Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tekna 2019 vs 2018

Startet av jensjohansen@gmail.com, onsdag 04. september 2019, klokken 19:40

« forrige - neste »

jensjohansen@gmail.com

Første innlegg her :) Vi har kommet så langt som til at vi bestemt oss for Nissan Leaf 2018 eller 2019 Tekna eller 2018 LE.

Hva er den egentlige forskjellen?

Det jeg vet:

2019: ny app, 8 tommers skjerm

Det jeg lurer på:

Er appen mye bedre? Er skjermen mer responsiv? Er det noen funksjoner man ikke får på Tekna 2018 app eller skjerm i bil?

Jeg har fått tilbud på en Tekna 2018 kjørt 8000 km. Så har jeg fått tilbud på en helt ny 2019 Tekna for 20.000,- mer, 310.000,- totalt.

Hva ville dere kjøpt? Vil jeg tape mer på 2019 på to år enn på 2018 modellen?

Har også fått tilbud på en LE 2018 som har gått 12000 km. 260.000,- den har da ikke Bose? Har LE full led-lyspakke? Er den det beste kjøpet i forhold til salgsverdi om 2-3 år?

Jeg er veldig usikker. Må bestemme meg innen imorgen 😅

ooa

Spent på svarene du får her. Jeg har i dag kjøpt meg en Tekna 2019 som jeg får til uka :)

jensjohansen@gmail.com

Var lite svar å få her, så jeg får svare selv på det jeg har funnet ut. LE (launch Edition) har full led på de som ble levert først. Her må man sjekke om man skal kjøpe brukt. Noen ble levert med halogen. Standard var også helstoffseter.

Tekna 2019 har 8 tommers skjerm, den er litt raskere enn 7 tommeren, led tåkelys, samt at det på biler med two-tone lakk (sort tak) er lakkert helt ut på A-stolpen på 2019. På 2018 er det bare selve taket som er lakkert.

Utover det er det lite forskjell på 2018 og 2019.

Jeg har enda ikke bestemt hva vi går for 😅 Var å så på de tre alternativene nå nettopp. Resultatet var at det kom inn et fjerde alternativ..

Regner uansett med at vi blir fornøyd når vi får bestemt oss. Kjører Tesla 2019 modell S, så sammenligner ufrivillig mot den. Men Leaf er et godt alternativ som bil nummer to. Veldig godt støyisolert er de.

Håper noen får bruk for info om de skal vurdere kjøp av bil :)

Lyse Tanker

#3
Hei, har bestilt meg Leaf MY19. Den nye med det store batteriet, men jeg har tenkt å beholde den lenge, derfor! Infotainmentsystemet kan man selv oppgradere direkte fra TomToms hjemmeside, det ser jeg på som et stort pluss. Størst mulig batteri og en bunnsolid Japansk bil var det som gjorde valget enkelt for meg. Har kjørt 1 gen. Leaf i over 5 år, håper kvaliteten er like bra med de engelsk bygde. Jeg ville tatt en tur innom og sjekket det nye infotainmentsystemet, det vil også komme oppgraderinger på det direkte fra Nissan. Har du sjekket ut den nye som de nå leverer til 288 tusen som N-Connecta.

Jon-Roar Selenius

Sitat fra: Lyse Tanker på torsdag 05. september 2019, klokken 17:18
Infotainmentsystemet kan man selv oppgradere direkte fra TomToms hjemmeside, det ser jeg på som et stort pluss.

Har du funnet linken til hvor man kan laste ned oppdateringer?


lxm

Her må du ha misforstått noe. Den linken er til oppgradering av løs navigasjonsenhet fra TomTom. Har ingenting med den innebygde løsningen i Leaf å gjøre vel?
Tesla Model 3 Standard Range Plus 2021
Melhus, Sør-Trøndelag


Lyse Tanker

#8

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA