Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nødlader diverse hytter, stikkontakt

Startet av Chimp, mandag 09. september 2019, klokken 21:49

« forrige - neste »

Chimp

Har i pace med juice booster 2.
Har tilgang til hytter hvorav ingen er mine, ingen har ladeboks. Alle har stikkontakt ute, nødlading og neppe dimensjonert iht dagens forskrifter.
Slik jeg forstår er juice booster OK (?) da den har innebygget b-vern samt deteksjon av varmgang i schuko.

Problem : kun på 1 sted er ladekabel (ca 4 meter) lang nok. Om vinteren vil det være snøfonner og jeg kan ikke parkere bilen nærme nok stikkontakt.
Juice booster selger 5 meter forlengere, som vil være langt nok. Men det koster typ 1800 kr.
Vurderer å legge ut juicebooster for salg (ser ut som man får rundt 8000 kr på finn)
og heller kjøpe et alternativ som lader 10a 1fase, men med b vern, deteksjon mot varmgang, minst 8m kabel.

Lurt? I så fall forslag til alternativ ladekabel?

Er juice booster det beste, slik at jeg bør koste på meg forlengeren?

Å tvinge hytteeiere til å gå for industristikk eller ladeboks er ikke en løsning

Ingeniøren

Har og tilgang til hytter ifm jobb med schuko på vegg. Jeg satser på ladekladd og en solid skjøtekabel. Er bare snakk om nødlading en skjelden gang på 10 A. Juice Buster kan vel og stilles på 10 A.

På den annen side burde vel de som eier slike hytter begynne å tilpasse seg den nye verden - mao en type 2 lader på veggen ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Theppan

Selv om det er som "å banne i kjerka" ville jeg vurdert en 2,5 mm2 skjøteledning og portabel ladesstadjon med innebygget b-vern. Helst med industrikontakter.
Jaguar i-Pace S: 2020
Dato: 21.02.2022 (OTA); S21B_21.37.2-778242
Dato: 23.03.2022 (OTA); 20.2,  BP-AAG-BD-AD-BE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA