Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

i3 i tromsø - erfaringer?

Startet av kamuflars86, torsdag 05. september 2019, klokken 15:11

« forrige - neste »

kamuflars86

Hei!

Noen med erfaringer med i3 på glatte vinterveier med mange bakker. Bor i Tromsø og er glad jeg har 4wd, men vi vurderer i3 som bil nr2, men er redd siden den er rwd så vil den fungere dårlig i tromsø.


Klykken

Bor i trøndelag, på bøgda, med veldig varierende vær i vinterhalvåret. Har vært noen ganger jeg har stått fast på våt is, men vanlig sørpe og snø har gått fint i de 5 åra jeg har eid vår 60Ah. Har en sving som ender i en grei bakke jeg må opp for å komme til carporten vår. Dvs ingen muligheter for tilfart. Der har jeg stått 7-8 ganger i enden uten å komme meg opp - før det ble strødd. Ellers null stress.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Samco

Slå av alt av anti spinn har en bakke selv som er en pain om vinteren kjører med pigg

Trond.m

Sitat fra: kamuflars86 på torsdag 05. september 2019, klokken 15:11
Hei!

Noen med erfaringer med i3 på glatte vinterveier med mange bakker. Bor i Tromsø og er glad jeg har 4wd, men vi vurderer i3 som bil nr2, men er redd siden den er rwd så vil den fungere dårlig i tromsø.
Jeg har hatt mange biler, men få som slår bmw i3 i bratte oppoverbakker. Smale hjul og mye vekt på drivhjulene, kombinert med Traction modus på ESP gjør underverker. Har bare kjørt piggfritt og Hakka R3 fungerer helt topp på snø. På våt is er det bare pigg som duger, uansett bil.

kamuflars86

Takk for gode svar :) Virker som den er dugelig på vinterveier i nord. bedre enn leaf ? som er vårt andre alternativ

Orbit

Har personlig kjørt lite Leaf, men ut fra det tynne grunnlaget jeg har er i3 vesentlig bedre bil på vinter. Men som med all vinterkjøring, er det veldig viktig med gode dekk. Se også vintertråden her for diverse erfaringer.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA