100P å være standard på alle vis. Så uten Porsche sitt stive racingoppsett.

Håper du har rett. En god tid og bekreftelse  på forbedret kjøling hadde vært gull👍
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

Desdi

Sitat fra: Klykken på fredag 13. september 2019, klokken 09:52
"Uttrykket «Plaid» er hentet fra 80-tallskomedien Spaceballs, og ble brukt i forbindelse med at romskipet i filmen nådde hinsides hastigheter."

Tre motorer i drivverket.

Off-topic trivia. Jeg ble kjent med dama som var inne i gull roboten i Spaceballs. (Dot Matrix). Hun het Lorene Yarnell og bodde i Sandefjord med sin norske mann inntil hun dessverre døde alt for tidlig for noen år siden. Vanvittig flink danselærer og kjempemorsom.

jazzwheel



RuneW

Sitat fra: Desdi på tirsdag 17. september 2019, klokken 10:58
Sitat fra: Klykken på fredag 13. september 2019, klokken 09:52
"Uttrykket «Plaid» er hentet fra 80-tallskomedien Spaceballs, og ble brukt i forbindelse med at romskipet i filmen nådde hinsides hastigheter."

Tre motorer i drivverket.

Off-topic trivia. Jeg ble kjent med dama som var inne i gull roboten i Spaceballs. (Dot Matrix). Hun het Lorene Yarnell og bodde i Sandefjord med sin norske mann inntil hun dessverre døde alt for tidlig for noen år siden. Vanvittig flink danselærer og kjempemorsom.

Artig!
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

geear

Har noen testet om raven P får samme power limit som tidligere biler? Gjentatte aksellerasjoner eller høy fart over tid på autobahn? Eller såklart en runde på ringen? Tidligere har det vært biler som har fått power limit etter tre minutter på ringen. Hadde vært interessant å høre om alle bilene har fått utbedring på dette nå, eller om det kun gjelder kommende Plaid.

P85D

MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

Strøm Tycoon


Øyvind.h

20 sek raskere ville vært drøyt ja. Likt +/- 2 sek virker mer sannsynlig.
Men artig at de tilsynelatende er så like på bane mtp at den ene er en familie kombikupe og den andre er en mer rendyrket 4 seters sportsbil. Skulle jeg hatt banebil ville nok Taycan trukket det klart lengste strået av de to, men på bane ville et bråkete lett bensinbeist vært mer aktuelt uansett.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

daktari

Sitat fra: model3citizen på tirsdag 17. september 2019, klokken 14:06
Sitat fra: P85D på tirsdag 17. september 2019, klokken 14:03
20 sekunder raskere enn Taycan, helt uoffisielt

https://electrek.co/2019/09/17/tesla-plaid-model-s-crushes-porsche-taycan-nurburgring-time/

Etter alt å dømme BtG tid, så legg på ~22 sekunder for å sammeligne med Taycan-tiden.
Hvordan skal man håndklokke tiden og ikke se en komplett runde? Man har jo 7 minutter å bevege seg på, men det kan jo mer sannsynlig være en fotograf i en sving som tar tiden mellom 2 passeringer = hele banen?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Strøm Tycoon

Sitat fra: daktari på tirsdag 17. september 2019, klokken 14:24
Sitat fra: model3citizen på tirsdag 17. september 2019, klokken 14:06
Sitat fra: P85D på tirsdag 17. september 2019, klokken 14:03
20 sekunder raskere enn Taycan, helt uoffisielt

https://electrek.co/2019/09/17/tesla-plaid-model-s-crushes-porsche-taycan-nurburgring-time/

Etter alt å dømme BtG tid, så legg på ~22 sekunder for å sammeligne med Taycan-tiden.
Hvordan skal man håndklokke tiden og ikke se en komplett runde? Man har jo 7 minutter å bevege seg på, men det kan jo mer sannsynlig være en fotograf i en sving som tar tiden mellom 2 passeringer = hele banen?

De kan ha to observatører også. Full runde får man ikke kjørt når det vanlig åpningstid. Når Taycan kjørte, så var det hva man kaller full lap, men selv det er ikke 100% fordi man starter i en fartsfelle på brua over hovedveien til Nürburg, og stopper rett før fartsfellen.

BtG er tiden fra "Bilstein"-brua som du ser ved 7:19, og stopper ved "Audi"-skiltet over banen ved 6:54. BtG benyttes til tidtakning på normale dager da langstrekket mellom disse to punktene er avbrutt av av- og påkjøring til banen.

https://www.youtube.com/watch?v=8m31EgQkswg

Counterpointer

Det er hvertfall ingen tvil om at det er alvorlige tilfeller av «butthurt» på Taycan gruppa på Face. Der begynner de hardeste å snakke om at de ikke bryr seg om banekjøring

Må si at det er svært overraskende om Tesla matcher eller slår Porsche på hjemmebane.

hemi

Hele forrige uke på taycan gruppa.
Vi bryr oss ikke om pris og rekkevidde, for vi har rask sportsbil på ringen.

Denne uka på taycan gruppa
Rundetider betyr ikke noe, det er merke status og følelsen som teller.



Jeg synes det er mest trist at tesla klarer slå de med 20 sekunder, det er hinsides mye, og viser at porsche ikke har prøvd engang.

Per dagsdato er taycan en elbil med god interiør/bygg kvalitet, kommer i3 150ah, får man det samme der!


Jeg facepalmer litt av hele greia, har egentlig lyst på taycan, synes bilen er kul, men jeg liker ikke overbetale for produkter som underleverer, flere har syke teorirer om at man lett kjører mye mer enn WLTP tallene sier, min erfaring sier.. nei.

forbrukstall over 10-20.000km i snitt
min i3 snitta 200
min P85D snitta 300
min model 3 performance snitter 210
leaf 40 188 (lavere snitt her siden bilen var så forpult døll å kjøre)

Wibla

Du kjører jo konsekvent som om du har stikki av med både bil, lapp og elektroner da :laugh:
2018 Tesla Model S 75D

Spinner

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 17. september 2019, klokken 14:58
Det er hvertfall ingen tvil om at det er alvorlige tilfeller av «butthurt» på Taycan gruppa på Face. Der begynner de hardeste å snakke om at de ikke bryr seg om banekjøring
Sitat fra: hemi på tirsdag 17. september 2019, klokken 15:07
Hele forrige uke på taycan gruppa.
Vi bryr oss ikke om pris og rekkevidde, for vi har rask sportsbil på ringen.

Denne uka på taycan gruppa
Rundetider betyr ikke noe, det er merke status og følelsen som teller.
Det går faktisk an å like begge merkene, ha en Tesla nå og en Taycan i bestilling og riste på hodet av begge leire som spekulerer i hvordan motparten føler og har det pga PR, show og tall.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA