Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Porsche Taycan Turbo S er dyrere enn Panamera Turbo S E-hybrid

Startet av SHN, onsdag 04. september 2019, klokken 19:57

« forrige - neste »

SHN

I følge Porsche skulle prisen til Taycan ligge mellom Cayenne og Panamera. Det gjør den ikke for norske kunder.
En rask sjekk av priser viser mine beregner at Taycan er dyrest.

Beregningene under viser Salgspris ut til kunde (utpris) minus avgifter og mva som gir Innpris. Det er innprisen som er interessant siden det er grunnprisen som sammenligningen må ta utgangspunkt i.







UtregningTaycan Turbo SPanamera Turbo S E-hybridCayenne Turbo S E-hybrid
Utpris 1 608 900 2 172 900 2 052 900
Engangsavgift-169 663255 072
MVA- 400 647 359 566
Innpris 1 608 900 1 602 590 1 438 262

Trøndelag  ◊  e-Golf 2014 - solgt  ◊  TMS 90D 2016 - solgt ◊ Taycan 4S+ 2020

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Kiefer

Her i DK er indgangsprisen 2.120.000 DKK, svarer til ca. 2.800.000 NOK på en Taycan Turbo S. Det er dog med afgifter. Det er en anelse dyrere end en tilsvarende Panamera Hybrid, men en her del under en Panamera Turbo, der starter på 3.000.000 DKK (4.000.000 NOK)

Efter min mening er de priser helt i skoven for en Taycan, man kan jo købe 3 stk. Tesla Model S for hvad en Taycan koster...
Model S85, solgt september 2015
Model S85, leveret midt december 2015
Model X90D leveret slut juni 2016

Rollep

2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA