Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Musk tvitrer "Model S on Nürburgring next week"

Startet av geear, fredag 06. september 2019, klokken 07:03

« forrige - neste »

Klykken

Jeg sikter også til kommentarer fra andre tråder. P100DL som er tregere enn Toyota dyna osv.
https://elbilforum.no/index.php?topic=47039.msg834179#msg834179

Slike  kommentarer synes jeg er 100% unødvendig og tilfører ingenting til diskusjonene.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Zanka

Ekeberg, Oslo
X 100 og Model 3 LR

daktari

Sitat fra: Zanka på lørdag 07. september 2019, klokken 21:49
Kunne jo vært gøy

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
"Decent driver" det ja! Kan bli moro. Mye fjas i videoen under, men han rattet T3P ganske skikkelig.
https://youtu.be/dIwIcAJbOXg
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Sveinung1954

#48
Smart av Musk å få fokus over på det eneste området hvor Tesla og Porsche er sånn noenlunde likeverdige; fart.

Men det blir litt som å sammenligne Rolex'en med Casio'en på batteri. De gjør begge samme jobb. Casio'en viser høyst sannsynlig til og med tiden mer nøyaktig. Men, Rolex'en forblir en Rolex, og Casio'en forblir en Casio.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Espen Hugaas Andersen

Det er kanskje ikke en veldig dårlig sammenligning. Jeg har aldri skjønt hvorfor folk liker mekaniske klokker.

Jeg liker teknisk overlegne produkter, og Casioen er jo teknisk overlegen. La de som setter form over funksjon kjøpe Porsche.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

jkirkebo

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på søndag 08. september 2019, klokken 13:50
Det er kanskje ikke en veldig dårlig sammenligning. Jeg har aldri skjønt hvorfor folk liker mekaniske klokker.

Jeg liker teknisk overlegne produkter, og Casioen er jo teknisk overlegen. La de som setter form over funksjon kjøpe Porsche.

Der tenker vi helt likt :) Jeg sverger til Polar M400 selv, den gjør svært mye som en Rolex ikke kan og til en liten brøkdel av prisen. Kunne aldri tenkt meg å gå med en dyr, mekanisk statusdings på håndleddet.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Sveinung1954

Sitat fra: jkirkebo på søndag 08. september 2019, klokken 17:15
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på søndag 08. september 2019, klokken 13:50
Det er kanskje ikke en veldig dårlig sammenligning. Jeg har aldri skjønt hvorfor folk liker mekaniske klokker.

Jeg liker teknisk overlegne produkter, og Casioen er jo teknisk overlegen. La de som setter form over funksjon kjøpe Porsche.

Der tenker vi helt likt :) Jeg sverger til Polar M400 selv, den gjør svært mye som en Rolex ikke kan og til en liten brøkdel av prisen. Kunne aldri tenkt meg å gå med en dyr, mekanisk statusdings på håndleddet.

Rolex er vel strengt takk ikke statussymbol lenger. Litt som Tesla. Hvermansen og naboen hans har det. Det må være Patek Philippe dersom det skal svinge litt..  8) . Til nøds en Audemars Piguet.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Tuxedo

Sitat fra: Geirr på søndag 08. september 2019, klokken 17:19
Rolex er vel strengt takk ikke statussymbol lenger. Litt som Tesla Porsche. Hvermansen og naboen hans har det. Det må være Patek Philippe dersom det skal svinge litt..  8) . Til nøds en Audemars Piguet.

Fixed it for you.

jkirkebo

Sitat fra: Geirr på søndag 08. september 2019, klokken 17:19
Sitat fra: jkirkebo på søndag 08. september 2019, klokken 17:15
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på søndag 08. september 2019, klokken 13:50
Det er kanskje ikke en veldig dårlig sammenligning. Jeg har aldri skjønt hvorfor folk liker mekaniske klokker.

Jeg liker teknisk overlegne produkter, og Casioen er jo teknisk overlegen. La de som setter form over funksjon kjøpe Porsche.

Der tenker vi helt likt :) Jeg sverger til Polar M400 selv, den gjør svært mye som en Rolex ikke kan og til en liten brøkdel av prisen. Kunne aldri tenkt meg å gå med en dyr, mekanisk statusdings på håndleddet.

Rolex er vel strengt takk ikke statussymbol lenger. Litt som Tesla. Hvermansen og naboen hans har det. Det må være Patek Philippe dersom det skal svinge litt..  8) . Til nøds en Audemars Piguet.

Sier meg ingenting, men er sikkert fancy. Og akkurat like uinteressant ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Counterpointer

Sitat fra: jkirkebo på søndag 08. september 2019, klokken 19:04
Sitat fra: Geirr på søndag 08. september 2019, klokken 17:19
Sitat fra: jkirkebo på søndag 08. september 2019, klokken 17:15
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på søndag 08. september 2019, klokken 13:50
Det er kanskje ikke en veldig dårlig sammenligning. Jeg har aldri skjønt hvorfor folk liker mekaniske klokker.

Jeg liker teknisk overlegne produkter, og Casioen er jo teknisk overlegen. La de som setter form over funksjon kjøpe Porsche.

Der tenker vi helt likt :) Jeg sverger til Polar M400 selv, den gjør svært mye som en Rolex ikke kan og til en liten brøkdel av prisen. Kunne aldri tenkt meg å gå med en dyr, mekanisk statusdings på håndleddet.

Rolex er vel strengt takk ikke statussymbol lenger. Litt som Tesla. Hvermansen og naboen hans har det. Det må være Patek Philippe dersom det skal svinge litt..  8) . Til nøds en Audemars Piguet.

Sier meg ingenting, men er sikkert fancy. Og akkurat like uinteressant ;)
På min klokke så kan jeg se ladestatus på bilen og svare på telefon og tekstmeldinger.

Hvorfor jeg skulle ha en metallklump som ikke går riktig en gang er over min forstand. Ville ikke lagt 100k kr i designerdress heller......

Og mens vi holder på ville jeg ikke lagt 2 mill i en Taycan Turbo S, synes faktisk at en mill for en S P100 DL også er litt for stivt...............

Folk er forskjellig.

Muffinman

Bruker folk klokke enda altså? Sist jeg hadde en på håndleddet var i 1983  8)

Klykken

Mekanisk klokke her. Pynt, for det meste. Vil aldri skaffe meg "smartklokke" for det er nok forstyrrelser som det er fra mobilen, og trenger ikke få mas på håndleddet i tillegg. Fatter ikke greiene der.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Vaduz

Det hele kan vel kones ned til at Porsche har skuffet ganske mye, om vi ser på rene tall uten banetider (som nok er for de spesielt interesserte og ikke 99% av kjøpere) så har vi en bil som er tyngre, mindre, tregere akselerasjon og toppfart, ca lik eller tregere ladehastighet (målt i km/t) og koster dobbelt så mye. Når du i tillegg fjerner selvkjøring, brukergrensnitt/tech aspektet og ladenettverk (ladekø bak 2012 leafer i bil til 2mill...) så ser dette ut som et veldig nisje produkt. Hvem skal kjøpe? Kjøreglade vil ha lettere bil, familier ganske utelukket, status tja... er det status med dyr bil lenger? Da sitter du igjen med trim og finish, kjøreegenskaper og mulighet for høy effekt over tid. Jeg er litt skuffet.

JorEl

Enig med deg Vaduz, flott oppsumert. Det eneste som kan felle den flotte analysen, er om Porschen skulle selge det som ble produsert. Ja, om ikke Audi setter ned produksjonen når de finner ut at nesten alle som står på ventelister trekker seg. Det ville jo ikke være gunstig, om kundene ikke tar spranget over til elbil. Skulle modelS slå tiden til Taycan, så vil kanskje noen ende opp med Tesla til slutt. :)
Skal litt til at jeg synes synd på VAG..men de gjør det kanskje bra med ID og Buzz.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA